כאשר אנחנו פותחים עסק, אנחנו כמו אם לילד – רוצים לטפח אותו, רוצים לעזור לו להתפתח ולגדול ורוצים לראות אותו מצליח. על מנת שנוכל להנות מפירות עמלנו ולזכות לראות את העסק שלנו משגשג אנחנו צריכים להציג אותו בצורה חיובית מול לקוחות פוטנציאליים, בין אם עבור שיתופי פעולה יעילים או עבור סגירת עסקאות – קטנות יותר או קטנות פחות – והזרמה של כסף.
אחת הדרכים להציג את העסק בצורה יעילה מול לקוחות או שותפים פוטנציאליים היא באמצעות מצגות עסקיות.
מצגות עסקיות מאפשרות לנו, קודם כל, להעביר מסר, ולעשות זאת בצורה יעילה – באמצעות מצגות עסקיות אנחנו לא פעם יכולים להעביר מסרים שבאמצעים מילוליים לא יכולנו להעביר – שימוש באמצעים גרפיים כמו מצגות, טבלאות, גרפים וכן הלאה עוזרים לנו להעביר את מה שאנחנו רוצים שהלקוחות יבינו – שהעסק שלנו מצליח, שהמוצרים שלנו איכותיים ושאנחנו מספקים שירות מעולה.
מצגות עסקיות נועדו לפגישות חשובות ורגילות כאחד – באמצעות מצגות עסקיות אנחנו יכולים להעביר בזמן קצר את מה שאנחנו רוצים להגיד, וזה חשוב –
במהלך פגישות עיסקיות יש לנו רק כמה דקות ספורות על מנת להעביר את המסר שלנו, ולעשות זאת בצורה הברורה והיעילה ביותר.
מכיוון שבאמצעות מילים בלבד אנחנו יכולים להשיג רק הבנה חלקית, מצגות עסקיות משמשות אותנו על מנת להעביר את המסר בצורה ברורה וחלקה יותר – באמצעות שילוב בין אמצעים גרפיים ואמצעים חזותיים וויזואליים לבין דיבור אנחנו יכולים ליצור אפקט חיובי יותר, חזק יותר ויעיל יותר מול הלקוחות שלנו.
התוצאה? סיכוי טוב יותר שהלקוחות יבינו שאנחנו הם מה שהם מחפשים.
כאשר אנחנו לא רוצים להשאיר מקום ליד הגורל, וכאשר אנחנו רוצים להיות כמה שיותר מובנים, כמו גם כמה שיותר מוכנים, מצגות עסקיות משחקות תפקיד מרכזי באפקט שאנחנו יוצרים במהלך פגישה עסקית, ועשויות להוביל פגישה לסגירת עסקת ענק או לכישלון שלה.
לסיכום – מצגות עסקיות משמשות עסקים רבים במהלך פגישות עסקיות על מנת להעביר מסר – אג'נדה, חזון, מטרות או הצגה של מוצרים ושירותים. תהיה הסיבה אשר תהיה, מצגות עסקיות עוזרות לנו להשיג את האפקט הרצוי שמוביל, בסופו של דבר, לסגירת העסקה.