חפש מאמרים:
שלום אורח
16.09.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פנינים בתודעת האנושות

מאת: רועי קטיובתכשיטים10/04/20111245 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה המילה "פנינה " או "פנינים" אומרות לך ?קרוב לודאי שכרגע עולה בדימיונך תמונה של פנינה גדולה או תמונה של איזו מפורסמת העונדת אותן , או בכלל , כל מיני  מילים  או מושגים שונים ,העונים אף הן לשם "פנינים" .

בפעם  הראשונה שאדם שלה פנינים ממעמקי הים , הוא הבין שבידו אוצר; כיוון שהוא כבר פתח מספר רב של צדפות על מנת להשתמש בבשרן , ולהפתעתו , פתאום כך ,בתוך הצדפה מבצבצת פנינה בוהקת ולבנה. מאז ומתמיד ,אבנים או חפצים בוהקים משכו את עינו של האדם ; השמש הירח  והכוכבים הן הדוגמא  הנתונה בשמים , לעומת זאת על פני הארץ ,קשה יותר למצוא "כוכבים" , ולכן , מציאת חפץ או אבן בוהקת  על פני האדמה נחשב לדבר נדיר ויקר במיוחד , ואף שמימי ; בתרבויות מסוימות האמינו  שאבני חן בוהקות  הן כוכבים שנפלו ,ובתרבויות מסוימות אף סגדו להן ; עובדי אלילים קדמוניים נהגו לשבץ  בעיני פסילהם אבנים בוהקות ויקרות, ואף בתקופה יותר מאוחרת עשו זאת הנוצרים בפסליו של ישו.

פנינים , תמיד נחשבו לנדירות ביותר, אפילו יותר מיהלומים. אחד הסיבות לכך , היא שבמכרה יהלומים ניתן למצוא מספר לא מבוטל של יהלומים .אך בפנינים ,אין מכרות, והן מפוזרות בצורה אקראית ברחבי האוקיינוסים  והנהרות , מה שמקשה עוד יותר על מציאתן. יתרה מכך , גם אם  נמצאה פנינה ,רוב הסיכויים שהיא איננה פנינה איכותית , ועל מנת להרכיב מחרוזת פנינים היה צורך להמתין שנים רבות .

עוד סיבה לנדירותן הרבה ,הייתה הדימוי שלהן ; כיוון שהן נוצרות בצורה טבעית לחלוטין , ושוכבות אי שם במעמקי הים , הדבר הצית את דימיונו של האדם וגרם לו לצאת למסעי חיפושים אחר האוצר האבוד. ככלל , ישנן תרבויות  מסוימות אשר ראו בים מקור של חיים  , והיו מסתמכים על הים כמקור היחד לפרנסה ומזון : דגים , סרטנים , אצות ,ועוד סוגים רבים של רכיכות.  וכשגילו גם שאפשר למצוא  אבני חן יקרות בתוך הים , עלה דימויו עוד יותר בעיני האנשים .

הפנינה נחשבה למתנה  מהים ומהטבע , כיוון שהיא אינה מצריכה עיבוד נוסף ,אלא היא מוכנה כתכשיט מוגמר, בשונה מאבני חן אחרות אותן היה צריך לעבד וללטש על מנת להגיע לרמת  הברק הרצויה מאותה אבן חן . לעומתה ,הפנינה , תמיד מגיעה צחה ומלוטשת  מתוך הים ,וצורתה היא לרוב עגולה ,מה שהקסים את האדם הקדמון. אם נצרף את כל האמור לעיל בעניין נדירותה של הפנינה יחד עם אופן שלייתה ,צורתה וברקה , נקבל  את הדימוי בעל הערך הנעלה ביותר בתודעת האנושות , עד כדי כך שפנינים הפכו בתור שם נרדף לדברי חוכמה , יופי , טוהר ,ומשהו נדיר ביותר. אם נשים לב , אפילו אנשים שאינם צרכני פנינים , ישתמשו מידי פעם במילה פנינים . הסיבה לכך היא כמו שהסברנו מקודם שזורה כבר אלפי שנים בתודעה של כל אחד מאיתנו,אם נרצה או לא נרצה.

עד לפני כ 80 שנה לערך  ,רק נשים עשירות במיוחד  ובעלי מעמד גבוה  היו עונדות פנינים.  כיום  פנינים ותכשיטי פנינים ,הן שם דבר באופנה ; מעיצובי שמלת כלה השזורה בפנינים ,ועד לזמרות מפורסמות כגון מדונה , בריטני ספירס ,מרלין מונרו ועוד ,נדמה כי אין סוף לאופנה זו. אחת הסיבות לכך היא שפנינים הן מגוונות מאוד ,וכל  הזמן נעשים מאמצים בקרב המדענים , לגדל זנים שונים ומיוחדים של פנינים .

בשנים האחרונות הצליחו מדענים לגדל פניני ים דרומי בצבע זהב ,צבע בלתי שגרתי בפנינים; פנינים אלו נחשבות לפנינים יקרות ונדירות במיוחד ,ואף על פי שתורבתו בהצלחה, הן יקרות  במיוחד כיוון שאחוזי ההצלחה בתרבות של פנינים שכאלו הוא נמוך בהשוואה לפנינים  "פשוטות יותר" . תרבות פנינים אלו הוא בבחינת ה "פיל הלבן" של הפנינים ,ומסמל סגירת מעגל  בהצלחת תרבות פנינים נדירות. פנינים אלו גם סוגרות מעגל מבחינת הצבעים שהיו קיימים בפנינים מתורבתות עד כה , וניתן לאמר שכיום קיימים כל סוגי הצבעים הקיימים בטבע, בפנינים.

לסיכום , עולם הפנינים העשיר בדימויים -מצדיק את  דימויו לאור כל האמור לעיל; אם בנדירות , צבע , יופי ,ססגוניות  והתפתחות אופנתית.בפען הבאה שתשמעו את המילה "פנינים" תוכלו להבין את הסיבות שהובילו לכך ואולי אף לרכוש  את המוצר הנחשק לבת זוגתכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רועי קטיוב, מרגלאן - עולם הפנינים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי קטיוב

מאת: רועי קטיובטבעות אירוסין ונישואין27/03/14908 צפיות
כיצד נבחר טבעת אירוסין בדרך הקלה והפשוטה? להלן כמה טיפים חשובים

מאת: רועי קטיובתכשיטים02/03/141095 צפיות
כיצד שומרים על טבעות יהלומים נוצצות ויפות כמו שקנינו אותם? והם יש דרך לחדש טבעת אירוסין?

מאת: רועי קטיובתכשיטים17/08/111291 צפיות
מאמר המסביר אודות התהליכים הכרוכים בתרבות פנינים ,החל מזריעתן בתוך צדפות , ועד שלייתן ושיבוצן בתכשיטים

מאת: רועי קטיובתכשיטים26/05/111208 צפיות
מאמר המסביר אודות בחירת היהלום עבור טבעת אירוסין ומתמקד בחלק זה בנושא ניקיון היהלום

מאת: רועי קטיובתכשיטים04/05/111356 צפיות
המאמר מסביר אודות היהלום , המרכבי החשוב ביותר בטבעות אירוסין ,ומתמקד באחד הפרמטרים החשובים ביותר ביהלום -צבע היהלום, ומסביר את הקשר בין בחירת יהלום בצבע הנכון לבין הטבעת.

מאת: רועי קטיובתכשיטים04/04/111271 צפיות
מאמר המסביר אודות אופנת הפנינים התופסת תאוצה בארה"ב ובאירופה ,ואת הסיבות לכך

מאמרים נוספים בנושא תכשיטים

מאת: אופירתכשיטים12/04/222919 צפיות
הערכת תכשיטים הוא עולם ומלואו ולכן כדאי להכיר את העולם המרתק הזה לעומק. בהערכה של תכשיטים עתיקים יש כמה אלמנטים שחשוב ללמוד ישר מהבסיס על מנת לעשות זאת באופן מדויק וראוי. לפני הכל, חשוב לקבל מידע מבעלי התכשיטים על עברו של התכשיט. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, כל מידע שתקבלו יכול לסייע לכם בהערכה.

מאת: tiloniתכשיטים27/08/205208 צפיות
מכשירי שקילה שונים נבדלים האחד מהאחר במספר דרכים – מבחינת החפצים הנשקלים, מבחינת הגבלות המשקל, מבחינת נוחות השימוש, מבחינה טכנית ומבחינת אופן שימוש (שימוש בוו שקילה, צג מקצועי או תוספים חשובים אחרים). ברור לכל ילד ששקילת תכשיטים אין דינה כדין שקילת כלי רכב או חומרים כימיים.

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/205303 צפיות
במאמר זה נציג פתרון ניקוי ביתי ע"י השריית צמיד טניס בסבון כלים עדין ובמים חמים במשך 15 דקות תוך כדי שמירה והימנעות מפגיעה ביהלומים

מאת: אוהד פרקשתכשיטים11/08/205146 צפיות
כיום ניתן למצוא מספר רב של תכשיטים לגברים אבל האם אנחנו יודעים איך לבחור את התכשיט שיתאים לנו. במאמר זה נתמקד בצמידים לגברים וננסה לעקוב אחר מספר פרמטרים אשר יעזרו לנו לבחור את הצמיד הנכון

מאת: תמיר פרלתכשיטים16/12/174234 צפיות
נראה מוזר שמינרל שעשוי מפחמן בלבד הפך לאחד מהתכשיטים המבוקשים ביותר בעולם, כלומר היהלום. אחרי הכל, פחמן נמצא בציוד ובמינרלים הבסיסיים ביותר, כגון הגרפיט בעפרונות שלנו, שכלל אינו נראה יוקרתי.

מאת: webetterתכשיטים14/06/173512 צפיות
אם את מחפשת לוק מנצח והופעה מושלמת בכל עת, המאמר הזה בדיוק בשבילך!

מאת: רוני הכהןתכשיטים21/05/173497 צפיות
איך מנקים זהב ושומרים על המראה הנקי והנוצץ שלו לאורך של תקופה ארוכה? קראו את הדברים המאוד חשובים לשמירה על התכשיטים היקרים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica