ריח – אחד מחמשת החושים של האדם. על ריח יכול לקום וליפול דבר – בעזרתו אנו מחליטים מתי אוכל מקולקל, הוא משמש אותנו לגילוי סכנות (זוהי אחת הסיבות שלגז הבישול מוסיפים ריח – כדי שנוכל לזהות מתי יש דליפה), וכן הוא מסייע לנו לקבל גם החלטות בחיים, כגון האם לרכוש או לא לרכוש מוצר מסויים ואף מסייע לנו לבחור בני-זוג (גוף האדם מפריש פרומונים המסייעים לנו לקבל בתת מודע את ההחלטה האם האדם שמולנו הוא זיווג ראוי או לא).
לאחר מחקרים רבים בנושא, התגלה כי לחוש הריח כוח רב הרבה יותר ממה שסברו עד כה, והוא מהווה גורם משפיע בתת-מודע האם ניכנס לחנות מסויימת או האם נקנה מוצר מסויים.
מסיבה זו, בשנים האחרונות גובר השימוש יותר ויותר מוצרים הקרויים "מטהרי אוויר" על מנת למשוך לקוחות לחנות או לסייע להם לרכוש מוצר מסויים. למשל, בבתי-הקפה והמאפיות התנורים ממוקמים קרוב יחסית ללקוחות ושפתחי האוורור שלהם מופנים כלפי הרחוב – כדי שהמאפים החמים בעלי הריח הנפלא ימשכו לקוחות מבפנים ומבחוץ.
בתי עסק נוספים משתמשים בטכניקה זו למשיכת לקוחות – גם כאלו אשר לריח אין כל קשר למוצר הנמכר בחנות. שימוש בסוג כלשהו של מפיץ ריח בחנות גם מגבירים את המכירות בבתי עסק אך גם משרים אווירה טובה, מרגיעה ונעימה יותר.
לא רק בחנויות ממכר אלא גם במשרדים, כגון עורכי דין, רואי חשבון וכו' משתמשים במוצרי ריח על מנת ליצור אווירה רגועה, נינוחה ויוקרתית יותר.
כיום יש מגוון רחב של ריחות, וניתן לייצר כמעט כל ריח שעולה על הדעת. קיימת חשיבות רבה בבחירת הריח אותו יש להפיץ בחלל החדר. את הריח קובעים על פי סוג העסק והמוצרים או השירותים הניתנים בו. לדוגמא, ריח מתוק יתאים לבתי קפה, ריח של סבון לחנויות המוכרות מוצרי טואלטיקה, ריח נעים ולא חד מדי יתאים למשרדים וכו' וכו'.
לסיכום, בפעם הבאה שתיכנסו לחנות או למשרד ותריחו ריח נעים – מרבית הסיכויים לכך שהריח אינו טבעי אלא הוא מלאכותי ונועד כדי לגרום לכם להרגיש נעים יותר במקום וזאת הודות למוצרי הריח השונים הקיימים בשוק.
בקרו באתר אייר טופ: www.air-top.co.il
וקבלו הצעת מחיר תחרותית לכל סוג של מפיצי הריח!