חוש לכל שימוש.
הילדים מאד יצירתיים. בואו ננצל את יצירתיותם ונשחק משחק נחמד ופשוט.
החליטו על חפץ פשוט, שנמצא בכל בית. למשל, קחו ספל – רצוי מפלסטיק, כדי שלא יישבר במשך המשחק. בקשו מהילדים שיישבו במעגל. שמשו אתם כמבוגר אחראי וכראש קבוצה והכריזו על כללי המשחק. הספל עומד לעבור מיד ליד, בכוון שמחליטים עליו מראש – למשל, בכוון השעון, או הפוך לכוון השעון. ברגע שהספל מגיע לידיו של המשתתף, עליו להכריז על שימוש שונה מהשימוש הרגיל של הספל וגם להמחיש את השימוש המוצע, עד כמה שאפשר.
למשל: הילד הראשון יכריז שהספל מצוין לשמש ככלי לאיסוף הגשם היורד עלינו, אם נניח אותו על הראש עם הפתח כלפי מעלה. אם הילד בעניין של טבע ירוק, הוא גם יסביר שאפשר להשתמש במים האלה להשקיית הצמחים.
הילד השני עשוי להסביר שהספל מעולה לבית לצב הקטן שיש לנו בבית. הילד השלישי יספר שהספל הוא כלי מעולה להעמדה על שולחן הכתיבה, כיון שניתן להניח בו עפרונות ועטים למכביר.
אני משוכנעת שהדמיון של הילדים יפרח ויעלה המון רעיונות מקסימים וטובים.
אגב, עוד משחקים תוכלו למצוא באתר:
www.saba-sabta.co.il
חפץ אחר מומלץ למשחק הזה יכולה להיות שמיכה קטנה. השמיכה תעבור, מקופלת או פתוחה, מיד ליד. הראשון יציע, למשל, לפרוס אותה למחצלת על שפת הים. הילד השני יתלהב דווקא מלפרוס אותה על משענות של ארבעה כסאות העומדים גב אל גב ולהשתמש בשמיכה כאוהל למשחקים.
הילד השלישי יפרוס את השמיכה על שולחן קטן, כך שהשוליים של השמיכה יגיעו לרצפה, והנה הוא בנה את "הבית של יעל" מהסיפור הידוע.
הילדה הרביעית תציע לכרוך את השמיכה סביב הגוף בצורת קימונו, ילדה אחרת תהפוך את השמיכה לשכמיה אלגנטית, וכו'.
כמובן שאפשר להעביר את החפץ הנבחר יותר מפעם אחת בין המשתתפים, בתנאי שאף אחד לא יציע פעמיים אותו רעיון או רעיון דומה למה שהוא הציע קודם, או למה שילד אחר הציע לפניו.