שילוטחוצות הוא שלטים גדולים שממוקמים בחוץ וכוללים מסרים, לרוב פרסומות. שלטיחוץ הם הרושם ההתחלתי והמיידי שעסק כלשהו מקרין למבקריו וללקוחותיו. יוקרהואמינות כמו גם זילות, יכולים להיות התוצאות של שילוט החוץ, מכאן נובעשצריך להחליט על השלט המתאים, מבחינת עיצוב כמו גם מבחינת תוכן.
שלטי חוץ קיימים כבר זמן רב כאמצעי לפרסם עסקים בערים בימי הביניים. החלבאמצע המאה ה-19 הפרסום היה על ידי צילום או ציור, אבל בסוף המאה ה-20הוצגו לראשונה שלטים מסתובבים שניתן לפרסם עליהם כמה פרסומות שונות ושלטיםשהם למעשה מסכי טלוויזיה.
אלמנט מרכזי בגיבוש זהות העסק - הוא שלטי החוץ. השילוט משיים את העסק ומעניק לו זהות.
מה יש לקחת בחשבון כשמעצבים שלט עבור עסק?
האם ניתן להמנע מהצורך בשלט?
מדוע יש צורך בשילוט?
איזה שלט כדאי למיקסום התועלת שמופקת ממנו?
המהות של העסק
איך ניתן לעורר את סקרנות הלקוח?
עסק שיש לו שילוט מחוצה לו, בולט יותר במרחב, ועסק שיש לו סמליל ייחודי, מומלץ לו לכללולשלו בשלט החוץ.
חשוב גם להתקין את שלט בצורה תקינה מחוץ לעסק. התקנה שתחזק את השלט למקומו ותוודא שהוא מוחזק כמו שצריך.
במאבקשניהלו פרסומאים ומפרסמים כנגד המועצה למניעת תאונות והגופים הירוקים,מאבק שהגיע עד לכנסת ולבג"ץ, נתברר באופן סופי המעמד המשמעותי של שילוטהחוץ בכל הקשור לפרסום.
העניין שמגלה הציבור בנושא הוא הכרה ששילוט החוץ הוא צינור פרסום יעיל.
רצוילשים לב לעבודה שיש תקנות שמגבילות את האזורים שניתן להציב בהם את שלטיהחוצות: שטחים חקלאיים, שטח פתוח או על מבנים שאינם חוקיים, ומגבלות בנוגעלצורות ולצבעים של שלטים שעלולים להסיח את דעתו של הנוהג (למשל מסנוורים)או שבשלם לא ניתן להבחין בשלטי כיוונים.
בנוסף, רוב העיריות והמועצות גובות אגרות על שילוט חוץ ביחס לאזור בו ממוקם השלט ולגודלו.
לסיכום, שילוט חוץ הוא מדיית פרסום חשובה שיעילותה מוכחת, אבל יש לצייתלכללים המנחים של הרשויות ולקווים המנחים בעיצוב במטרה שלא לבצע עברה עלתקנות השילוט ובשביל למקסם את תועלת השילוט.