עסקים קטנים רבים מתלבטים האם להקים עבור בית העסק שלהם אתר תדמית שישמש מעיין כרטיס ביקור של החברה. מצד אחד אתר אינטרנט יכול לשמש כרטיס ביקור חשוב ומשמעותי לעסק מצד שני בניית אתרים לעסקים כרוכה בעלות מסוימת ועדיין לא ידועה התועלת שאתר תדמית כזה יכול להניב.
בעלי עסקים וחברות רבים כבר ניסו זאת בעצמם וחלקם הגדול מדווח על גידול במכירות ועל כניסת לקוחות פוטנציאלים שלא היו מצליחים ליצור איתם קשר בעבר בדרכים השגרתיות. דוגמאות לכך הן פריצת גבולות גיאוגרפית בהן עסק של ייצוא יכול להגיע אל לקוחות בכל העולם בזכות אתר תדמית אחד מבלי לבצע טיסות לכל מדינה ומדינה. בניית אתרים לעסקים יכולה להועיל גם מציאת ספקים אשר יוזילו עלויות לבית העסק על ידי כך שהם יבצעו פניות אל הארגון דרך האתר שבאוויר.
יחד עם זאת, כמו כל דבר אחר, כדי שהאתר של בית עסק יניב תועלת עליו להיות בנוי נכון ויש להשקיע בו על מנת שישקף את החברה ואת הערכים שהיא מאמינה בהם. בניית אתרים בנויה ממספר שלבים חשובים שבשורה התחתונה המטרה היא לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי לבחור דווקא בחברה שלכם אך עליו לעשות זאת מבלי להיחשב טורדני או מעיק.
בניית אתרים לעסקים – שלב ראשון
תחילה, על האתר להציג את הבעיה המוכרת כל כך ללקוח הפוטנציאלי ולהזכיר לו את הצורך שלו בפתרון אמיתי וממשי. לאחר מכן הגולש יהיה מוכן יותר לשמוע באותו אתר תדמית המייצג אתכם על המוצר או השירות אותו אתם מציעים. חשוב להדגיש באותה הזדמנות גם את יתרונות העסק שלכם ומדוע הוא עדיף על פני בתי עסק אחרים שייתכן וגם הם ביצעו בניית אתרים לעסקים.
בניית אתרים לעסקים – שלב שני
בדיוק כמו בפרסום טלוויזיוני או מודעות עיתונות, אתר תדמית של עסק לא יכול להכיל יותר מידי מסרים ולהציע יותר מידי הצעות. במידה ובית העסק פועל במגוון תחומים רחב, יש למקד אותו סביב עולם תוכן אחד עם שירותי משנה רבים. לדוגמא אתר תדמית של אינסטלטור אשר מבצע גם עבודות שיפוץ וחשמלאות צריך למקד את אתרו תחת קטגוריית שיפוצים. בתוך העמודים הפנימיים יפורטו כל התחומים אבל עמוד הבית אילו יגיע הגולש צריך לדבר על שיפוצים באופן כללי ולא פרטני לכל תחום.
בניית אתרים לעסקים – שלב שלישי
הדגישו את יתרונותיכם ועדכנו את האתר לעיתים קרובות. הוסיפו מבצעים מיוחדים לבית העסק, קופונים שניתן לקבל רק באמצעות גלישה באתר האינטרנט שלכם וכדומה. כמו כן, הוסיפו תוכן אמיתי שיכול לסייע לגולש המחפש מידע בתחום בו אתם פועלים. לסיכום ככל שהאתר שלכם יהיה מעניין יותר, ונגיש יותר הלקוח הפוטנציאלי ירצה לשוב אליו ואף לרכוש את שירותיכם.
ישנם מספר עצות נוספות כמו גודל הפונטים, צבעי רקע, בנייה נכונה של עמודי האתר ועוד. בעלי עסקים שאינטרנט הוא חלק מעולמם יכולים לעשות זאת בעצמם בקלות רבה, אלה שפחות יכולים לשכור את שירותיה של חברת בניית אתרים לעסקים זו או אחרת, אך בשורה התחתונה כאשר לעסק יש אתר תדמית טוב אשר מנוהל באופן נכון, הסיכוי לגידול מספר הלקוחות גבוה מאוד.