מה האסוציאציה הראשונה שעולה בראש כשאומרים פוליש וניקיון? בדרך כלל מה שעולה לנו בראש זה תיאורים של הררי אבק ופנלים מלוכלכים או חומרי ניקוי מסוגים שונים. קיימות היום בשוק חברות רבות המציעות שירותי פוליש וניקיון ובכך מאפשרות ללקוחותיהם לחזור הביתה אחרי יום עבודה כשהבית נקי ומצוחצח. בין השירותים המוצעים על ידי חברות אלה ניתן למצוא פוליש וניקיון לאחר מעבר דירה או שיפוץ, ניקוי שטיחי הבית (גם שטיחים מקיר לקיר) וחידושם, ניקיון קבוע של הבית בתדירות המתאימה ללקוח ועוד.
היתרון בהזמנת שירותי פוליש וניקיון הוא שהרבה זמן מתפנה מאחר ובעלי הדירה לא צריכים להתעסק בניקיונה. בהתאם לגודל הדירה מגיע מנקה או צוות ניקוי אשר "משתלטים" על הבית ותוך כמה שעות הבית הופך למבריק. יש אנשים המעדיפים שבעת הגעת צוותי פוליש וניקיון לא להיות בבית ובכך באמת לנצל את הזמן שהתפנה. לעומתם, יש אנשים שאומנם סומכים על החברה מהם הוזמנו אותם פוליש וניקיון אבל לא סומכים על הצוות או על המנקה שהגיע ולכן מעדיפים לנכוח בבית בעת ביצוע העבודה.
חברות המספקות שירותי פוליש וניקיון לא עובדות אך ורק עם הקהל הפרטי. להיפך, דווקא חברות אלה מעדיפות את הקהל העסקי ומספקות פוליש וניקיון גם למשרדים או שסוגרות עסקה עם הנהלת בניין העסקים. זאת מאחר ופעמים רבות דווקא במשרדים הגדולים העבודה קלה בהרבה מאחר בדירות הקטנות.
חברות רבות מחליטות למקם את משרדיהם בהתאם לשירותי פוליש וניקיון המוצעים על ידי החברה המנהלת את המבנה. לא מדובר רק על פחים ריקים או שטיחים ללא פירורים. מדובר גם על ניקיון השירותים, סדר במטבחון ואפילו על הריח בכניסה למבנה המשרדים. פרמטרים אלה ועוד ישפיעו מאוד על לקוחות החברה. פוליש וניקיון כפי שניתן להבין הם הרבה מעבר לניקיון החדרים הרגיל שאנו מכירים.
נקיון שטיחים הוא דבר חשוב מאוד בסביבה משרדית, אך יותר מזה חשוב לדאוג לנקיון כללי של כל חדרי המשרד. ניקיון המשרד מתחיל קודם כל במודעות של העובדים במקום לסביבה נקייה. כאשר העובדים מפנימים את העובדה שסביבה משרדית נקייה היא סביבה משרדית מתוקנת – המשרד נראה אחרת. ניקיון עובר לראש רשימת סדר העדיפויות שלהם, והם מצליחים לשמור על סביבה נקייה.
זאת ועוד, מודעות גבוהה של העובדים לסביבתם עשויה לפתח מודעות שירותית בקרב העובדים. מודעות שירות זו מסייעת לא רק בניקיון ובאכפתיות לסביבת המשרד וחדרי המשרד – אלא גם משפיעה על יחס העובדים ללקוחות המשרד. כאשר עובדים דואגים לסביבה נקייה, הם גם דואגים לשאר הפרטים בסביבה האישית הקרובה אליהם – כמו חברים לעבודה, לקוחות, ועוד. גם סביבת המשרד הופכת להיות מזמינה ונעימה יותר, לא רק לעובדים הנמצאים בה בכל שעות היממה, אלא גם ללקוחות שמגיעים לבקר, אנשי עסקים המגיעים למתחם המשרד לפגישות, או סתם עוברים ואורחים שקופצים למשרד.
חשוב לזכור – הכל מתחיל בניקיון. נקיון מתחיל "בקטן" – בדרך בה אנו מתייחסים לזבל המצטבר בפח האשפה במשרד שלנו, לכלים בכיור המטבח המשרדי, הניירת הנערמת על שולחנות המשרד ועד לניקיון שטיחים. אם אנו נדע להפנים זאת בסביבת העבודה שלנו, החיים שלנו בתור עובדים יהיו הרבה יותר נעימים ופשוטים.