אדם חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו – המשפט הזה נכון בכל מצב, אולםבעידן של היום, משפטם של חשודים ונאשמים רבים מוכרע ציבורית, הרבה לפנישנקבע מועד גזר הדין. למה זה קורה?
אחרי שנים רבות של ניסיון לגבור על התופעה, נכנעו עורכי הדין למגמההנ"ל. במקום "לדפוק" הופעה בבית המשפט, החלו עורכי הדין להופיע בפני מצלמותהטלוויזיה, שכן הכרעת שופטי בית המשפט מושפעת ללא ספק מההצגה התקשורתית,ופסק הדין וגזר הדין תלויים באותה השפעה.
אם עד לפני שנים מספר מי שנחשד או נאשם בפרשיות שונות, מתחום הפליליםוגם מהתחום האזרחי, הקפידו לשכור את שירותיו של עורך דין ידוע, היום אין זהנדיר לראות את אותם נאשמים או חשודים מגיעים לאולם בית המשפט חמושים בעורךדין ובאיש יחסי ציבור.
גם עורכי הדין של החשודים הבינו את העניין, ורבים מהם מחזיקים ביועץתקשורת צמוד, שמסייע להם לנהל בצורה תקשורתית את התיקים בהם הם עוסקים גםמחוץ לכותלי בית המשפט. התופעה הזו קיבלה הדים רבים בתקשורת בשניםהאחרונות, בעיקר בתיקים מתוקשרים יותר. מכל זה ניתן להסיק דבר אחד ברור, גםבזירת בית המשפט, נלחמים על דעת הקהל וכבר לא על דעת השופטים.
משרד יחסי ציבור ויועצי התקשורת לא מתעלמים גם הם מהשינוי שחל בתיקיםהמשפטיים ופועלים בהתאם. הם שוכרים אנשים מהתחום המשפטי כדי למשוך אליהם אתעורכי הדין שזקוקים לייעוץ תקשורתי.
לגרום לדעת הקהל לעבור לצד הנאשם בין אם הוא אשם או חף מפשע, בין אםניצח במשפטו בין אם לאו, הוא אתגר ממשי ויועצי התקשרות, כמו גם אנשי יחסיהציבור, עסוקים בגילוי דרכים מקוריות וחדשות כדי להשיג בדיוק את זה.