האינטרנט השתלט על כל אספקט בעולם התקשורת. ערוצי טלוויזיה גדולים עושים להם עמודי פייסבוק ואתרים, חלקם פופולאריים יותר מהערוץ עצמו. מערכות חדשות ועיתונים גדולים גם כן מצטרפים לחגיגה, ובהתאם גם משרדי יחסי ציבור רואים באינטרנט ככלי לקידום מותג. כלי לכל דבר.
יחסי ציבור הם שיטת שיווק הפועלת במקביל לפרסום הקלאסי על שלטי חוצות, פרסום בטלוויזיה או עיתונים, וגם בפרסום אינטרנטי. יחסי ציבור באינטרנט הם בעצם יחסי ציבור שעובדים מול אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.
משרדי יח"צ גדולים כבר הקימו מחלקות נפרדות המטפלות במותג ברשת החברתית, ומקדמות משם מבצעים, תחרויות ומידע על המותג. יחסי ציבור באינטרנט עובדים גם מול אתרי חדשות ופנאי ומעבירים חומרים ומידע כדי שיועבר למשתמשים באתר.
פורטלים גדולים בארץ ובעולם מפעילים מעבר לחדשות, גם מדורי פנאי ולייף סטייל שאליהם פונים אנשי יחסי ציבור על מנת ליזום כתבות.
בנוסף, ישנם שיתופי פעולה בין משרדי יחסי ציבור ובין אתרי אינטרנט שמקדמים מבצעים בצורה של תחרות שבה הזוכים מקבלים כרטיס להצגה, הופעה, מוצר כלשהו וכדומה.
המטרה העיקרית של יחסי ציבור באינטרנט היא לקדם את המותג במקביל לקידומו בכלי תקשורת אחרים. העיתון כבודו במקומו מונח, הטלוויזיה והרדיו גם הם כלי תקשורת פופולאריים מאוד, אך האינטרנט שהוא השחקן הצעיר ביותר במגרש עושה את עבודתו נאמנה ומצליח לייצר לחברות גדולות, אנשים מפורסמים ומוצרים רבים, הרבה עבודה.
יחסי ציבור באינטרנט הפועלים ברשתות החברתיות הם תוצר של פרסום ויחסי ציבור יחד. פרסום נטו עובד על קופירייטינג, עיצוב גרפי ויצירתיות של אנשי הפרסום, אך לרשתות החברתיות זה לא מספיק, יש צורך לייצר תוכן מעניין וחדשותי, כזה שיעניין את הקורא. בפייסבוק לדוגמא, עמוד של מותג כלשהו שמנוהל כולו בצורה של פרסומת לא יעבוד לאורך זמן, על עמוד כזה לייצר לעצמו חדשות על מנת שהמנויים עליו יכנסו שוב ושוב, יתעניינו, והכי חשוב – לא יעזבו. לכן, לקחו משרדי היח"צ את התפקיד הזה תחת חסותם, והם מעבירים בעמודים של רשתות חברתיות מידע שימשיך לעניין ולרתק גם לאורך זמן.
לסיכום, יחסי ציבור בכלל וגם יחסי ציבור באינטרנט בפרט הם שיטה בטוחה לקידום מכירות, ניהול מותג מול כלי התקשורת הצעיר והחסון הזה שכולנו אוהבים, האינטרנט.