סרט לאתר אינטרנט- עד כמה זה חשוב ?
סרט באתר הבית של האתר עושה עבורך עבודה חשובה מאין כמותה להגדלת קהל הלקוחות באמצעות האינטרנט .
באמצעות סרט באתר, במיוחד בדף הבית במקום בולט תוכל להציג בפני לקוחות פוטנציאלים את העסק שלך ושרותיך בצורה הטובה ביותר. בסרט הלקוח רואה במו עיניו את העסק, בעל העסק, המוצרים ועוד- ואין טוב כמראה עיניים. באמצעות סרט תדמית באתר הבית שלך תשאיר את המתעניינים באתר שלך והם לא ירצו למתחרים.
המטרה העיקרית שלנו בשיווק באינטרנט היא להשאיר לקוחות פוטנציאליים באתר שלנו ושהם לא ימשיכו לשוטט באתרים מתחרים. באמצעות סרט לאינטרנט הנעשה בצורה מקצועית , ממוקדת וחדורת מטרה ניתן להשיג מטרה זו.
כיצד מפיקים סרט תדמית לאתר ?
הכנת הסרט והפצתו מתחלקת למספר מרכיבים:
1. לפני ההפקה-
- לחשוב- מה מטרת הסרט?, מה אני רוצה להשיג באמצעותו ?
- מציאת קונספט לסרט – עלינו להחליט אם הסרט יהיה כללי תדמיתי או סרט ממוקד יותר לשרות או מוצר מסוים. אם אנחנו מצלמים ניצבים או לקוחות אמתיים, אם תהיה קרינות או לא, בעל העסק רוצה לדבר או מעדיף שלא ועוד שאלות עליהם צריך לתת את הדעת לפני הכנת סרט.
- כתיבת תסריט במידת הצורך.
- הכנת יום הצילום- ארגון אנשי המקצוע במידה ויש- צלם, תאורה סאונד ועוד. הכנת העסק- ניקוי וסידור הלוקישניים המצטלמים, הכנת ציוד הצילום- סוללות וכו' .
2. יום ההפקה-
- ביום ההפקה עלינו להיצמד לרעיון \ תסריט אותו הכנו ליום הצילומים. ימי הצילום אורכים הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים לכן עלינו להיות ממוקדים ומאורגנים כדי שנוכל להספיק לצלם את כל מה שתכננו.
3. אחרי ההפקה-
- לאחר ההפקה יש בידנו את החומר גלם, אותו נעביר לעריכת וידיאו- יש לשים לב למס' דברים:
§ נסו לשלב את לוגו העסק כמה שיותר
§ במידה ויש כתוביות או קרדיטים עצבו אותם בצבעים ובמראה של הלוגו והקונספט של העסק.
§ אורך הסרט לא קובע את איכות הסרט- ההיפך הוא הנכון. עדיף לכם סרט קצר וממוקד.
§ אל תכניסו לסרט פריימים פחות ממעולים. עדיף להכניס פחות צילומים מאשר שיכנסו פריימים לא טובים. חשוב לשמור על סרט ברמה מקצועית.
§ אם אתם מעוניינים להוסיף סאונד- תדאגו שניתן להשתמש בסאונד שבחרתם מבחינת זכויות יוצרים- שלא תתקלו בבעיות של תביעות וכו'.
§ המירו את הסרט לקובץ איכותי שאינו שוקל הרבה ואותו הפיצו באינטרנט ושיתלו באתר.
4. הפצת הסרט- חשוב ביותר – היכן אציג את הסרט שלי ?
הפצה נכונה של הסרט תביא לך לקוחות רבים ותעלה את המודעות של העסק שלך.
חשוב שהסרט הגמור יראה מקצועי, יהיה ממוקד ולא ארוך מידי ושיהיה ברור באיזו חברה מדובר ומהם דרכי ההתקשרות לחברה.
אתם מרוצים מהתוצר הסופי , קדימה להפיץ אותו, ויש כמה דרכים לעשות זאת-
כמובן YouTube, Flix, באתר שלכם, ניתן להדפיס דיסקים ולחלק ללקוחות שלכם דיסק עם הסרט שלכם \ סרט הדרכה ועוד ...
ניסיתי להעביר ממש בקצרה כיצד ניתן להכין סרט לאתר אינטרנט לעסק שלך, חשוב לי לציין שהסרט צריך להיראות מקצועי ולהציג את העסק שלכם בצורה מכובדת.
אני אומרת- או שנראה טוב או שלא יראה כלל
ניתן כמובן להיעזר בחברות הפקה להכנת הסרט, ישנן חברות ברמות שונות וכדאי לקבל מס' הצעות מחיר מחברות שונות משום שפערי המחיר יכולים להיות משמעותיים.
ככל שתהיו ממוקדים יותר לפני הכנת הסרט, ותדעו לענות על המטרה של הסרט, כיצד אתם רוצים שיראה ועוד כך תקבלו הצעה יותר מדויקת וסרט מתאים לרצונות שלכם.
במאמר הבא:
אני רוצה סרט לעסק – אבל איזה סוג כדאי ?
סרט תדמית , מוצר, הדרכה, סרט שיווקי – מה ההבדל ?
בהצלחה
שני