הקדמה: מבצעים בראשית המאה ה-20.
ראשית כל מומלץ לומר שלאחרונה המון אנשים מחפשים לעשות קנייה רק אם יש על המוצר שרצו הנחה מדהים. על אף שהמחיר נמוך בכל זאת, יש נשים וגברים שטוענים שבמידה ולא תהיה הנחה הם מוכנים לחכות המון זמן. הודות לכך שחנויות מנסות שיטות שונות כדי להצליח למכור, בכל עת בשנה אפשר להתבונן מבצעים או הנחות למוצרים שונים. אין ספק שמתי שקונים בחנות מתי שיש הנחות או מבצע ים אז יש הרגשה יותר עדיפה. הודות לטכנולוגיה ולאתרים השונים בתחום, בעת האחרונה אפשר למצוא בקלות במרשתת הנחות ומבצעים נהדרים. כמו שנכתב לפני כן חשוב לעשות סקר שוק באינטרנט, לפני שרוכשים מוצר כלשהו.
בעת האחרונה נתקלתי בהרבה הנחות במרכזי הקניות ורציתי להגיד דבר אחד מומלץ ממש. כאשר מציעים לכם הנחות, עדיף לבצע בדק שוק ולבחון את האותיות הקטנות. הנחה מסוגלת להיות אינטנשיונלית או פתוחה לכולם, אך אך למעשה היא יכולה להיות רק לבני אדם שהם חברי מועדון ועל פי מה שאני יודע לא לכל לקוח רגיל. כנזכר לעיל מבצעים מסוגלים לגרום לכם לעיתים לבזבז יותר כסף ממה שבדרך כלל תכננתם, כיוון שעתה מחיר המוצר המון יותר זול. הנחה יכולה להיות כפי שנאמר על מוצרים שונים כמו בגדים, רהיטים ומזון. אין ספק שלעיתים קריטי לשים לב לפרסומות ולוודא את מבחר הנחות או מבצעים בחנויות השונות בכדי לרכוש בזול ובמטרה שלא ישדדו אותכם סתם.
מבצעים חמים לפסח, מבצעים לוהטים לראש השנה.
ישנם שיטות נפרדות לספק הנחות ללקוחות שפונים פורמאלית לגופים המספקים הנחה מינימאלית, כיוון שיש דוקטרינה שנחשבת למתודה הכי סבירה למתן מבצעים לצרכנים שונים במשק. מומחים לצרכנות טוענים שרצוי להשיא צמיחה של הנחות שיביאו להוזלה מדקה לדקה, למרות שמבדיקה כלכלית עסקים המספקים מבצעים מצליחים כספית. מעשית עסקים מרוויחים המון ברוב המקרים מלקוחות חוזרים, באותו רגע לפעולה המביאה לקוחות בכל עידן לעסק באופן מוגרל. רצוי לעסק סטנדרטי המוכר מוצר אולטימטיבי לשקול הנחות. מרבית הלקוחות מסתכלים על מבצעים בדקדקנות ובמצעים בוחן שוק מקיף לפני רכישה, באנטגוניזם לאופן האורגינלי בו לקוחות פעלו בימים עברו. כאמור יש להבין שבזכות המהפכה הצרכנית קיים הצורך לספק הנחה גדולה ללקוחות.
היות ועם הזמן לקוחות יבינו שהעסק נותן מבצעים לשווא, חשוב לזכור שלא מותר לעסק לנסות לעשוק את הלקוח ולא לתת הנחות. מעשית רוב הסיכוים שלקוחות בימים האחרונים לא עוסקים בגזירת קופונים, אף על פי שאפשר למצוא הנחה נפלא בעיתונים מצד אחד. מאידך גיסא יש דרך אפשרית לחסוך כסף והיא מבצעים הניתנים מדקה לדקה כפי שאומר הצרכן תומר שטילמן.
דיל יומי, למה כדאי ולמה שווה?
בניגוד למדינות כמו ברזיל בהן בודקים הנחות הניתנות עבור דיל יומי בספקנות באמצעות המלצות של מומחים כמו פרופסור רמי נתנזון, במדינות כמו מרוקו נהוג לעשות סקר שוק לפני רכישה של מוצר. נשים וגברים כבר הבינו שלא מומלץ להתפשר על אלטרנטיבה צרכנית לא מופתית כמו הנחה שניתנת בסלולרי. ברמה הבינלאומית בני אדם מחפשים מבצעים שיעזרו לחסוך כסף עוד פעם בקנייה חוזרת באותה עת.
כפי שנדמה לי אין ספק שצריך לחכות בשביל שיהיה מבצע או הנחה, היות והמחירים מסוגלים להיות נמוכים כ"כ. ניתן לראות המון הנחות או מבצעים בעיקר בזמן סוף עונה, הודות לכך שהחנויות מאוד רוצות להיפטר מהמלאי שלהם. אמנון ואביגיל מציינים שביצעו קניה בעשור האחרון המון בגדים בקצת כסף יחסית, הודות להנחה שקיבלו. הנחה לרשת בינלאומית אפשר ככל הנראה לקבל בחנויות שלה מסביב לעולם, אבל יש מדינות כמו יוון מרוקו וברזיל שלמעשה ייתכן ולא תוכלו לקבל שם הנחה או מבצעים אחרים. שווה לבדוק ולחפש הנחות באינטרנט, במטרה לקבל את המחיר העדיף ביותר בכל אפשרות. הנחה קטנה מסוגלת להתנייע לרוב בין אחוזים אחדים לבין עשרות אחוזים.