לכאורה, בשנתיים האחרונות, נזנח טרנד הבלוגים לטובת פייסבוק. מבלי לזלזל בכוחו הרב של שיווק בפייסבוק ושל מדיה חברתית בכלל - עדיין מומלץ לחברות ולעסקים שלא להזניח את הפלטפורמה החשובה של בלוגים מקצועיים.
האפקטיביות שחברה יכולה להשיג באמצעות בלוגים מקצועיים רבה מאוד. אחת הסיבות העיקריות שאנשים רוצים לבקר באתרים של חברות, או להיות איתן בקשר במדיה חברתית, היא על מנת לקבל מידע מקצועי בעל ערך. מידע כזה, שנמצא בדרך כלל אצל מומחי החברה, יכול להיות בעל ערך רב מאוד לגולשים.
אם ניקח לדוגמה חברת סלולר - היא יכולה להחזיק בלוג מקצועי שבו היא נותנת טיפים לשימושים במדריך, ממליצה על אפליקציות אייפון או אפליקציות אנדרואיד להורדה, ומקלה בכך את השימוש בעבור גולשיה. אם ניקח לדוגמה חברה שמתעסקת בפיתוח לאייפון - היא יכולה להחזיק בלוג מקצועי שבו היא נותנת טיפים לחברות מסחריות, כיצד הן יכולות להשיג תועלת שיווקית ושירותית באמצעות האייפון.
אלה היו דוגמאות מענף הסלולר שבו אני עוסק, אך כמעט בכל ענף ניתן למצוא דוגמאות מתאימות. זה לא משנה עם החברה עוסקת בשירותי פורקס, במכירת טיסות בזול, או בגידול כלבים. בהנחה שמדובר בחברה איכותית, היא מחזיקה אצלה יעד רב שהיא יכולה לחלוק עם הגולשים שלה.
חברות רבות מסתייגות מפרסום המידע שברשותן. חלקן חוששות מחשיפת מידע למתחרים, ואחרות חוששות מכך שמתן פומביות למידע יפחית מהצורך של הלקוחות לייצר קשר בלתי אמצעי איתה. לחששות האלה יש מקום, אך כל עוד חשיפת המידע מבוקרת, ועוברת עריכה וצנזורה מתאימה, היתרונות שבניהול בלוג מקצועי עולים בהרבה על החסרונות. בלוג מקצועי איכותי תורם רבות למיתוג החברה, וליחסים שלה עם לקוחותיה. זאת לצד תועלות נוספות כמו קידום האתר במנועי החיפוש.