העולם שלנו, בפתחה של המאה העשרים ואחת, סובל מבעיות חברתיות רבות.מרבית אוכלוסיית העולם מרוכזת במדינות המוגדרות כ"עולם שלישי", כאשר מיליארדי בניאדם חיים ברעב ובתנאי מחייה גרועים. גורמים רבים בעולם המערבי מנסים ללא הרף להביאלשינוי במצב הגלובאלי, אך מדובר במשימה מסובכת ומורכבת מאוד.
אחת המסקנות אליהן הגיע העולם המודרני ועליהן כמעט כולם תמימי דעים היאכי הדרך הנכונה והבטוחה ביותר להביא לשינוי אמיתי במצב העולמי עוברת דרך תחוםהחינוך והלימודים.
איכות החינוך שמקבל אדם כלשהו מילדותו ועד לשנות הבגרות שלו – זהו אחדהפרמטרים הקריטיים ביותר בקביעת עתידו. כושר ההשתכרות שלו, המעמד החברתי אליו יוכללטפס, היכולת שלו להתמודד עם קשיי החיים ולצלוח אותם בשלום והחשוב מכל – האופן בוהוא יחנך את ילדיו, כל אלו הם פרמטרים אשר מושפעים בראש ובראשונה מרמת החינוך שקיבלאותו אדם. כאשר חלקים נרחבים מהאוכלוסיות החלשות ודלות האמצעים בחברה האנושית יזכולחינוך בסיסי בשלב ראשון (חינוך תיכוני ראוי) ולחינוך גבוה בשלב שאחר כך (תואר ראשון ולימודים אקדמאיים להמוני העניים בעולם השלישי), נתחיל לראות שינוי חברתיעולמי של ממש.
הדרך להביא לשינוי מעין זה אינה טריוויאלית כלל. חינוך בסיסי וגבוהלהמונים ברחבי העולם אינו עניין של מה בכך, ובטח שאינו עניין זול. עם זאת, באמצעותניסיונות חוזרים ונשנים ובעיקר באמצעות רעיונות אוונגרדיים ויצירתיים, קיימת תקווהלהצליח במשימה כבדת משקל זו. דוגמה מצוינת לכך היא מיזמים אינטרנטיים שונים אשרקמים ברחבי העולם בשנים האחרונות. מיזמים אלו שואפים לנצל את האפקטיביות העצומה שלעולם האינטרנט על מנת להקים מערכת חינוך המונית אשר תציע חינוך לתושבי מדינות עניותבמחירים זולים מאוד.
רעיונות מסוג זה הם התקוות הגדולות ביותר של האנושות לעתיד טוב יותר מכלהבחינות. יש לקוות כי הן יצליחו במשימתן, ולנסות ולעזור להן בכל דרך אפשרית. גם אםכרגע זה נראה כעניינם של דיירי העולם השלישי יותר מאשר שלנו, איכות החיים שלהם היאגם אינטרס מובהק של העולם המערבי. איכות חיים גבוהה יותר בעולם כולו תשרת את רווחתםשל תושבי העולם כולו. לכן חשוב לתפוס את המצב בשתי ידיים, ולפעול לשינוי אמיתיועמוק במצב החברתי העולמי.