האינטרנט הוא כר מופלא לשיווק עצמי, אולם נראה כי דוקא בעלי מקצוע, טובעים בים האפשרויות הטמון ברשת ולא תמיד יודעים כיצד לשווק את עצמם והיכן לפרסם.
במאמר זה, ננסה לעשות סדר לבעלי מקצוע, כיצד לשווק עצמם באינטרנט באופן נכון ויעיל. ואיך לגרום לכך שבפעם הבאה כשלקוח פוטנציאלי יחפש זגג או מתקין מזגנים הוא יגיע דוקא אלינו.
1. לשווק באינטרנט זו עבודה – קחו בחשבון, כי על מנת לחשוף את עצמכם באינטרנט, עליכם להשקיע זמן. ולעיתים זמן רב. התכוננו לכך מבעוד מועד.
2. הכינו מראש ובהישג יד, אפשר בוורד את פרטי העסק שלכם, במה אתם מתמחים, מה הייחוד שלכם ביחס למתחרים, היכן אתם נמצאים ואיך אפשר להגיע אליכם. לצד תמצית העסק הכינו לוגו בגרסה מוקטנת.
3. מילות מפתח – מילות מפתח כשמן כן הן, הן המפתח לכך שבסופו של דבר ימצאו אתכם. כתבו במסמך וורד את מילות המפתח החשובות לכם בהתחלה ובהמשך את כל הקישורים האפשריים, חשבו על כל מילה ומילה האם היא אכן מייצגת אתכם. למשל "זגג" : זגג, זגגים, זכוכית, בעל מקצוע, זגגות, מראות, קריסטל, מקלחונים, ויטרינות וכו'.
4. זהו מתחילים – הקישו בגוגל "בעלי מקצוע", וחפשו פורטלים ואינדקסים המאפשרים לכם להיחשף באופן מקסימלי. החשיפה האפקטיבית ביותר הינה במקומות בהם ניתן להציג את העסק, פרטיו, הלוגו ודרכי ההתקשרות. הקדישו זמן לחיפוש האינדקסים האלו דוקא.
5. ותרו בשלב הראשון על אתרים שבהם לא ניתן להציג את העסק כולו. אמנם זה יעזור לכם באזכור בגוגל, אך על מנת להגיע למצב בגוגל בו מכירים אתכם בשמכם הפרטי, יש צורך בעבודת הכנה.
6. נסו להיות כמה שיותר ממוקדים. זגג למשל כדאי שישתלב במקומות בהם לוחות בעלי מקצוע ואפילו תחת קטגוריית משנה של זגגים. המיקוד הינו מילת המפתח בשיווק באינטרנט, והיא זו שתעזור לכם שלא לעבוד לריק.
7. - השתלבו במקומות בהם ניתן לפרסם מודעות חינם, וכאלו שמן הסתם פונות גם לבעלי מקצוע אך גם לתחומים משיקים. זגג רצוי שיהיה גם בפורטלים של נדל"ן, דירות למכירה, דירות להשכרה. מתקין מערכות סטריאו רצוי שיהיה במקומות בהם יש לוחות רכב.פרסום מודעות חינם
8. חפשו את הערב המוסף בפרסום. לא די ששמכם יופיע שם לצד עסוקכם, אלא רצוי להשתלב בפורטלים המאפשרים לפתוח מיני סייט (דף פרטי שלכם), או כאלו שמשלבים חדשנות לצד הפרסום הקונבנציונאלי.
9. "בקרו" את עצמכם – מידי פעם, כן, כן. הפרסום אמנם לא בורח, אך ישנם אתרים בהם אתם יכולים להקפיץ את עצמכם למקומות הראשונים, וכדאי להיות כל הזמן עם היד על הדופק.
10. והכי חשוב, פעילות השיווק אינה חד פעמית. מידי שבועיים יש לחזור על הפעולות ולחפש מקומות חדשים...אחרת גוגל ישכח אותנו...
מוגש באדיבות גוד-רייטינג מודעות חינם, נדל"ן, רכב, בעלי מקצוע, יד שניה, חיות מחמד ופרסום ממוקד באינטרנט.
www.aaaa.co.il