יצא להרבה בעלי עסק לשאול אותי על שיווק באינטרנט. ריכזתי את הידע שלי ושל הצוות שלי, ולהלן מספר שאלות ותשובות נפוצות בנושא
ש: מה ההבדל בין שיווק ב-Google ישראל לבין קידום ב-Google העולמי?
ת: במסגרת עבודתי - מקדמת אתרים, אחד השלבים הראשונים שאני מבצעת ב- SEO הוא מחקר מילות מפתח, סיקור מתחרים והגדרת קהלי יעד עם הלקוח. לאחר שלקוח מגדיר מילות מפתח עיקריות ניתן להתחיל במלאכת קידום אתרים לעסק שלו. במידה וקהל היעד של העסק הוא בחו"ל, עיקר עבודת קידום אתר כמובן מתרכזת ב-Google העולמי. במידה וקהל היעד של העסק ממוקם בארץ – עיקר העבודה מתרכזת ב-Google Israel.
ש: ממה מורכב סדר העדיפויות עבור תוצאות חיפוש בגוגל?
ת: התוצאות אשר מתקבלות בגוגל נקבעות לפי צירוף של גורמים. דירוג דף (PR – Page Rank פייג' ראנק), לינקים נכנסים, תכנים רלוונטים ועוד.
ש: למה האתר שלי לא נכנס לגוגל / אין עליו מספיק תוצאות חיפוש באינטרנט?
ת: אתרים או עמודים מאתר שלא נכנסו לתוצאות החיפוש – לא נראו מספיק רלוונטים עבור הרובוטים של Google. אם ניסיתם לעשות קידום אתרים בעצמכם, או דרך חברת שיווק באינטרנט שלא עשתה עבודה מקצועית – הרובוטים של גוגל כנראה סימנו את אתר העסק שלכם ב"רשימה השחורה"... מה שיכול להוציא את האתר מתוצאות חיפוש למשך הרבה זמן. לכן חשוב קידום אתרים אורגני עם תכנים מקוריים. במאמר הבא אסביר על הרשימה השחורה.
ש: הקמנו אתר לעסק – כמה זמן לוקח לרובוט של גוגל להכניס אותו לאינדקס חיפוש?
ת: התהליך יכול להמשך בין שבוע למספר שבועות - תלוי בזמני סריקה של הרובוטים, בקוד האתר וכו.
רוצים לקרוא עוד על שיווק באינטרנט, קידום אתרים או יחסי ציבור באינטרנט? הכנסו ל-
יחסי ציבור באינטרנט Public Relations @Awesome