המדריך לפתיחת עסק חדש במינימום הוצאות ומקסימום איכות שירות
כידוע כל אדם אשר מעוניין לפתוח עסק עצמאי צפוי להיתקל בהוצאות רבות מאוד בתחילת דרכו ועוד טרם החל עסקו להניב פירות. כיום 6 עסקים מתוך 10 נסגרים עקב אי הצלחה בשוק העסקי לאור העובדה שלא הצליחו לאיין את כף המאזניים בין ההוצאות להכנסות ועוד אינני מדבר על המטרה העסקית אשר עומד בבסיס חברה שהינו מקסום הרווח והפוטנציאל העסקי ולדידי עסק אשר לא ממש מטרה זו אנו בעל זכות קיום.
השנה הראשונה בכל עסק מתחיל הינה השנה הקשה ביותר שכן מחד משאבים וכסף רב מוזרמים החוצה מן העסק למטרת הקמתו ומנגד כסף לא מוזרם לתוך הארגון קרי מאזן התשלומים של החברה הינו שלילי. הסיבה העיקרית למאזן השלילי בשנה הראשונה של העסק נובעת מהעובדה שלרוב יזמים רבים משקיעים כסף בעסק עוד טרם החל לפעול ולהוכיח זכות קיום בשוק העסקי ע"י הנבת רווח או לחילופין להוכיח שהרעיון העסקי אשר הינו בסיס הפעילות העיקרי והמהותי של העסק מוצלח.
איך נוכל לדעת עם הרעיון העסקי שלנו יצליח במשק העסקי מבלי לטבוע בעלויות הקמה גבוהות עלויות כגון:
· השכרת משרד (כולל עלויות מים, חשמל, ארנונה ועוד..),
· רכישת ציוד משרדי [שולחנות, כסאות, מדפסות, מרכזייה טלפונית ומכשירי טלפון, מכשיר פקס, מחשבים ומסכי מחשב, מטבחון (מקרר, קומקום, מוצרים בסיסים).
· עלויות כוח אדם- מזכירה (מענה אנושי במשרד בשעות הפעילות), איש מכירות, איש תוכנה ועוד...
· עלויות הכרוכות בכוח אדם- השכרת רכבים, תשלום עבור שעות עבודה ע"פ החוק (ו-150% יותר מעבר ל-8 שעות עבודה ו-200% בימי שישי שבת ומועדי ישראל), תשלום עבור זכויות סוציאליות לעובד (הבראה, חופשת לידה, פיצויים, ימי מחלה ועוד...)
הפתרון האופטימאלי הקיים כיום בשוק העסקי לחסכון בעלויות הקמה הראשוניות הינו "מיקור חוץ" או בשמו הלועזי "OUTSOURCING".
אם בעבר דגל שוק העבודה ברעיון ההתמקצעות קרי כל בעל מקצוע מתמחה בתחומו וכל אדם צריך להתמקד בעבודתו ובידע והניסיון שלו.
כיום המצב הוא שונה עם בעבר לכל בעל מקצוע הייתה מזכירה שאיישה את הטלפון בעסק.
כיום קיים מוקד טלפוני המספק שירותי מזכירה במענה אנושי 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.
הרעיון העסקי בבסיס מיקור החוץ הינו שכל עסק צריך את אותם השירותיים הבסיסים לעיל ולכל עסק בתחילת דרכו אין צורך בניצול 100% מהמשאבים אשר הוא רוכש אלא פחות ולכן לדוגמא הרבה יותר זול להשכיר משרד ע"פ שעה כדי לקיים את מספר פגישות ביום מאשר להשכיר משרד בחוזה שכירות למינימום שנה. הרבה יותר חסכוני להצטרף לCall center ולקבל שירותי מענה טלפוני אנושי לעסקים ולקבל שירותי מזכירה אנושיים ומקצועיים אשר מופעלים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע 365 ימים בשנה.
איך פועלים שירותים מסוג זה?
הרעיון המופשט אשר בבסיסו מושתת כל נושא המענה האנושי בשירותי מזכירה במיקור חוץ ניתן להסביר באמצעות הפתגם הידוע "אותה גברת בשינוי אדרת" קרי הרי שתפקיד המזכירה הינו לאייש את הטלפון בעסק ולאפשר לבעל המקצוע להתרכז בעבודתו שכן במידה ויתקשר לקוח חדש או לחילופין לקוח קיים סביר להניח שהמזכירה לא תדע לייעץ לו בנושא ותעביר את השיחה לבעל המקצוע במידה והוא פנוי לקבלה ולחילופין במידה והינו עסוק לשאיר לו הודעה.
צורת העבודה של מזכירה אישית הינה מושתת בבסיס תהליכי העבודה אשר מוטמעים בכל מוקדי מענה אנושי בכל העולם.
צורת העבודה פשוטה מוקדי השירות מקצים לבעל המקצוע מספר טלפון ייחודי הוא מפנה באמצעות שירות "עקוב אחרי" את כל מכשירי הטלפון נייחים (הטלפון במשרד) והניידים (לדוגמא:המכשיר הסלולואר האישי שלו) לאחר ביצוע פעולה זו. מעכשיו ואילך כל לקוח שיתקשר למשרדו ינותב אוטומטית למרכזיית מוקד הטלפוני אשר ייענה ללקוח בשם העסק ויזדהה כמזכירה בעסק.
שירות המענה האנושי עונה בצורה מקצועית וייחודית לאותו העסק אילו התקשרו באמצעות הקפצת תסריטי שיחה ייחודים אשר נכתבו בעוד מועד ואשר מכילים את מכלול הסיטואציות האידיאליות בין לקוח מתקשר למזכירה במשרד ממתן מידע בסיסי ועד העברת השיחה לבעל המקצוע.
את פרטי הלקוחות אשר חיפשו את בעל העסק תטייב המזכירה לתוכנת שירות הודעות אשר תשלח בזמן אמת תשלח את פרטי הלקוח במייל\SMS\פקס\באמצעות רשת אינטרנט. .
באמצעות הדמיית תהליך עבודה זה יצרו מוקדי הקול סנטר תהליך עבודה אשר ידוע בשם "המשרד הווירטואלי" או הכך לחסוך לבעלי מקצוע הון עתק בעליות המזכירה במשרד לאומדן לרמת החיסכון הניכרת משכורת מזכירה שמרה מלאה בעסק נעה בין 4500 ל-7000 ₪ בחודש לעומת עלות שירות מענה אנושי אשר ניכר באומדן של בין 250 ל 1000 ₪ בחודש לפי כמות הפעילות בעסק.
יש לציין שהטכנולוגיה החדישה של היום מאפשרת למוקדי מענה טלפוני להדמות ללקוח הדמייה של משרד אמיתי על כל מאפייניו כגון: נתב שיחות לפי מחלקות בחברה,שפות וכל אשר יחפוץ בעל המקצוע כמוכן לכל בעל מקצוע מוקלט גינגל אישי לבחירתו.
בזכות מוקדי מענה טלפוני בעלי מקצוע רבים יכולים לשרוד בעולם התחרותי של היום ולחסוך בעלויות ולהשקיע את כספם בעלויות חשובות יותר לעסקם כגון חומרי גלם, שיווק, פרסום וקידום העסק שלהם בשוק הישראלי..
יש להדגיש ששירות מענה אנושי לעסקים הינו שוק מתפתח ויש לצפות שבשנים הקרובות רוב שוק בעלי המקצוע יצטרף לשירותים מסוג זה לאור עידוד התחרות בשוק והרצון למיקור חוץ וחיסכון בעלויות על מנת להוזיל את עלויות המוצר של בעל המקצוע.
הגאוניות בקונספט חברות הקול סנטר הינו שעלות השירות הינה ע"י צריכה קרי צרכת שילמתה התשלום עבור השירות הינו חודשי אשר נמדד לפי הזמן שבו הלקוחות שלך דיברו עם שירות המענה הטלפוני.כלומר ככל שהפעילות העסקית שלך תגדל ככך תשלם יותר ולהיפך!!!
ולכן ישנו אינטרס עסקי משותף מצד אחד הלקוח מעוניין שתהיה לו פעילות עסקית גדולה שכן זה אומר שהרעיון העסקי בבסיס עסקו מוצלח והעסק שלו מניב פירות ומתחיל להרוויח ומצד שני פעילות גבוהה מצד הלקוח משמע הגדלת רווחי הקול סנטר.