משרד פרסום הינו עסק קטן יחסית שמטרתו מתן שירותי פרסום ללקוחות. שירותי הפרסום כוללים בין היתר קמפיין פרסומי, מחקר שיווקי, החלטה על מסר פרסומי ותרגומו באופן מילולי, גרפי וקריאטיבי.
המחלקות הקיימות במשרד פרסום:
בחלק ממשרדי הפרסום הנחשבים קיימים מחלוקת שונות הנחלקות על פי בעלי התפקידים המפורטים להלן:
סטודיו – מנהל מיתוג, ביצועיסט וגרפיקאי.
הפקה – מפיקי הקמפיין הפרסומי.
לקוחות – תקציבאי האחראי על הקשר בין הלקוח לשאר המחלקות במשרד הפרסום, וסופרווייזר שאחראי על תפקודם של מספר תקציבאים.
קריא ייטיב – מנהל, קופירייטר וארטדירקטור.
אסטרטגיה – פלנר שתפקידו מחקר שיווקי וניסוח המסר הפרסומיומידען האחראי על איסוף כל המידע הרלוונטי למסע הפרסום.
מדיה – מדיה פלנר וקניין שתפקידו רכישת המדיה.
תהליכי העבודה במשרד פרסום:
1.לבקשת הלקוח בדרך כלל עם השקת מוצר חדש מתחילה העבודה על קמפיין פרסומי נרחב. בשלב הראשוני מעביר הלקוח למחלקת הלקוחות של משרד פרסום מסמך מנוסח עם פרטי המוצר, חומרי מיתוג, צרכי הפרסום ומטרותיו.
2.השלב השני מתייחס לצורך בביצוע מחקר שוק מקיף הכולל את הגדרת קהל היעד והחלטה על המסר המיועד אליהם.
3.בשלב זה מחלקת אסטרטגיה מסבירה למחלקת קריא ייטיב את המסר וזוהאחרונה מנסחת אותו.
4.בשלב זה מציגים את המסר הפרסומי לאישור בפני הלקוח.
5.לאחר קבלת אישור מהלקוח מחלקת המדיה מחליטה איזו מדיה לרכוש ומחלקת ההפקה והסטודיו מקבלים אישור ביצועי.
6.לאחר שהקמפיין עולה לאוויר מתבצע מחקר לגבי התועלת וההישגים של אותו קמפיין.