כלדבר שאי פעם הומצא התחיל ברעיון במוחו של בנאדם אחד , חלק מימשו אתהרעיונות שלהם הוציאו אותו לעולם וחלקם אף הצליחו בגדול, וחלק רק חלמוואמרו יכולתי...או התחילו בהתלהבות ואחרי חודשיים- שלושה איבדו את האווירוהחליטו לזנוח את הרעיון העסקי שלהם.
אז מה מבדיל מי שמצליח לבין מי שהעסק שלו מדשדש?
בתור עצמאי ועסק קטן כל אחד מחזיק במספר כובעים , לאיש אחד , שיווק, פרסום, גיוס לקוחות,גביה , תשלומים הנהלת חשבונות וכל זה מעבר לשירות או למצור שאתם מוכרים אומציעיםזה בדיוק מה שמתאר את העסק הקטןOne man show.ו
כלהאחריות להצלחה מוטלת בעיקר עליכם ,זה לא משנה במי תעזרו ואני אישיתממליצה להתייעץ עם אנשי מקצוע או תשכרו שירותים כאלו או אחרים רב הזמן אתםה"מבוגר האחראי"
מה בדרך כלל מפרה את ידנו?
ייאוש , חוסר תוצאות בזמן מהיר ? עייפות ,האשליהשאחרים הרימו את העסק במהירות האור ואתם לא,אמונה קטנה מדי ויתר מדי קולותמסביב שמשפיעים וחוסר יכולת לשמור על סדר עבודה שבועי רציף בעיקר בתפעול שיווק , מיתוג ויחסי ציבור.
הרבה פעמים עסקים קטנים נראים בהתנהלות הבסיסית שלהםמקיימים שגרת כיבוי שריפות , כלומר בכל שבוע יש התנהלות אחרת, אין תוכנית עבודה או תוכנית עסקית לטווח ארוך ומטפלים במה שצץ.
חסריםלקוחות, יש פחות מכירות יוצאים בקמפיין פרסומי קטן מעכשיו לעכשיו שבדרךכלל לטווח קצר , מפוזר ואיננו מניב תוצאות טובות ובעיקר משאיר את בעל העסקעם הוצאות גבוהות ושאינן יעילות- בדרך כלל זו פעולה שנובעת מלחץ ומלחץ ובליתכנון אף פעם אין תוצאות טובות.
תוכנית עסקית כל אחד יכול לעשות לעצמו נקודת דרך ומטרות ברורות.שאלות שכל עצמאי ובעל עסק כדי שישאל את עצמו?לאןאני הולך? מה המטרה? איפה אני רואה את העסק שלי בעוד 5 שנים מהיום? מהיכמות הלקוחות או המוצרים אשר אני רוצה למכור בחודש?כמה כסף אני משקיע בפרסום כל חודש?איך אני מתמקצע ומתפתח בתחום שלי ?והכי חשוב מהי התועלת או הרווח שלקוח מקבל ממני?אנשיםלא קונים מוצר או שירות הם קונים תועלת , כלומר מה ייצא להם כתוצאהמהקנייה ואיך זה יקדם אותם לעבר מטרתם וזה ממש לא משנה אם מדובר במוצרטיפוח או מדובר בשירות עסקי התועלת חייבת להיות ברורה וצלולה.
ללא יעדים מוגדרים , לא ניתן להגיע לשום מקום
,אםתחשבו על נסיעה ברכב שאתם יוצאים לנסיעה אתם יודעים בדיוק לאן אתם מגיעים ,אולי קצת תסתבכו בדרך אולי תעצרו אדם או שניים לשאול לאן , מה שברור לכםזה הכתובת שאליה אתם נוסעים בדיוק ככה גם בעסקים.
אחתלשבוע לפחות כל עצמאי חייב להקדיש כמה שעות לשיווק , פרסום עדכוני אתר שליחת דיוור ללקוחות , הנהלת חשבונות בעצם כל אותם התפקידים שברב הפעמיםנדחקים לצד עד הרגע שזה כבר מתחיל "לשרוף"
אני רוצה אבל.... אין אבל ! אחרי האבל מה שלא תגידו הוא תירוץ , מי שרוצה עושה , מתמיד , מאמין ומחויב לפני כולםלהצלחהשל עצמו – אם אדם אינו מחויב להצלחתו, רב הסיכויים שכל מהמורה קטנה בכבישתוציא אותו מאיזון, אם אתה מחויב להצלחה שלך אתה יודע היטב שלכלבעיה יש פתרון- מעצם היותה בעיה היא טומנת בחובה את הפתרון .
,להתחייבלהצלחה של עצמך דורש רוטינה קבועה שלעיתים יכולה להיות משעממת , שגרתית,בדרך כלל ללא תוצאות מיידיות , מסירות ואמונה עצומה בעצמך ובשירות או המוצרשאתה מספק.
ורגע לפני שהפוסט הזה מסתיים , אני מציעה לכם לצפות בוידיאו של וויל סמיתשמדבר על הצלחה , מחויבות ומציאות