כחלק מתהליך קידום ושיווק העסק, בעלי עסקים פונים לחברות ועצמאים המתמחים בבניית אתרים באינטרנט. אחד השלבים הראשוניים בתהליך הזה הוא הצבת מטרות ויעדים לאתר, כיוון שללא מטרות או יעדים, לא האתר ולא העסק יגיעו להצלחה המיוחלת.
המאמר בא לעזור לכם בצעד הראשון והחשוב של הצבת מטרות ויעדים כחלק מתהליך בניית האתר.
הצבת המטרות בבניית אתר אינטרנט
כל אדם מציב לעצמו מטרות בחיים, וכך גם בעסקים. כבעלי עסקים, אתם צריכים לשאול את עצמכם מהן מטרות האתר? האם בניית אתר אינטרנט מיועד להגדיל את כמות המכירות של העסק? האם בניית האתר הוא להציג את השירותים של העסק? בעזרת אותן שאלות, תוכלו לנתב את כל המטרות והרצונות שלכם מהאתר אל הדרך להצלחה.
הגדרת יעדים בבניית אתר אינטרנט
כמו מטרות, כך גם ביעדים. כבני אדם, אנו מציבים לנו יעדים בחיים. למשל, הכנסה חודשית של 20,000 ₪ בחודש או 100 כפיפות בטן באימון כושר אחד. אל היעדים שתקבעו יש להצמיד לוח זמן מוגדר, שכן הצלחת האתר נמדדת על סמך זה.
כבעלי עסקים ובעלי אתר אינטרנט בקרוב מאוד, היעדים שלכם עבור האתר יכולים להיות כאלה: השגת 300 לידים (פניות לצורך התעניינות) במהלך החצי שנה הראשונה מרגע הקמת האתר או הגדלת המחזור החודשי ב-20% בתוך שנה מרגע עליית האתר לאוויר.
החזר השקעה כחלק מהגדרת יעדים
בניית אתר אינטרנט עולה כסף ודורש זמן. על מנת שתוכלו לישון בשקט ולדעת שאתם בדרך הנכונה, הגדירו יעד נוסף כתנאי חובה - החזר השקעה. החזר ההשקעה של פיתוח והקמת האתר יכול להגיע בדרכים שונות. למשל, כמות פניות דרך טופס הצור קשר או עסקה ו/או מספר עסקאות דרושות על מנת להחזר את כל העלויות עבור פיתוח והקמת האתר.
לסיכום, תהליך בניית אתר אינטרנט מתחיל משלב מוקדם יחסית של הצבת מטרות ויעדים מהאתר עצמו. לאחר מכן, יגיע גם השלבי של כתיבת מסמך אפיון. את מסמך האפיון יש לכתוב בהתאם לרוח הדברים שהצבתם לשם השגת המטרות והיעדים. את המידע הנ"ל העבירו הלאה לחברה בניית האתרים שתוכל לממש הכל באמצעות העיצוב והבנייה עצמה.