העלאת תעריפי הביטוח בשוק הרכב הדו-גלגלי בשנת 2009 איימה להוריד מהכביש רבים מחובבי הז'אנר ומחפשי אלטרנטיבות הנסיעה המהירה ממקום למקום. ואולם, הנתונים מעידים כי למרות ירידה במסירות, נשאר עדיין בקרב הציבור הישראלי קהל מוצק הבוחר לנוע על שני גלגלים.
דווקא עבור קהל זה עולה עוד יותר חשיבות בחירת הביטוח הנכון לכלי הממונע, כיוון שההוצאות הנלוות עליו התייקרו משמעותית. כלי מהיר להשוואת מחירים כמו שמציעה מערכת אתר וובי, יסייע לכם לבחור את חבילת הביטוח המיטבית, הזולה - וחשוב מכך, הבטוחה ביותר.
בבואנו להתאים ביטוח לכלי הדו-גלגלי הממונע, יש לקחת בחשבון כי אכן מדובר בכלי רכב מסוכן באופן יחסי. מאחר שגופם של הנוסעים באופנוע חשוף לכל פגיעה של הסביבה או הכביש ומדובר בכלי פחות יציב, חשוב שהביטוח יציע את הכיסוי הרחב ביותר ביחס למחיר המבוקש. סכנות הרכב הדו-גלגלי הן רבות ועל רוכש הביטוחים לקחת אותן בחשבון ולא להסתתר מאחורי משפטים כגון: "לי זה לא יקרה".
ביטוח חובה, צד גימל או ביטוח מקיף?
זאת ועוד, כיוון שכלי הרכב הדו-גלגלי הוא יעד מועדף על גנבים יש לקחת בחשבון הרחבת כיסוי הביטוח ולא להסתפק ברכישת ביטוח חובה או צד גימל בלבד. ביטוח אופנועים בסיסי הוא ביטוח חובה המכסה נזקי גוף לכל הצדדים במקרה של תאונה. גניבת אופנועים נפוצה ביותר ולכן כדאי לבטח אופנועים בביטוח מקיף.
ביטוח מקיף לאופנוע מציע החזר במקרה של כל פגיעה באופנוע. בעלי אופנועים רבים נמנעים מביטוח מקיף בשל התפיסה (המוטעית) שזול יותר לשלם את נזקי התאונה מאשר לשלם לביטוח. אולם כאמור, תאונה אינה הסכנה היחידה ממנה צריך להתגונן.
אז מה צריך לקחת בחשבון כשרוכשים ביטוחים לרכב דו גלגלי ממונע? ראשית, כמו בכלי רכב עם ארבעה גלגלים או יותר - נפח המנוע הוא פרמטר מדורג - ככל שעולה הנפח, עולה גם מחיר הביטוח.
הטבות לנוסע המתמיד והזהיר
בנוסף, לאחר שינוי התעריפים והמחאות בגינו, הוכנסו בביטוחים פרמטרים נוספים שיכולים להקל את העלות על רוכבי הדו-גלגלי שנים רבות - ולא ביצעו תאונות או תביעות ביטוח בעת השימוש באופנוע. מנגנון זה, בדומה לביטוחי הרכבים, מעניק הקלות כספיות לרוכבים ומתגמל אותם על רכיבה זהירה.