נהג חדש- תקופת החניכה של 'נהג חדש', נמשכת בשנתיים הראשונות לנהיגתו ועליו להתמצא בכל חוקי התנועה. כלל חשוב לנהג חדש, הוא לנהוג עם 'מלווה' מבוגר ובעל ניסיון במשך החודשים הראשונים לנהיגתו. עליו להיזהר שלא לעבור עבירה ולא לקבל פסילה העולה על שלושה חודשים, כי אז יהיה חייב לעשות רישיון חדש. במקרים כאלה, נהג חדש חייב להיות מטופל ע"י עו"ד תעבורה שינסה להפחית בעונשו.
תאונות דרכים - במקרים בעייתיים של נהג המעורב בתאונת דרכים קלה כחמורה, הוא חייב בהדרכתו והגנתו של עו"ד תעבורה במהלך החקירה והמשפט. כמומחה בטיפול בייצוג משפטי כזה, ינסה להביא להפחתת עונשו של הנאשם. כאשר מדובר בתאונה עם נפגעים, תינתן לנהג פסילה מנהלית. חלק מטיפולו של עורך-הדין הוא לחקור במקביל לחקירת המשטרה, בנוגע לגורמי התאונה. טיפול מקצועי והגנה של עו"ד מקצועי, יכולה להביא אף לזיכוי.
צבירת נקודות - צבירת נקודות שליליות על מגוון רחב של עבירות, היא שיטת הניקוד הנהוגה בארץ כדי להרתיע נהגים ולחנך אותם לנהיגה נכונה. שיטת הניקוד מתחילה בספירתה מ – 2 עד 4 נקודות על עבירות קלות יחסית, המשך ב – 6 עד 8 נקודות לעבירות בינוניות בחומרתן, וכלה ב- 10 נקודות לעבירות החמורות ביותר . אם נהג צבר 36 נקודות שליליות בעבירות על חוקי התעבורה, תימסר לו הודעה על פסילת רישיונו. במקרה כזה, עומדת לזכותו זכות השימוע לשטוח את טענותיו נגד הפסילה, תוך 30 יום מן ההודעה . במצב חסר-סיכוי כזה מבחינתו, עורך דין תעבורה יכול לייצג אותו נאמנה ולגרום להפחתת העונש. למעשה - בכל מצב של קבלת דוחות משטרה, מומלץ ורצוי להתייעץ עם עורך דין תעבורתי. שכן ישנם לא מעט עילות לביטול דוח.
כאשר מדובר בעבירות קלות יותר, כדי לא לצבור נקודות חובה לפני פסילת הרישיון, יש לנסות לבטל את הדו"ח או להמיר אותו לאזהרה, כך תיחסכנה נקודות חובה. גם במקרה זה, שמור מקום של כבוד לטיפולו וייצוגו של עו"ד תעבורה, שיכול רק להועיל ולשפר את סיכויי הנאשם לזיכוי ולהפחתת עונש .
חשוב להעיר: ישנם מקרים בדיני התעבורה, המתערבבים עם הדין הפלילי. למשל כשנהג נתפס בעבירת נהיגה בשכרות, תחת השפעת סמים או עם כמות סמים גדולה ברכבו - כדאי להתייעץ עם עורך דין פלילי שהוא גם עורך דין תעבורה.