זה אולי מפתיע לגלות שהמועצה הישראלית לצרכנות מדווחת שרק חצי מהצרכנים בודקים את החשבונות שלהם. כלומר, יש אחוז ניכר של אנשים שלא יודעים בדיוק כמה הם משלמים, והאם הם לא משלמים יותר מדי.
על כן, במטרה לעודד יותר אנשים לבדוק את החשבונות ולוודא שהם משלמים כפי שהם אמורים לשלם, הכריזה המועצה על קמפיין "עושים חשבון לחשבון". ככל הנראה בעקבות הקמפיין, רבים בדקו את החשבונות שלהם ואכן גילו טעויות. תלונות רבות הגיעו אל המועצה לצרכנות בעקבות זאת.
אני בטוחה שזה לא חדש לכם - מי לא נתקל בטעות בחשבון כשהוא יצא מהסופר. ולרוע המזל זה לא משנה אם מדובר בשופרסל, מגה או רמי לוי. אין מה לעשות, מדובר באנשים ולכן תמיד עלולות להיווצר טעויות. רק לפני מספר ימים חברה שלי סיפרה שלאחר בדיקה מהירה של החשבונית בסניף של מגה, היא גילתה שעל אף שפריט שקנתה היה במבצע, היא חויבה בקופה על המחיר המלא.
אמנם קניות בסופר עשויות להיות חוויה מתישה, ועל כן לאנשים רבים אין כוח לעבור על החשבונית הארוכה שקופאית שופרסל מגישה להם, אך כדאי ומומלץ לעשות זאת בכל אופן. מספר השקלים שאתם משלמים ללא צורך כל שבוע בקניות בסופר מצטברים לכדי סכום משמעותי בסוף החודש. וכדאי לקחת בחשבון שטעויות בחשבונית עשויות ליפול בכל חשבונית - בין אם מדובר בחשבון החשמל, החשבון הקניות של הום סנטר, או חשבון הסלולר של סלקום, פלאפון או אורנג'.
על כן, לאחרונה הכריזה המועצה לצרכנות על תחרות בשם "הטעות החשבונית הגדולה". המטרה גם כאן היא להמשיך ולעודד את הצרכנים לעשות את מה שהכי טוב בשבילם - לבדוק את החשבונות. ככלות הכל, הבדיקה של החשבונות מונעת מהצרכן לשלם יותר מדי ועוזרת לו לעשות החלטות מודעות וחכמות יותר בנוגע לקניות שלו.
התחרות מעודדת את הצרכנים להעלות לאפליקציית התחרות בפייסבוק בעמוד המועצה לצרכנות, את הטעויות הגדולות ביותר שהם מוצאים בחשבוניות שלהם. בשלב שני, תבחן המועצה לצרכנות את החשבונות ותבדוק את הטעויות שבהן מדובר. בסופו של דבר האדם שיציג את החשבון עם הטעות הכי גדולה, יזכה בשני כרטיסי אח"מ (VIP) לסרט.
בסיכומו של דבר, מדובר בתחרות שמעודדת את האנשים להיות מודעים יותר ולעקוב אחרי ההוצאות שלהם. לצערנו טעויות בחשבוניות הן דבר נפוץ מאוד, וחבל שתשלמו יותר.