באפשרותכם לחסוך יותר ממאה אלף שקלים...
אין שום קשר בין המחיר של הרכב לבין עלותו.הרווחים של יבואני הרכב מטורפים יבואן מרוויח 150-300 אלף שקל על כל מכונית. ביבוא אישי הלקוח יכול לקבל רכב במחיר זול בהרבה גם לאחר שישלם הובלה,מכס ושכר טרחה.
נראה כי יבוא אישי התחיל לזנק מתחילת 2008 .לפי נתוני משרד התחבורה רק בתחילת 2008 הונפקו 900 רישיונות ליבוא אישי,כאשר ב 2007 הונפקו 1,102 רישיונות בשנה כולה.
היבוא האישי ניה פופולרי.למה דווקא עכשיו?
עקב המיתון בארה"ב חלה ירידה במחירים ונוצרה זמינות גבוהה בשוק האמריקאי .בישראל הכלכלה יציבה מעוד ויכולת הקנייה גבוה.הביקוש לרכבי יוקרה גדול והלקוחות מבקשים לרכוש רכבים במחירים נוחים ביותר.בישראל אין היגיון למחירים של רכבים. בארה"ב בכל עיר יש מספר דילרים שהם נציגים לכל יצרן. בארץ יש רק אחד והוא קובע מה שנוח לו.
לטענת יבואני רכב המחירים נמוחים ביבוא אישימפני שהוא מוכר רכבים משומשים וברמת אבזור נמוכה.
בתגובה יועצי יבוא אישי אומרים ,שנכון שלא כל הרכבים הם חדשים אבל בכמה יכולה לרדת עלות של רכב חדש בשווי 450 אלף לאחר 32 אלף ק"מ? אפילו אם הערך יורד במאה אלף שקלים אין זה מסביר את הפער במחיר. בארה"ב לרוב הלקוח מקבל אבזור טוב יותר. בישראל עלות של מכשיר ניווט 20 אלף שקל ומעלה, כאשר בארה"ב זה סטנדרט.
טענה נוספת של יבואניםשביבוא אישי ניתן לייבא רכבים אירופים בתקינה אמריקאית.
טענה זו מצחיקה כי החוק הוא זה שמכתיב את כלליהיבוא וכל היבואנים גם אם ביבוא אישי מוגבליםעל פי החוק לתקינה אירופית..
היבואנים מקשים ליבוא האישי בכל הקשור לאישור שרות וחליפים ובכך סוגרים כל אפשרויות. מודל ההכנסות של היבואנים לא ממש מתבסס על מודל המכירה בלבד.
יבוא אישי