על פי חוקי מדינת ישראל "ניתן לייבא ע"י יחיד לשימוש עצמי, רכב מנועי לנוסעים או לנוסעים ומשא".וכאן נוצרת הסתירה, הרי נציגי סוכנויות היבוא האישי אינם מייבאים את המכוניות לשימוש האישי, אלא לצורך מכירה. את המכונית המיובאות לישראל ביבוא מקביל ניתן לחלק לשני סוגים: הדגמים המשווקים ע"י יבואן רשמי כמו למשל פורשה קאיין.הסוג השני הואדגמים שאינם מיובאים לארץ באופן רשמי ובדרך כלל אינם חדשים לגמרי כגון קדילאק אסקלייד.
רכישת רכב משומש מקנה הטבות מס והופכת את המחירון לזול הרבה יותרמהמחירון של היבואן הרשמי.
וכמו כן ישנם דגמים יחודיים המיובאים רק עקב שאיפתו של הלקוח לייבארכב שלא מיובא ע"י היבואנים.
לכל אזרח ישראל קיימת הזכות לייבא לארץ רכב בייבוא אישי ע"פ החוק ואין שום צורך באישור ייבוא מיוחד, כמובן אם מדובר ברכב מתוצרת ומדגם שאושרו ע"י משרד התחבורה.אם מדובר ברכב שאינו מאושר ליבוא חובה לקבל אישור מיוחד ממשרד התחבורה עוד לפני הגעת הרכב לארץ.
גם פרטים קטנים כגון מבנה הפנסים עלולים לספק על הרכב חיוב באישור יבוא מיוחד, למרות שלמראית העין כלי רכב זה תואם את מפרט היבואן.היבואן מחוייב בכל אופן להציג רישיון יבוא ממשרד התחבורה, אם מדובר בכלי מסחרי או רכב כביש – שטח.
ליבוא מאושרים רכבים שמיום רישומם לתנועה בדרכים עד ליום שחרורם ממכסעברו פחות משנתיים.
יבוא אישי