מהיר ויצירתי או זול יותר.
עפ"י סקר שנערך לאחרונה בקרב 110 עסקים קטנים ובינונייםבישראל התגלה כי 43% מהעסקים מעדיפים מהירות על פני מחיר בכלהנוגע לשרותיי פרסום ועיצוב גרפי.
בסקר, שנערך ע"י חברת בית לעסקים בחודש אפרילהשנה, התגלה כי השיקול העיקרי של עסקים בישראל בבחירת משרד פרסום או סטודיו לעיצוב גרפי הוא מהירות התגובה.
לקוחות רבים התלוננו כי רוב משרדי הפרסום הגדולים,הנותנים שרותי עיצוב גרפי, אינם מסוגלים לעמוד בלוח זמנים צפוף.
עוד מספרים העסקים, כי עקב המיתון ההולך ומחריף בחודשיםהאחרונים, הם מקבלים פניות ישירות מעיתונים ומגזינים ל"פילר" (המונח המקצועי למודעהברגע האחרון במחירים הזולים משמעותית ממחירי השוק), אך למרבה הצער אינם יכוליםלהיענות להצעות אלו עקב סרבול נוראי של משרדי הפרסום.
הסרבול והבירוקרטיה הן תופעות מוכרות בעיקר אצל משרדיהפרסום, אשר פועלים בשיטת "מרבה ידיים". כל מודעה עוברת מסלול ארוך ומייגע, המתחילהמהתקציבאי לפלנר, מהפלנר לטרפיק, מהטרפיק למעצב הגרפי ולאחר מכן לקופירייטר, ממנוחוזר לטרפיק, המעביר את המודעה למנהל הסטודיו, שמעביר את המודעה לביצועיסט,הביצועיסט מחזיר את המודעה למנהל הסטודיו, שמעביר את המודעה שוב למעצב הגרפי לאישורסופי של העיצוב, וזאת לפני שהלקוח ראה את המודעה. התקציבאי, שעומד בקשר עם הלקוח,מקבל תיקונים והתהליך כולו חוזר חלילה....
המעצבת הילה שבתאי, בעלת הסטודיו לעיצוב בת"א מספרת כילאחרונה חברות גדולות שעובדות שנים עם משרדי פרסום מובילים, החלו לעבוד במקבילעם מעצבות פרילנסריות או עם סטודיו לעיצוב גרפי, בכל פעם שהםמעוניינים בעיצובים מהירים של איטמים כמו מודעות בעיתון ופרוספקטים, כאשר הם זקוקיםלאיטמים בדחיפות.
"לעיתים זה יוצר לחץ בסטודיו והלקוחות רוצים את המודעהאו את העלון בתוך שעה עד שעתיים" אומרת שבתאי "אך בשוק תחרותי חייבים לעמוד בלוחזמנים- צפוף ככל שיהיה, יתרה מזאת שנינו את הסלוגן שלנו לסטודיו בהילוך גבוה".
עוד עלה מהסקר, כי השיקול השני של העסקים בבחירה, הואמשרד פרסום או סטודיו לעיצוב גרפי המשלב יצירתיות וראשפתוח.
מסתבר, שעסקים מעוניינים כל הזמן לחדש את אופן העברתהמסרים שלהם- להמציא את הגלגל מחדש וזאת על מנת להשיג כל פעם מחדש עניין אצל קהלהיעד שלהם ובסופו של דבר להשיג עלייה במכירות.
המקום השלישי המפתיע והאחרון הואהמחיר.
מחיר תמיד היה פקטור בהחלטות כאשר אתה בוחר משרד פרסוםאו סטודיו לעיצוב במיוחד שאשר אתה עסק מתחיל, אתה מתחיל מנסה מהזול ביותר אבל עםהתפתחות העסק פקטור זה מאבד מרמת חשיבותו ועסקים מעדיפים שירות טוב מהיר וזמיןבמיוחד אצל הישראלי שהכול מתבצע מהרגע לרגע בשוק תחרותי ודינאמי.
.הקונפליקט, אין ספק כי פקטור המחיר שב לשחק תפקידבעקבות המיתון הפוקד אותנו והרצון לחסוך בהוצאות המשתנות במאזן ההוצאות של העסק, אךזהו הקונפליקט ישן נושן התופס תאוצה בחודשים האחרונים.
אין ספק כי משרדי הפרסום יהיו חייבים להתאים את עצמםלמיתון החל מעמידה בלוח זמנים מהיר יותר וכן במחירי עיצוב אטרקטיביים יותר.
נכון להיום עפ"י תוצאות הסקר מהירות תגובה הוא המובילעם 43%
יצירתיות וראש פתוח עם 30%, מחיר עם 27% .
הסקר נערך "בית לעסקים" כשרות ללקוחותיהם.