חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דו"ח הוועדה לייבוא אישי

מאת: אלן גוואירכב29/06/20091195 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

על הוועדה הציבורית, אשר הוקמה בינואר השנה לבחינת מכלול ההיבטים הקשורים ביבוא אישי של כלי רכב, ירדה חשאיות רבה. ניתן לציין שבתחילת פעילות הוועדה היתה שקיפות הראויה לציון. הוועדה הוקמה ביוזמת הוועדה לעיתונות של משרד התחבורה. הוועדה בנןשא יבוא אישי הופקדה בידי שופטת בדימוס ובה השתתפו מומחים ממשרד התחבורה, מהנדסים ונציגים מגופים ציבוריים.
בהמשך הפעילות ירדה הוועדה בנושא יבוא אישי למחתרת. היא דחתה בקשות לעיון בפרוטוקולים ולא פירסמה את לוחות הזמנים. החשאיות לא הוסרה גם לאחר שהוועדה בנושא יבוא אישי הגישה את הדו"ח המסכם למנכ"ל משרד

התחבורה וסיימה את עבודתה.

לאחר עיון בדו"ח הסופי של הוועדה אשר הגיע לעיתונות, ניתן להסיק הסברים לכך. לכאורה הוועדה לא מתנגדת לעצם הייבוא האישי של רכב לישראל אלא להפך. הוועדה מעבירה ביקורת מרומזת על משרד התחבורה וחושפת תמונה בעייתית של התנהלות הייבוא האישי בישראל. זאת קבע הוועדה בנושא יבוא אישי לאחר שמיעת עשרות עדויות של מומחים.

הסוואה בייבוא מסחרי

בדו"ח מפורטת שיטות הסוואה של יבוא אישי רכב, אשר פועלת לייבוא מסחרי. ביניהן הגשת בקשה לרשיון ייבוא ע"י המייבא האישי כאשר המסמכים האקטואליים מוסבים על שמו בעוד שבפועל את הייבוא מבצעים גורמים עסקיים הפועלים בהסוואה של יעוץ.יבוא אישי

ע"י הוועדה הוצגו גם מקרים בהם בוצעו ניסיונות של זיוף מסמכים והגשת חשבוניות של כלי רכב פקטיביות, שכביכול ניזוקו ולפיכך מחירם מופחת לצורך מס.
בנוסף הוועדה מדווחת על מספר מקרים בהם נעשה ייבוא של מספר רב של מכוניות ע"י עוסק יחיד אשר השתמש ברוכשים פקטיביים אשר אינם בעלי יכולת כלכלית לרכוש את כלי הרכב הללו.
נסקרו בהרחבה תופעות של בעיות בפן הבטיחותי. לטענתה הוגשו מסמכים כוזבים אודות התאמות והחלפת חלקים אשר בוצעו ברכבים לצורך התאמה לדרישות הישראליות. התקנה של פנסים בתקינה אירופאית למשל או ייבוא מערכות אקלים אשר מתאימים לתנאי ישראלי. הוועדה חוששת מהטעיית הצרכנים לגבי מצבם הפיזי של רכבים ותחזוקתם.
נתקפת גם כן ע"י הוועדה בנושא יבוא אישי הדרישה להנפקת "אישורי שרות" מיבואנים סדירים של מותגי הרכב השונים וזה תנאי ליבוא אישי רכב, כאשר אישורים אלה אינם בעלי ערך כלל. עם האישורים הללו היבואן אינו מתחייב להחזיק חליפים לרכבים הללו.

בעיות משפטיות

בעיה נוספת אשר מציגה הוועדה ליבוא אישי הוא ליקוי בניסוח משפטי של התקנות וחוסר סנקציות משפטיות בחוק נגד יבוא אישי של רכבים לישראל למטרה עסקית. העדר הוראות חוקיות לגביי יבוא אישי בלתי חוקי לארץ, נשללת האפרות מעובדי המכס לאכוף מקרים בהם יש חשד לייבוא בלתי חוקי של כלי רכב ביבוא אישי.
הוועדה מעבירה ביקורת על מדיניות הבדיקה של רכבים בייבוא אישי ע"י משרד התחבורה.לטענתה הבדיקה לרוב מסתמכת על מסמכים והצהרות ללא בדיקה. לצורך הדגמה הוועדה מביאה את הבדיקה של מספר שלדה במשרד התחבורה, המשרד לא בודק את המספר על השילדה אלא את המספר הטבוע מתחת לחלון. בדיקה כזו יכולה להביא לזיופי זהות.
צויין ע"י הוועדה גם העדר הסנקציות נגד זייפני מסמכים. הוועדה מבקרת את חוות דעת של המחלקה המשפטית במשרד התחבורה אשר לפי טענת המחלקה לא ניתן לפסול בקשה ליבוא אישי גם אם יש חשש בזיוף המסמכים אשר הוגשו לרשות עם בקשות לרשיון ייבוא.

יבוא אישי יימשך

הוועדה מגישה בדו"ח המלצות כלליות באופן מפתיע למרות הממצאים החמורים. הוועדה המליצה להמשיך יבוא אישי רכבים לארץ. בעדיפות ראשונה הוועדה ממליצה על התרת יבוא אישי של רכבים מדגמים אשר מיובאים לארץ באופן סדיר.

ניתנה גם המלצה ע"י הוועדה להמשיך ביבוא אישי של רכבים משומשים אשר עומדים בתקינה אירופאית. הוועדה המליצה על יבוא אישי של רכב משומש למרות שרוב הזיופים ובעיות הבטיחות אותן הציגה הוועדה נובעות מיבוא אישי רכבים בני עד שנתיים. עיקר החיסכון הוא בכלי רכב משומשים ולכן הגבלת הייבוא האישי לרכבים חדשים בלבד היתה פוגעת בעסקי הייבוא האישי. הוועדה החליטה להגביל רק את גיל כלי הרכב המייובאים לארץ לשנה אחת בלבד.
הוועדה ממליצה גם על התרה על ייבוא כלי רכב אשר לא נימכרים בישראל אבל בעלי תקינה אירופאית ובעלי אישור של היבואן המעיד על יכולת מתן שרות וחליפים לאותם רכבים.
עוד ממליצה הוועדה על אישור לייבא רכבים בתקינה אמריקאית בתנאי הצגת אישור על התקנת פנסים אירופאיים והחלפת מערכת אזעקה לתדרים ישראליים כל זאת בנוסף לאישור על מתן שרות וחליפים מיבואן מורשה. המלצות נוספות הן לגבי הסדרת העוסקים בתחום יבוא אישי אשר עד כה נימצא בעירפול. בנוסף לכך ממליצה הוועדה על קביעת קנס מנהלי גבוה על מירמה בהליך היייבוא האישי.

ולסיכום

אכזבה צפויה לכל אלה אשר ציפו שבעקבות הוועדה יבוא שינוי משמעותי בענף הרכב ובייבוא אישי. הבעיות אשר הציגה הוועדה מוכרות היטב לכלל הקשור לייבוא רכב. הוועדה גם קובעת כמה הקלות אשר איננן דרמטיות כלל. למחוקק היא השאירה את ההסדרה המשפטית של הענף. חשוב לזכור ששר התחבורה אינו חייב לקבל את המלצות הוועדה ולא יהיה מפתיע אם ישאר מה שנוח ומה שפחות נוח יעלם.
בתגובה מוסר משרד התחבורה, שכאשר התברר כי לכאורה קיימת תופעה של מסחר בלתי חוקי בתחום הייבוא האישי של רכב, הוקמה הוועדה לצורך בדיקת הנושא. במשרד טוענם שהוא פועל באופן אינטנסיבי להסדרת הנושא כמסלול נוסף לייבוא רכב שהצרכן יוכל להנות ממנו.

בקרוב צפוי שר התחבורה לקיים דיון נרחב, במטרה לקבל את מסקנות הדו"ח ולגיע לכרעה סופית בנושא יבוא אישי , הדיון יתקיים בהשטתפות כל גורמי המקצוע.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בכבוד מנהלת אתר
יבוא אישי
אלן גוואי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלן גוואי

מאת: אלן גוואירכב13/06/091141 צפיות
מה בדרך כלל לקוח פרטי אשר מעוניין לקנות רכב חושב, כאשר שומע – רכב ביבוא אישי? – מסובך! וזה אכן כך אם אתה חדש בתחום. למזלינו ישנם כאלה שהעיזו, השקיעו מאמץ והביאו רכב ביבוא אישי..גיבורים אלה ניתן לזהות בקלות לפי רכבים שאותם אנו מצלמים כשרואים אצלינו בכבישים..מתוכם יש גם כאלה שראו שהתוצר שווה את המאמץ ושמחים לעזור לאחרים להגשים חלום.הם ניקראים יועצים ביבוא אישי.

מאת: אלן גוואירכב17/04/091248 צפיות
על מנת לקבל רישיון יבוא למכונית פרטית המייבא חייב להציג אישור מהיבואן הרשמי בישראל, המייצג את יצרן הרכב המיובא.למשל טויוטה FJ קרוזר לא מיובאת ע"י יוניון מוטורס, נציגת טויוטה בארץ. באישור היבואן מצהיר שהוא מסוגל להעניק שרות לרכב המיובא. כאשר מדובר ביבוא של רכב מסחרי, הרוכש חייב להציג גם תצהיר המאושר ע"י עו"ד או רו"ח המעיד על כך שהרוכש אינו עוסק מורשה ושבכוונתו לייבא את הרכב לשימוש עצמי ושבשך שלוש שנים הרכב לא ימכר.

מאת: אלן גוואירכב17/04/091647 צפיות
למרות שהתהליך נראה פשוט לביצוע, בדרך ישנם מכשולים רבים.לאובדן של מאות אלפי שקלים עלולה ליגרום שגיאה פשוטה. אדם שמייבא מכונית ובה אפילו פרט קטן לא מתאים לתקינה ישראלית יצתרך להשיג אישור ממשרד התחבורה. תהליך זה יכול לארוך אפילו חודשים עבור אדם חסר ניסיון ביבוא. באותם החודשים הרכב יוחזק במכס ואם יעברו שנתיים מיום עליית הרכב לכביש יאלץ הקונה להחזירו לחו"ל.יבוא מכוניות

מאת: אלן גוואירכב17/04/093667 צפיות
ניתן לייבא, ע"י יחיד,לשימוש עצמי,רכב מנועי לנוסעים או רכב דו-שימושי לנוסעים ולמשא (סטיישן/ואגון) עד 2,200 ק"ג, או רכב מסחרי מעל 2,200 ק"ג,אך לא יותר מ-4,500 ק"ג או אופנוע - אם מתקיימים התנאים הבאים: 1. הרכב/האופנוע הוא מתוצר ודגם, שאושרו ליבוא ע"י משרד התחבורה; או הופק רשיון-יבוא ע"י משרד התחבורה לפני יבוא הרכב/האופנוע (לבירורים - יש לפנות למח' התקינה במשרד התחבורה,בטלפון מס':03-5657151). הערה: ביבוא רכב מסחרי ורכב שטח - חובה על היבואן להציג רשיון-יבוא שהופק ע"י משרד התחבורה.

מאת: אלן גוואיתחבורה ורכב - כללי17/04/091464 צפיות
על מנת ליבא מכונית כלשהי,המייבא צריך להשיג אחד משלושת האישורים הבאים:יבוא רכב 1.אישור מתן שרות מהיבואן – כלומר היבואן מתחייב להביא חילקי חילוף ולהעניק שרות לרכב במקרה של תקלה. 2.אישור מתן שרות ממוסך מומחה – זה אישור ממוסך היודע לטפל בדגם. 3.אחריות בין לאומית מטעם היצרן – יצרנים אחדים נותנים אחריות בין לאומית למותג אותה חייבים לכבד. עוד עקרון חשוב ליבוא רכב הוא נציגות רשמית של הייצרן בארץ.

מאת: אלן גוואיתחבורה ורכב - כללי17/04/091177 צפיות
על פי חוקי מדינת ישראל "ניתן לייבא ע"י יחיד לשימוש עצמי, רכב מנועי לנוסעים או לנוסעים ומשא".וכאן נוצרת הסתירה, הרי נציגי סוכנויות היבוא האישי אינם מייבאים את המכוניות לשימוש האישי, אלא לצורך מכירה. את המכונית המיובאות לישראל ביבוא מקביל ניתן לחלק לשני סוגים: הדגמים המשווקים ע"י יבואן רשמי כמו למשל פורשה קאיין.הסוג השני הוא דגמים שאינם מיובאים לארץ באופן רשמי ובדרך כלל אינם חדשים לגמרי כגון קדילאק אסקלייד. רכישת רכב משומש מקנה הטבות מס והופכת את המחירון לזול הרבה יותר מהמחירון של היבואן הרשמי.

מאת: אלן גוואיתחבורה ורכב - כללי17/04/091147 צפיות
באפשרותכם לחסוך יותר ממאה אלף שקלים... אין שום קשר בין המחיר של הרכב לבין עלותו.הרווחים של יבואני הרכב מטורפים יבואן מרוויח 150-300 אלף שקל על כל מכונית. ביבוא אישי הלקוח יכול לקבל רכב במחיר זול בהרבה גם לאחר שישלם הובלה,מכס ושכר טרחה. נראה כי יבוא אישי התחיל לזנק מתחילת 2008 .לפי נתוני משרד התחבורה רק בתחילת 2008 הונפקו 900 רישיונות ליבוא אישי,כאשר ב 2007 הונפקו 1,102 רישיונות בשנה כולה. היבוא האישי ניה פופולרי.למה דווקא עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/214238 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/214339 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214522 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/205003 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195958 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196666 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193641 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica