ייחודה של חברת שליחויות הוא היכולת להעביר דברי דואר שיש למסור באופן דחוף. דברי דואר דחופים יכולים להיות קלים במשקלם אך לעיתים ישנם דברי דואר כבדים המצריכים שימוש בכלי רכב כמו קטנועים, רכבים מסחריים ומשאיות. דוגמאות לדברי דואר קלים הן מכתבים עטופים ומעטפות רגילות, מסמכים, טפסים, חוזים ותצהירים.
מה שעושה אותם דחופים למסירה הוא הצורך בחתימה לקראת עריכת חוזה או לקראת הגשת טפסים למיניהם לבית משפט או עורך דין. כך למשל חוזה מכר או חוזים הקשורים לדירה שאי חתימה עליהם מעכבת את הקנייה לא יכולים לחכות לפגישה של ממש ואז מתעורר צורך דחוף במסירתם לקונה או למוכר ולעורכי דינם על מנת שיעיינו או שיחתמו עליהם. בעניין זה חשוב ביותר להקפיד על מהירות השירות של חברת שליחויות.
מהירות מסירת דברי הדואר היא קריטית שכן אם דבר דואר אינו מגיע ליעדו בזמן עלול הדבר לחבל בעסקה חשובה או בחוזה. שליחויות חשובות נוספות הן אלו הקשורות לדברי דואר מתחום המקרקעין כמו הערת אזהרה בטאבו ואזהרות ועיקולים מההוצאה לפועל החייבות להגיע לבעל החוב מהר ככל האפשר. באופן זה, אחד הדברים החשובים שיש לבדוק טרם מתקשרים עם חברת שליחויות הוא אופי השירות ואדיבות השליחים.
מהירות המסירה ויעילות השירות חשובים כמובן והם קשורים קשר הדוק לנושא המחוייבות והאחריות של חברת שליחויות: על שליחי החברה להבין את חשיבות המסירה ולהתחייב כי מסירת דברי הדואר תיעשה גם במהירות הראוייה וגם תוך כדי שירות אדיב של שליחי חברת שליחויות. אמצעים העוזרים למסירה המהירה הם תקשורת טלפונית וסלולרית , טלפונים ניידים ושימוש באתר האינטרנט של החברה ובמיילים.
באופן זה קיים מוקד טלפוני כמעט בכל חברת שליחויות כאשר המוקדנים מקבלים בקשות והזמנות, בודקים אותן ומעבירים לשליח. השליח מצידו צריך להיות מצוייד כל העת בטלפון נייד פעיל על מנת לענות לשיחות מהמוקד או למשוך הודעות באופן מיידי. הזמנות ניתן לעשות גם דרך אתר האינטרנט של חברת שליחויות, וכאשר נציג מתפנה הוא חוזר למבקש המסירה עם תעריף המשלוח וזמן מסירה משוער.