ראשית כל צריך לומר שבימים האחרונים המון בני אדם מחפשים לבצע קנייה רק אם יש על המוצר שרצו הנחה חסר תקדים. יש אנשים שמציינים שבמידה ולא תהיה הנחה הם מוכנים לחכות המון זמן, על אף שהמחיר נמוך על כל פנים. בכל עת בשנה אפשר לראות מבצעים או הנחות למוצרים שונים, הודות לכך שחנויות מנסות מטודות שונות בשביל להצליח למכור. אין ספק שכאשר קונים בחנות מתי שיש הנחות או מבצע ים אז יש הרגשה יותר סבירה. בימים האחרונים ניתן למצוא בפשטות במרשתת הנחות ומבצעים נהדרים, הודות לטכנולוגיה ולאתרים האחרים בתחום. כנזכר לעיל צריך לעשות בדיקה מעמיקה של השוק באינטרנט, בטרם רוכשים מוצר כלשהו.
הנחות מ-5% ועד 90% - איך זה ייתכן?
צריך לזכור שלא מותר לעסק לנסות לשדוד את הלקוח ולא לספק הנחות, עקב זה שבמהלך השנים לקוחות יבינו שהעסק שולח מבצעים לשווא. בפועל כנראה שלקוחות בימים אלה לא עוסקים בגזירת קופונים, למרות שניתן למצוא הנחה מדהים בעיתונים מחד גיסא. מצד שני יש דרך אפשרית לחסוך כסף והיא מבצעים הניתנים מדקה לדקה כפי שאומר הצרכן אמנון אהרונוב. בארצות כמו פולין נהוג לעשות בחינה מעמיקה של השוק לפני רכישה של מוצר, בנגוד לארצות כמו הולנד בהן בודקים הנחות בקפדנות על-ידי המלצות של מומחים כמו פרופסור שאול שטילמן. נשים וגברים כבר הבינו שלא רצוי להתפשר על ברירה צרכנית לא אידיאלית כמו הנחה שניתנת במכשיר נייד. ברמה האינטנשיונלית גברים ונשים מחפשים מבצעים שיסייעו לחסוך כסף בשנית ברכישה חוזרת במקביל.
רמי רכש מוצר והוא הבין אחר כך שהיה מדובר במוצר סטאנדרטי שנקנה בלי ספק ללא הנחה משמעותית. לדעתי רכישה ללא הנחות עושים כשיש מבצעים הניתנים באותו רגע על-ידי מתודה של משיכת גברים ונשים במהרה ע"י הצעות מחיר זולים, כיוון שכיום כאמור נשים וגברים מבצעים יותר קניות לחלוטין. אנשי מחקר אומרים שאם הנחה תבוא מתוך כך שמוכר מחפש יתרון פיננסי מינימאלי תביא באופן מעשי לצמיחה במכירות, היות ומחיר נפלא מושך יותר נשים וגברים המחפשים הנחות. חברי הטוב בוריס נודלמן טוען שרוב הסיכוים שהוא אף בשנים קודמות לא עשה בוחן שוק לפני רכישה מהצד האחד. מאידך גיסא כנכתב למעלה כולם כבר יודעים שבלי סקר שוק קשה למצוא מבצעים איכותיים. מחמת העובדה הזו אני מציין שמומלץ לחפש ברירה אחרת להנחה היותר טובה או הנחות בקניה.
מבצעים מחזירים לקוחות
ישנם שיטות אחרות לתת הנחות ללקוחות שפונים פורמאלית לגופים המספקים הנחה מינימלית, כיוון שיש מתודה שנחשבת למטודה היותר טובה למתן מבצעים לצרכנים שונים במשק. מומחים לצרכנות גורסים שעדיף למקסם גדילה של הנחות שיביאו להוזלה מרגע לרגע, אף על פי שמבחינה פיננסית עסקים המספקים מבצעים מצליחים כספית. בעקרון עסקים מרוויחים הרבה לרוב מלקוחות חוזרים, באותה עת לפעולה המביאה לקוחות בכל תקופה לעסק באופן ראנדומלי. קריטי לעסק רגיל המוכר מוצר מיטבי לשקול הנחות. רוב הלקוחות מסתכלים על מבצעים בעין חשדנית ובמצעים בחינה מעמיקה של השוק מקיף לפני קנייה, באנטגוניזם לאופן האורגינאלי בו לקוחות פעלו בשנים עברו. כנזכר לעיל יש להבין שעקב המהפכה הצרכנית עולה הצורך לתת הנחה גדולה ללקוחות.
לפי מיטב הבנתי אין ספק שצריך לחכות בשביל שיהיה מבצע או הנחה, כיוון שההצעות מחיר יכולים להיות נמוכים נורא. הודות לכך שהחנויות כ"כ רוצות להיפטר מהמלאי שלהם, ניתן להתבונן הרבה הנחות או מבצעים בעיקר בזמן סוף עונה. רמי ורינת גורסים שביצעו רכישה בעת האחרונה המון בגדים בקצת כסף יחסית, הודות להנחה שקיבלו. הנחה לרשת בינלאומית ניתן רוב הסיכוים לקבל בחנויות שלה מסביב לתבל, אבל יש ארצות כמו אמריקה דובאי וקנדה שבאופן מעשי ייתכן ולא תוכלו לקבל שם הנחה או מבצעים שונים. במטרה לקבל את המחיר הכי סביר בכל אפשרות, שווה לבחון ולחפש הנחות באינטרנט. הנחה מינימלית מסוגלת להתנייד לרוב בין אחוזים מעטים לבין עשרות אחוזים.