השלם את הציור.
זה משחק נחמד מאד לגילאי 3-4.
גזרו מהעיתון מכונית מעמוד פרסומת. גזרו לה את הגלגלים ושימו אותם בצד. הראו לילד את המכונית ושאלו מה חסר. כשיגלה שחסרים הגלגלים, הציעו לו אותם ובקשו ממנו להניח את הגלגלים במקומם.
בדיוק באותה צורה נסו לגזור את הגג של בית ותנו לילד להחזיר את הגג למקומו.
לאחר מספר משחקים כאלה, כשהילד כבר "תפס את הפרינציפ" , גזרו חלקים ממספר תמונות. שימו את החלקים בערבוביה לחוד ואת התמונות סדרו בשורה. תנו לילד לבחור מערבוביית החלקים את מה שחסר בכל ציור ולהחזיר כל חלק למקומו.
לגילאי 5-6 אפשר לעשות הפעלה אחרת. ציירו לו על דף חצי בית ותנו לילד להשלים את החצי השני. כך הילד לומד על כללי סימטריה. בשלב השני, אפשר לתת לילד לצייר את כל הציור.
אם יש שניים-שלושה ילדים, תנו לילד הגדול מביניהם לצייר את המחצית הראשונה של הציור והילד הקטן ישלים את הציור. אפשר גם להציע לכל ילד לצייר מחצית של ציור, להעביר את המחצית המצוירת לילד שלידו שישלים את הציור המותחל. כך תיווצר שרשרת שבה כל ילד מצייר מחצית של ציור ומשלים ציור שהתחיל הילד שמימינו.
עוד רעיונות תמצאו באתר:
www.saba-sabta.co.il
אפשר גם להרחיב את הרעיון כדלקמן:
נניח שגזרתם עץ מהעיתון. הילד כבר התאים לו את הצמרת. כעת תנו לילד לבחור ציורים של דברים שניתן לגזור (המבוגר אחראי על טיב הגזירה, כדי למנוע, חלילה, את רוע הגזירה).למשל: תפוחים, ציפורים, כלב העומד ליד גזע העץ כדי להגשים חלום רטוב ומרטיב, וכו'. אם הציור העשוי יפה במיוחד, הציעו להדביק אותו על דף נקי ולמסגר אותו. על מסגרות נדבר בפעם אחרת.
פעילות נעימה!