רן ארז והמאבק לרפורמה בחינוך
מאבק המורים שהתרחש בשנה החולפת גרף תמיכה חסרת תקדים בקרב הציבור הרחב. רן ארז וארגון המורים העל יסודיים יצאו למאבק מתוך אמונה בצורך ברפורמה במערכת. בעזרת שינויים יסודיים במערכת החינוך ניתן יהיה לקדם את מעמד המורים ואת התלמידים. על אף הצורך המהותי ברפורמה, רן ארז והמורים סירבו לקבל רפורמה אשר מטרתה המרכזית תהיה פגיעה במעמד המורים.
ארגון המורים העל יסודיים מציע רפורמה מטעמו. רפורמת עוז לתמורה מבוססת על מחקרם של מאות מומחים. רפורמה זו נבנתה בעמל רב ומציעה דרך לקידום ושיפור המערכת תוך ביצוע מספר שינויים מהותיים אשר ישלימו האחד את השני לכדי מהלך כולל. כחלק מהרפורמה יש צורך בצמצום מספר התלמידים בכיתה שיסייע לשיפור בתהליכי הלמידה בכיתה באופן משמעותי. בנוסף, יש צורך ביצירת מערכת תגמולים למורים אשר תאפשר להפוך את ההוראה לקריירה ותסייע להפיכת המקצוע למבוקש יותר. קיים צורך בביצוע שינוי גם במבנה שבוע העבודה של המורים. השינוי יאפשר למורים לבצע את משימותיהם במסגרת שעות העבודה בבית הספר. במטרה לאפשר שינויים אלה יש צורך גם בשיפור התנאים הפיזיים בבית הספר על ידי דאגה לכיתות לימוד מרווחות יותר והקצאת פינות עבודה אישיות לכל מורה.
רפורמת עוז לתמורה נוסתה במשך שלוש שנים על חמישה בתי ספר על יסודיים והביאה להישגים מרשימים. במסגרת הניסוי ירדה רמת האלימות ורמת הנשירה בבית הספר בעוד הישגי התלמידים עלו. בנוסף, המורים הצליחו ללמד את התלמידים גם ערכים ולא רק חומר לימודים לבחינת הבגרות וכן הייתה העצמה במעמדו של המורה. לאור ההישגים המרשימים, רן ארז וארגון המורים רואים ברפורמה זו התוכנית המתאימה לקידום המערכת והבאת השינוי הנחוץ. כעת מתמקדים רן ארז וארגון המורים בפעולה לשם יישום התוכנית.