גבורות שקטות
לכולנו יש בעיות ברמה כזו או אחרת אך לרוב אנחנו מנסים להתמודד עם חיצוניות הבעיות שלנו.לדוגמא אם אדם כועס והוא ינסה לומר את אותם דברים רק ברוגע או עם חיוך או לשתוק. זה לא שינוי!
הסיבה היא שיש לו גבורות רק שאלו הפכו להיות גבורות שקטות ונסתרות.
ידוע שדבר ניסתר שורשו יותר גבוהה.כמו המחשבה שהיא גבוהה יותר מהדיבור אך היא נעלמת וכשאני רוצה להוציא אותה לגילוי על ידי דיבור אני מגלה הרבה פחות פרטים מהציור שנמצא לי במחשבה. וככה גם אדם שכועס אם הוא מוציא את זה לגילוי וצועק זה פחות נורא אם הוא משאיר את זה בפנים והוא צובר לדוגמא אדם שצעק בריב על אשתו זה לא נעים אבל אפשר להשלים.אבל אם הוא לא צעק ושתק וחייך אז הוא צובר שנאה וזה יגרום לשנאה להתגבר וגם כנראה להתפרץ. כי כל מעשה מעכשיו יתחיל לבלוט ולהוסיף לשנאה.מה שאין כן אהבה כמו שנאמר במשלי פרק י' {יב} שִׂנְאָה תְּעוֹרֵר מְדָנִים וְעַל כָּל פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה:היינו שגם אם הוא ראה משהו,זה לא יפריע לו וירחיק בניהם כי האהבה מכסה על זה.
אני לא בא לומר שהפיתרון הוא כשכועסים,לצעוק.
אלא קודם כל לשלול את הפיתרון החיצוני של הבעיה.
הפיתרון האמיתי הוא לעשות עבודת שורש לטפל בגבורות האלו,לבדוק מאיזה מקום הוא פונה ואיך הוא מכיל את הבעיות והקשיים.ואז הפיתרון יהיה אמיתי,כמובן שכאן זה לא המקום להאריך בפרקטיקה כי יש המון לימוד של שורשים ומקרים שונים.
אפשר לראות את זה במקורות היהודים שבפסח צריך לבער את כל החמץ שרומז על היצר הרע כי חמץ זה קמח שתפח היינו אגו ושורש כל הבעיות בסופו של דבר נובעות בעומקם ממקום של אגו.אפילו קמצנות לדוגמא,זה נובע מאגו כי יותר חשוב שאני יאכל את החטיף מאשר האחר ולכן הוא לא מכבד אותו וזה שכתוב בהלכה שחמץ שעבר עליו הפסח היינו שלא שרפו אותו לפני הפסח והשאירו אותו מוחבא בצד עם כוונה או בלי כוונה,חייב לשרוף אותו.ככה הבעיות שלנו,זה שאנחנו יכולים להעלים אותם לפרק זמן,זה לא מכשיר אותנו להמשיך אחרי זה לפעול באותו אופן.כמו שמצוי אצל אנשים מסוימים לדוגמא כעסן שמתפרץ ואומר "טוב כבר הרבה זמן כבר לא כעסתי" אז ההתמודדות שלו,היא כמה שיותר זמן לא לכעוס,במקום להתמודד עם זה ששום דבר לא יכעיס אותו.או שהבוס שלו משגע אותו אז הוא יוצא לשבוע חופש להירגע במקום לתקן את הבעיה ביחסים או להחליף מקום עבודה במקרה הצורך.
בשפת הפילוסופים והמקובלים זה נקרה להתמודד עם "העצם" ולא עם "המקרה" של הבעיה,בקבלה זה נקרה לטפל בשורש ולא בענף.
רק חשוב להדגיש שכמו שלימדו אותנו חז"ל שיש פרדס לתורה היינו פשט,רמז,דרש,סוד ככה גם יש רבדים בכל דבר.ולכן גם לשורש שאני מגלה יש שורש של השורש וגם לזה יש עוד שורש עד אין סוף לכן תמיד יש עוד מה להעמיק ולגלות וככל שזה נפתר יותר עמוק בשורש זה ישפיע על עוד תחומים בחיים .
לפרטים נוספים levmevin@gmail.com