מצב הביטחון במדינה כמו שלנו אינו יציב ונתון לשינויים מתמידים.
אנחנו חשופים להתקפות טרור אם זה על ידי מחבלים מתאבים אשר מניחים על עצמם מטענים אותם הם מפוצצים במקום הומה אדם ואם מדובר על אזורים אשר חשופים להתקפות באופן ניכר כמו תושבי העיר שדרות, אשר נמצאים במציאות שונה ממה שתושבי המרכז מכירים, כל הסלמה במצב הביטחוני ישר נותנת את אותותיה באזור זה על ידי נפילת טילים קסאם.
חלק רב מאותם נפגעים של מלחמות ופיגועי טרור נמצא במצבים שונים של פגיעה פיזית או נפשית אשר משנה את חייהם ומצריך את עזרתה של המדינה בשל חוסר היכולת לתפקד בצורה רגילה ולעיתים פוגע במידת התפקוד במידה קשה ביותר המונעת יכולת השתכרות ועבודה באותה מידה לה היה רגיל טרם אותן פעולות איבה , אם בכלל.
כאן למעשה מתחילה התנהלות בצורה בירוקרטית מול כל הרשויות הממשלתיות, ביטוח הלאומי משרד הביטחון וכדומה, ואותם נפגעי פעולות איבה נמצאים בסביבה בה ההתנהלות מתבצעת בצורה מסוימת אשר אינה מקלה על קבלת העזרה לה זקוקים אותם נפגעים שלעיתים נמצאים במצבי חרדה קשים ביותר או עם פציעות פיזיות ברמה קשה.
אומנם פיצוי אזרחי המדינה שנפגעו כתוצאה מפעולות איבה כאלה ואחרות מוגדר לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה, אך רבים מאותם אנשים אינם מוכנים או ערוכים למידת העבודה הנדרשת לשם קבלת הפיצוי שמגיע לפי חוק זה.
הדבר מצריך ידיעה של החוק על סעיפיו השונים וכן הכרה של אותם מנגנונים ממשלתיים בירוקרטיים לעומק לשם מניעת הטרטור האינסופי של הנפגעים.
לכן אנו נראה כי רבים מהם שוכרים עורכי דין שיעזרו להם בתהליך מסורבל זה , פעולה זו משאירה לנפגעים את הזמן החשוב להחלים ולשקם את עצמם מאותו אירוע קשה פיזית או/ו נפשית