תופעה של פריצת רכבים בשנים האחרונות נכנסת למגמה של ירידה בעקבות עבודה סיזיפית של משטרת ישראל שעושה ללא הרף כדי לטפל בבעיה. לפני מספר שנים הנתונים נראו אחרת, פריצת רכבים הייתה אחת מהפגיעות ברכוש היותר נפוצות שהמשטרה והאזרחים היו עדים לה. אודות למערכות אזעקה מובילות ומערכות אימבולייזר מתקדמות שמונעות כמעט לחלוטין אפשרות של גניבת רכבים אנו רואים מגמה של מיגור התופעה, פורצי רכבים מבינים באופן חד וחלק שהתעסקות ממושכת עם מערכות מתקדמות המונעות גניבה של רכבים לא תניב תשואה ואף תסבך את אותם עבריינים.
מנתוני משטרת ישראל אנו יכולים לראות שתופעה של פריצת רכבים על ידי גנבים נעשית לא רק בכדי לגנוב את הרכב אלא גם לצורך גניבה של תכולת הרכב ובעיקר מערכות שמע יקרות שאנו מתקינים ברכבים שהפריצה אליהם לא תהיה מלאכה קשה ותניב גם תשואה מספקת לאותם גנבים.
התופעה השכיחה ביותר שעדיין ממשיכה ואנו עדים לה בשנים האחרונות בכל הנושא של פריצת רכבים היא גניבה של רכבים על ידי בני מיעוטים והעברתם אל מעבר לגבולות הקו הירוק, שם ישנה תעשייה שלמה העוסקת בפירוק חלקי חילוף יקרים ומכירתם או עשיית שימוש בהם באותם אזורים, אנו מכירים את אותה תעשייה בשמה הנפוץ יותר "משחטטת רכבים".
יש גם את אלו העוסקים בפריצת רכבים כמקצוע חוקי, אותם אנשי מקצוע הידועים כמנעולנים שמסייעים במתן מענה אם כאשר מנעול רכבכם נתקע ואין אפשרות אלא לפרוץ את המנעול, פורצי מנעולים יסייעו לכם בפריצת מנעול הרכב בכל שעה במהלך היום אך ניתן יהיה למנוע הזמנה של מנעולן אם תועילו להחזיק באמתחתכם מפתח נוסף למקרה שנעלתם את רכבכם עם המפתח בתוכו.
כידוע, פריצת רכבים הינם מקרים שלצערנו ימשיכו אך השאיפה היא להקטין בכל שנה את האחוזים המתפרסמים בסטטיסטיקות של משטרת ישראל. תופעה של פריצת רכבים בשנים האחרונות נכנסה למגמה של ירידה אך למרות זאת אנו עדיין עדים למקרים חוזרים ונשנים של פריצות. אנו לא יכולים למנוע מקרים של פריצת רכבים על אחת כמה וכמה שאלו קורים בזמן שאנו ישנים או לחלופין שאנו רחוקים וחסרי השגחה על הנעשה ברכבנו בזמן שאנו לא בקרבתו אך ניתן בעזרת התקנת מערכות אזעקה ומערכות נגד גניבה מתקדמות למנוע גניבה של הנכס הכה יקר לנו.
מעבר לפריצת רכבים, נציין גם תחום נוסף שעלה מדרגה היום בעולם שלנו והוא פריצת דלתות פלדה. גם זה תחום קשה מאוד הדורש המון השקעה טכנולוגית ומאמצים של משטרת ישראל.