המועדונים הגדולים, בישראל ובעולם, מיצבו את עצמם ככאלו בעיקר משום שהם שרדו. אם נצבע את העניין בגוון ורוד יותר, נגיד שהמועדונים הללו לא רק שרדו, אלא גם הצליחו ומצליחים גם היום. אבל מה גרם להם להיות כאלו? ההתמדה, בעיקר.
מועדונים מצליחים שנכנסו אל דפי ההיסטוריה, הם כאלו שנמצאים בתודעה של הבליינים כבר שנים. זה יכול להיות השם של המקום, האטרקציות או המחירים הזולים שהוא מציע, אבל בגדול הוא מצליח פשוט כי אנשים התרגלו אליו. הם הולכים אליו משום שהם יודעים שהוא שם ונהנים מזה. גם אוקטופוס בר רוצה להיות כזה.
ההיסטוריה של המועדונים מלאה ועמוסה
כשרק התחילה ההיסטריה סביב מועדוני הריקודים בישראל, היה קל מאוד להיכנס לתודעה ולהיצרב לעד. הרי כל מה שהוא ראשוני ייזכר לזמן רב. אבל היום, כשלא מדובר במשהו כל כך נדיר, קשה הרבה יותר להיכנס לספרי ההיסטוריה של מועדוני ארץ ישראל.
כדי שזה יקרה, חשוב בעיקר להיות בעל ניסיון בתחום, כמו בעלי אוקטופוס בר. שמכירים את עולם הבילויים התל אביבי כבר שנים. חשוב גם לבצע תרגילים שיווקיים וקמפיינים של פרסום המקום, כדי להכניס אותו לתודעה כמה שיותר מהר.
כיום זה פשוט הרבה יותר מבעבר, בזכות האינטרנט כמובן. כנסו לדף הפייסבוק של אוקטופוס בר ותבינו עד כמה זה יכול להיות פשוט ומצליח: מספיק שדף המועדון פעיל מידי כמה ימים, כדי לעשות את העבודה. אין אדם כמעט שלא ייחשף לכך – במיוחד אם הוא מחפש מקום חדש לבלות בו את הלילה בעיר הגדולה.
שם כמו אוקטופוס בר תמיד מושך
וזהו גם חלק מעבודת היח"צ המוקפדת – שם המקום. לשם יש משמעות רחבה מאוד בכל מצב, אם זהו קיוסק קטן או חברת ענק. רבים חושבים רבות עד שהם מוצאים שם שיתאים לחברה ולמסר שהיא רוצה להעביר.
אוקטופוס בר הוא שם שנבחר לא רק בשל הקרבה לים והגודל של המועדון, אלא גם בעקבות המקום שפעל בנמל בסוף שנות ה-90'. אחת הסיבות לכך היא עובדה שאותו מקום היה מצליח ואהוב מאוד, מה שיצית מייד את הדמיון וידבר בדיוק אל המבלים שאנשי המועדון רוצים למשוך אליהם. כך עושים זאת נכון.
כשאתה חדש בתחום אתה צריך להצדיק את קיומך
מועדון וותיק לא צריך להסביר לאף אחד מדוע הוא פועל. הוא גם לא צריך להיאבק על מוזמנים ומבלים – כולם כבר מכירים אותו. לא כך המצב עם מועדונים חדשים. ממש כמו שחקן כדורגל מתחיל, המועדון צריך להצדיק את מקומו 'בהרכב הפותח' ולהראות שגם לו יש יכולות, שלא נופלות מכל מקום אחר.
את מי צריך המועדון לשכנע? את המבלים שבאים לבקר בו. ואותן תכונות שציינו קודם הן בדיוק אלו שצריך כדי לעשות זאת. מועדון כמו אוקטופוס בר, שמציג שם מיוחד ואטרקציות כמו בכל מועדון אחר – יצליח לבלוט ולהצדיק את מקומו בין סוללת המועדונים של תל אביב.