במידה וייבאתם כבר רכב חדש וייחודי לארץ והרכב התקלקל.מה ניתן לעשות?זאת בדיוק השאלה שמשרד התחבורה מנסה למנוע ע"י הסכם היבוא.בזאת הוא דואג שיהיה גוף שיעניק למכונית שלכם שרות למרות זאת לא תמיד בפועל הדברים נעשים ככתוב בחוק.
כפי שצויין מקודם ניתן ליבא רכב גם ללא הסכמת היבואן ולהשתמש באחריות בין לאומית אשר תקפה גם בארץ.היא מעניקה מעין ביטוח לשרות מלא מהיבואן ללא תשלום.למרות זאת רק מעטים מהיצרנים מעניקים אחריות בין לאומית והן:קאדילק, פורשה, מרצדס וב.מ.וו.במידה ולא תהיה אחריות בין לאומית, התשלום עבור הטיפול ברכב יהיה מכסכם ועל חשבונכם. כמובן שאז אינכם מחוייבים לטפל ברכב במוסך של היבואן.
בכל מקרה חשו שתזכרו שתקלה ברכב שאינו נימקר בארץ והובא לכאן באופן אישי יכולה להיות עסק יקר לא רק בכסף אלא גם בזמן.במקרים מסוימים תצתרכו לפנות למוסך ולהזמין את החלק המתאים, לשלם על החלק ועל המשלוח שלו ואז ההמתנה שיכולה להיות ארוכה.אפילו אם ש לכם אחריות בין לאומית במקרה של תקלה היבואן יכול להתמהמה בתיקונים או להפריז בעלויות.נזכיר גם שאם מדובר ברכב יוקרה מאובזר לא לכל מוסך יש את הידע והכלים לטפל ברכבים אלו. אם אתם רוצים ליבא רכב בתקינה אמריקאית צריך לקחת בחשבון שלא כל מוסך או יבואן ידע או בכלל ירצה להתעסק עם מערכות שונות שהוא לא מכיר.
אז להביא או לאלהביא?
אם אתם שואלים האם כדאי להביא רכב ביבוא אישי התשובה תהיה כזאת – תלוי מה תירצו ליבא.אם אתם רוצים ליבא אישית משפחתית רגילה תשכחו מהרעיון.ההפרש ממחירי היבואן לא משמעותי ואינו שווה את התרחה. אך אם הנכם שוקלים ליבא רכב יוקרה תמונת המצב משתנה וההחלטה הסופית תלויה בכם, האם אתם מוכנים לוותר על הבטחון בכניסה לאולם התצוגה של היבואן ובתמורה לקבל הנחה של מאות שקלים.
בכל אופן לפני החתימה על מסמכי היבוא כדאי לברר איך וכיצד הרכב שלכם יקבל שרות.בררו ובדקו את כל האפשרויות כדי שתוכלו להנות מחווית הנסיעה ולא להתעסק יותר מדי עם טפסי אחריות ואישורים למניהם.
יבוא אישי