כמעט ולא קיים מוצר שאין שני לו. התפתחות השוק גרמה לרמת תחרות גבוהה מאוד בין מוצר למוצר ובין שירות לשירות. לכל המצאה חדשה ישנן המצאות דומות המופיעות מיד אחריה, לכל מוצר חדש מופיעים חיקויים תוך תקופה קצרה. לכן, משרדי השיווק מפרסמים את המוצרים בדרכים חדישות ומקוריות על מנת לבדל אותם מהסטנדרט. אחת השיטות לבידול מוצר היא על ידי הצבתו בדוכן מיוחד של החברה המייצגת אותו, במקום שהמוצר יוצג ליד מוצרים דומים במדף אחד, המוצר מוצג ליד אותו מדף בדוכן מיוחד משלו.
כיצד עובד תהליך הבידול על ידי עיצוב דוכנים?
המוצר, לדוגמא דאודורנט, מוצג בדוכן מיוחד ובולט בחנות. החברה שמייצרת את הדאודורנט החדש פונה אל משרד הפרסום איתו היא עובדת ומבקשת לעצב דוכן מיוחד לדאודורנט אותו היא מעוניינת להציב בחנויות.
במשרד הפרסום ישנו אדם שתפקידו הוא עיצוב דוכנים, הוא ניפגש עם נציגי החברה המייצרת את הדאודורנט ומבקש כמה שיותר פרטים שחשובים לחברה להבליט בפרסום. לפי הנתונים הללו יחליט איזה עיצוב דוכנים מתאים למוצר. הדוכן צריך להיות בולט, לוגו החברה צריך להיות בולט ומספר מילים הכתובות בפונט גדול יכתבו על גבי הדוכן, כל אלו ימשכו את הלקוחות הנמצאים בחנות להביט במוצר ובדוכן המעוצב ולשכנע אותם לרכוש אותו.
את הדוכן מציבים בסמוך למוצרים הדומים אליו ובמקום הנראה לעיני הלקוחות, על מנת שגם הלקוחות המתעניינים בדאודורנט יגיעו למקום ויבדקו את המוצר המפורסם וגם לקוחות שלא יגיעו לרכוש דאודורנט יראו את המוצר וירכשו אותו בקנייה זו או בקנייה הבאה (מפני שעצם קיומו של המוצר נכנס להם לתודעה בעקבות הפרסום).
דוכני מכירה
ישנה דרך נוספת לפרסום על ידי דוכנים, בדוכנים אלו יוצבו עוד מוצרים ולא רק המוצר של החברה בעלת הדוכן. ניתן לראות דוכנים אלו בסופרים במכולות שכונתיות. לדוגמא מקרר של חברת שתייה מסוימת שמציג בתוך המקרר משקאות רבים שחלקם לא יוצרו אצל אותה חברת שתייה, או מקרר לגלידות בקיוסק שמכיל בתוכו גלידות רבות חלקן לא של החברה שמפורסמת על המקרר.
עיצוב דוכנים אלו מעוצב בדרך כלל בצבעוניות ומושך את עיני הלקוח (גם אם הוא לא שם לב לכך), כאשר הוא פותח את המקרר הפרסום והלוגו של החברה שהוא ראה על המקרר עדיין נמצא בראשו ובמקרים רבים יבחר במשקה או בגלידה המפורסמת.
הגדלת מכירות
רכישת דוכנים, עיצוב דוכנים מיוחדים והצבתם בחנויות שונות בארץ כוללת השקעה כספית גבוהה. אך זהו פרסום שמגיע ישירות ללקוח המעוניין במוצרים מסוג זה, ההשקעה משתלמת ברוב המקרים וגורמת להגדלת הרווחים יותר מפרסום בערוצי התקשורת.
הבידול משאר המוצרים הדומים הופך את המוצר ליוקרתי יותר, הפרסום של המוצר על גבי דוכני החנות גם כן הופך אותו למקורי וייחודי יותר כך שבסופו של דבר הלקוח רוכש אותו יותר מאשר את המוצרים האחרים.
המאמר מוגש על ידי מדריך סטנדים ודוכנים הגדול בישראל, בו תוכלו למצוא אינדקס של השכרת דוכנים וחברות למכירה סטנדים ודוכנים, לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום ועוד.