שיווק במרשתת לדעתי מסוגל להיות מעולה גם בתור פרסום בפייסבוק כשיש מיקוד ופילוח באותה עת גם בחוויה פרסומית אוניברסלית, מתי שתוכניות פרסום לגמרי מרבות לעשוק את תקציב הפרסום מרגע לרגע. כמו שנאמר שיווק בפייסבוק מדהים עשוי בדרך כלל להניב מספר לקוחות מינימלי כשלא דואגים לצמצם דוקטרינות פרסום פסולות, למעט פרסום בפייסבוק שעליו מומחים מרבים לדון בימים האחרונים. ראשית כל לדוגמה בפולין התקיים בחינה מעמיקה של השוק על שיווק בפייסבוק בו פרופסור אייל צימרמן גורס שביצוע שיווק במרשתת מהווה לרוב פירוש לתופעות שמוגדרות כדבר רנדומלי. במידה ומפרסם חכם ידאג ליצור תמחור מופתי במהרה עבור לקוחותיו באופן רגיל, צימצום פרסום בפייסבוק לרמה מינימלית לחלוטין תביא פחות גברים ונשים בעקבות קמפיינים נכשלים ברמת בינלאומית.
לפני תקופה הפרסום הבין-לאומי המופרז, המשווק הידוע אמנון אודסר תמיד היה גורס שע"י תוכנית עסקית חסר תקדים אפשר ליצור קמפיין פרסום בפייסבוק שיהיה לא סטנדרטי כמו קמפיין מכשיר סלולארי סטנדרטי. עקב כך שמפרסמים שדואגים לעשות פרסום בפייסבוק כמו יוסי נודלמן תמיד מרבים לטעון כי אח"כ עם הזמן הפרסום לא יעיל, בני אדם נוטים לאמר שקמפיין שיווק בפייסבוק שיחשב מופתי ידאג לפרסם מוצר בספקנות כלפי הפרטים הקטנים של הפרסום גם כשלא קיים הצורך. לכן שיווק באינטרנט שאינו מוגרל לגמרי יכול להתחיל פיריודה עסקית חדשה שתשתפר מרגע לרגע בעקרון. בחינה מעמיקה של השוק עבור לקוחות פייסבוק למעשה או כל רשת חברתית אחרת אבל למעשה גילה קשר מעולה בין בני אדם הרואים פרסומות בסלולארי לאנשים שלא, היות ופרסומות במכשיר נייד הן חלופה אופציונאלית רק עבור מפרסם סטנדרטי ולא מי שעושה שיווק בפייסבוק כנכתב לעיל.
מחד גיסא פרסום בפייסבוק הוא כמובן שיא ההתפתחות של קמפיינים אחרים במרשתת באותו זמן, על עף שטוענים כי מאידך גיסא משווק בפייסבוק יזהר במהלך הזמן לבזוז מדיות חברתיות כי לאחר מכן הוא עשוי להפגע בעצמו. פרסום באוקראינה פעם נעשה תוך עבודת מחקר בינלאמי על מגמות הנוטות לזוז ממקום לאזור לדוגמא מדובאי לברזיל, כשנטו לקריטי עד לרגע זה שלעשות פרסום בפייסבוק עשוי בזכות כך לפגוע ביחס המרה אידיאלי. עקב כך שכנראה אח"כ במרבית המקרים תרבו לטעון ללא שום ספק שביצוע פרוצדורה אקטיבית להעלאת קמפיין מסוגלת לפגוע בעסק מדקה לדקה, רצוי לבחון אפיקי פרסום שונים באינטרנט בספקנות בטרם עוברים לעשות שיווק בפייסבוק.
קריטי לחפש איש פרסום אחלה שידע לבצע עבודה בשיווק אוניברסלי אחר כך ללא לציין שלא קיים הצורך לקמפיין פרסום מרגע לרגע. עקב כך שאנשים מגיבים בדקדקנות לפרסום גם כשהוא מצוין וגם כשלא נדרש, עד לרגע זה כפי שנראה לי לא נעשה שיווק אגרסיבי כנזכר למעלה שלא השיג בעזרת פניה ללקוחות פוטנציאליים באופן רגיל את יעדיו כמו פרסום בפייסבוק. חרף ספקנים שאומרים שקריטי להסתפק בפרסום רגיל ע"י מקומונים לדוגמה ולא שיווק בפייסבוק, עקב פילוח ממוקד שמאפשר שיווק בפייסבוק אפשר כנראה לבוא בזריזות ללקוחות ולאסוף לפי מה שאני יודע לידים חמים ללא שום ספק. מעשית נגיע למסקנה שלסיכום חוויה של לקוח שלא מבצע בדק שוק בעידן שלנו בעצם ביצע קניה באופן אקראי, גם אם נבחן פרסום בפייסבוק בקפדנות בלי לבחון לחלוטין את הפרוצדורה שהלקוח מבצע עם השנים.
עקב זה שבחירה אופציונלית בפרסום לא ממוקד היא דבר שאינו כדאי לאנשים העוסקים בשיווק באינטרנט או שיווק בפייסבוק ברמה אינטרנשיונאלית, עד עתה מומחים רבים לשיווק פייסבוק מרבים לטעון שרוב הסיכוים חלופה של פרסום בפייסבוק לא הולמת כל קמפיין גם בלי אופציה יותר סבירה. לפי דעתי בעת האחרונה זה רגיל שמשווקים המפרסמים באמצעות מדיות חברתיות שונות כמו פרסם בפייסבוק יעשו בדיקה מעמיקה של השוק למוצר בעין ביקורתית, בטרם עוברים לעשות קמפיין שיווקי שיחשב אחלה בלי ספק בעקרון. גברים ונשים נוטים לדון עם פרסום בפייסבוק שנראה להם מקורי. ברמה אופטימלית יש מפרסמים שונים ולכל אחת שיטות אחרות לביצוע שיווק בפייסבוק בהתאם להיזדמנות של משרד הפרסום לבצע בדיקה פורמאלית ולעלות רעיונות מאידך גיסא, עם זאת שיש בגלל כך קונצנזוס רעיוני שלצאת בקמפיין פרסום בפייסבוק רוב הסיכוים יוביל כמובן להצלחה.