לפני כשנתיים נכנס לתוקפו חוק הטכנאים, אשר נועד להגן עלינו, הצרכנים, מהמתנה מייגעת במשך שעות לטכנאי. הודות לחוק החדש, צרכנים יכולים לדרוש פיצוי של 300 ₪ בגין איחור של טכנאי ביותר משעתיים או 600 ₪ בגין איחור של שלוש שעות ויותר. חוק זה כולל את חברות התקשורת, הכבלים, הלוויין ועוד חברות רבות אחרות. רק חברות הגז הצליחו להתחמק מיישום החוק, בטענה שאנשיה הם לא טכנאים אלא מתקינים ולכן החוק לא חל עליהם.
לא מעט צרכנים נאלצים כיום להמתין שעות על גבי שעות לטכנאי חברת גז: לצורך תיקון תקלות במערכת הגז, בדיקות שגרתיות לבדיקת מערכת הגז (המתחייבות על-פי חוק), לצורך חיבור לגז ואפילו לשם אספקת בלוני גז. במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו עשרות פניות מצרכנים אשר המתינו שעות ארוכות, ולעיתים גם ימים, להגעתו של טכנאי חברת גז. התקבלו אף דיווחים על טכנאים שהודיעו על בואם, אך לא הגיעו כלל. לכן פנתה המועצה הישראלית לצרכנות למשרד התמ"ת בדרישה להחיל את חוק הטכנאים גם על חברות הגז, שכן כל חברת גז היא ספקית שירות בדיוק כמו חברות התקשורת השונות. אספקה שוטפת של גז היא אחד השירותים החיוניים ביותר, אפילו יותר מאמצעי תקשורת. ברגע שכל חברת גז תדע כי היא חשופה לתביעה ולתשלומי פיצויים במקרה של איחור טכנאי, יפסק הזלזול המשווע בזמנם היקר של הצרכנים, וטכנאי הגז יקפידו על הגעה במועד שנקבע.
חשוב לדעת ששירותי טכנאי גז למיניהם הם חלק בלתי נפרד משירותי אספקת גז. כאשר אנו מתקשרים עם חברת גז כזו או אחרת, היא מחויבת להעניק לנו שירות כולל, לרבות התקנה, אספקת גז שוטפת, ביקורות תקופתיות, תיקון תקלות ועוד. חברת גז אשר מתרשלת בכך ומזלזלת בזמן שלנו, מפרה למעשה את ההתחייבות שלה כלפינו. למרבה המזל, כיום יש לנו את הכוח לשים לזה סוף.
בעבר, שוק הגז בישראל היה ריכוזי מאוד ונשלט על-ידי ארבע חברות בלבד. כולנו היינו שבויים של חברת הגז, ונאלצנו להשלים עם כל גחמה, העלאת מחירים ושירות מזלזל. בשנות ה- 90 חלה רפורמה בשוק הגז, אשר פתחה אותו לתחרות והביאה לכניסתן של חברות גז נוספות לשוק. כיום הצרכן יכול לבחור חברת גז מבין 19 החברות הקיימות בשוק. במצב שכזה, כל חברת גז עושה כל שביכולתה כדי לשמר את לקוחותיה הקיימים וכדי להשיג לקוחות חדשים.