כהורים, אנו רוצים לתת לילדינו את הטוב ביותר, לקדם אותם במידת האפשר, ולאפשר להם למקסם את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. כ-15 ילדי 'גן ירוק בטבע', ששיתחילו בשנה הקרובה כיתה אל"ף, יגיעו לבית הספר מוכנים לחיים של חקר ומדע, ומתוך גירוי עמוק של האינטלקט הפנימי שקיים בכל אחד ואחת מהילדים המוכשרים הללו.
בכיתת המדעים המצומצמת, שקמה השנה לגילי 4-5 ב'גן ירוק בטבע' בקרית אונו, לקחו את החינוך צעד קדימה. בין משחקי הקובייה, הבובות והמכוניות, לומדים הילדים מגוון מיומנויות חדשות, ומעשירים את הידע בשלל תחומים. בראש ובראשונה עומדים: גירוי הסקרנות, עידוד החקר, מדעי כדור הארץ ואיכות הסביבה, בריאות האדם, מדיה ותקשורת, חקלאות ובעלי חיים, יישומי מחשב ואומנויות – זוהי רק רשימה חלקית של התחומים בהם הילדים הרכים מתנסים.
את הקבוצה החדשה בגן ירוק בטבע פתחנו בצמוד לתוכנית הליבה של משרד החינוך, בדגש על טבע ומדעים. גם בכיתת המצוינות אנו פועלים לפי שיטת רג'יו אמיליה, שיטה לפיה מתחנכים כלל ילדי הגן - ושמים דגש על איך ללמד את הילד. בכיתת המצוינות הילדים מדורבנים לגלות סקרנות בתחומים רבים ולחקור אותם לעומק. באמצעות תיווך, תמיכה והדרכה מתאימה יכול הילד לבטא את שלל יכולותיו הפנימיות בצורה מקסימלית.
ה'אני מאמין שלנו' הוא, כי בכל ילד גלום פוטנציאל במגוון תחומים, ועלינו לסייע לו לגלות ולפתח פוטנציאל פנימי זה. ישנם ילדים שהחוזק שלהם מתגלה בתחום הלוגי כמותי, יש שפורחים בתחום המוזיקלי, יש שחזקים מאוד ביצירת תקשורת עם הסביבה ויש בבתחומי השפה, משחק ומה לא. זיהוי חוזקות אלו באמצעות התנסות בשלל תחומים וכלים, מאפשר לנו כמחנכים, ולכם ההורים לחשוף את חוזקותיו של הילד, שלעתים טמונות עמוק עמוק, ולא באות לידי ביטוי ביום יום, להדריך, לסייע ולפתח יכולות למידה שיעזרו לילדיכם לבוא לידי ביטוי, בחקר ובהתנסות מדעית כבר בצעדים הראשונים.
היתרון הגדול של השמת השיטה בגילי הגן, על בדרך חוויתית של משחק והתנסות, הוא שהיא מסייעת רבות לביטחון העצמי של הילד, ויחד עם יישומה בסביבה בטוחה, בה הילד יכול להתנסות נטול מפחד מכישלון.
מעבר לזאת, בעזרת גישה נכונה ואוהדת לחקירה שמתעוררת בילד, והתערבות עדינה ברגעים הנכונים, הילד קולט מסרים ברורים, המפתחים אצלו עמדות חיוביות להתנסויות חוזרות.
אז איך פועל איינשטיין קטן בגן? הוא כבר גולש באינטרנט, ולומד למצוא בו מידע, הוא מתעסק עם חומרים ולומד להכיר תהליכים, הוא לומד לקרוא ולכתוב, מתוך חוויה, מדפדף באנציקלופדיות ומתנסה במגוון תחומים אומנותיים ומוזיקליים.
כל זאת,כי אנחנו מאמינים שחשוב לדעת כבר אצל הרכים מה יותר ומה פחות מתאים להם. ככל שנשכיל להבין את ילדנו קודם, כך נסייע בידו מחד את המעבר לבית הספר, ומאידך, נעזור לו לרכוש את היסודות הנכונים לתכונות של חקר ולמידה שילוו אותו עד האוניברסיטה, ויסייעו לו במהלך שנותיו בבית הספר. סדר היום בכיתת המדעים כולל שילוב בין עבודה אישית ועבודה בקבוצה, בין עבודה עם הראש לעבודה של הידיים, בין תכנים מובנים לעידוד הילד שייגש למה שנושאים שמושכים אותו ביותר.
ומה התוצאות?
שיטת החינוך המיוחדת שלנו עוזרת לילד לפתח עצמאות וחשוב מאוד, את הביטחון העצמי. היא תורמת לדימוי העצמי שלו, ומפתחת יכולות למידה המשתנות מילד לילד. הילדים לומדים תכנון והשמה, מכירים בחשיבותו של מידע וידע, מהי יוזמה ומהי ועבודת צוות. אלה הם כישורים שילוו אותם לשארית חייהם.
גן ילדים בקרית אונו- http://kid-play-room.com