687פותחים במה-בית ליסין-מחזות בקריאהמבויימת-בצ"א687זאת השנה ה11 שתיאטרון בית ליסין במסגרת פסטיבל בית ליסיןלמחזאות ישראלית מעלה הצגות והצגות בקריאה מבויימת.
בפסטיבל השנה 4 הצגות ו6 הצגות במסגרת הקריאההמבויימת
הפסטיבל כמו בשנים קודמות זכה להצלחה כבירה ואי אפשר היהלהשיג כרטיסים לכל המופעים אם לא הזדרזת והזמנת את הכרטיסים מוקדםומראש.קשה לראות את כל שפע המוצג בימים הספורים של הפסטיבל ובכלזאת אם קצת מאמץ ותכנון קפדני אפשר היה להספיק ולראות את הכל (בתנאי כאמור שהצלחתלרכוש כרטיסים)ממחזות הקריאה התרשמתי במיוחד משתיים ונראה לי ,ואני כמעטבטוח, שבעונה הבאה הם יועלו כמחזות מהמנין ברפרטואר הרגיל של השנה.
הנה בקיצור מילים ספורות על המחזות שהספקתילראות:
שתיקה רועמת-אנדראה באואב ,בימוי ועיבודאורי אגוז.
המחזה כבר הוצג ועדיין מוצג בבואנוס איירס מקום הולדתה שלהמחזאית.המחזה דן במערכת מושחתת הכוללת בית המשפט,עיתונאי,ראשי מפלגה וכן הקורבן המתלונן וכל זאת לצורך השגת תועלת אישית,שלטוןואולי גם טובת המדינה ע'י הפלת שלטון מושחת.
אנו רואים אנשים שמשתמשים בשחיתות לצורך הפלת שלטון מושחתאחר כדי שהם יבואו במקומו במטרה להציל את המדינה ממנו.
המחזה בנוי היטב ,תחליטי מאוד,מטפל בהיבטים השונים של המוסרולמרות שמתרחש רחוק מאיתנו נושאו קרוב ביותר למציאות בארץ.
לאור הבימוי המעולה של אורי אגוז אתה כמעט ואינך מרגיש כי זוקריאה מבויימת וההצגה היא כמעט הצגה רגילה לכל דבר.
קריאת המחזה ומשחקם של המשתתפים שמעון מימרן,אלכס פלג,דינהבליי,מלי לוי ועודד לאופולד מעולה.
תרגמו בלשון קולחת ליהיא ברזל מלמד ודניאל אפרת
יותר מדי סושי-דני רדלר.בימוי אלינוראגם בן-דוד.
זאת דרמה על זוג עולים המרגישים זרים. ללא רצון חייהםמתערבבים בחיי זוג ישראלי ומפגש ביניהם מלוה באלימות ופותח דרורליצרים.
בימוי דרמטי מרתק ומשחק טובים של נדב אסולין,סלבהביברגל,חגית בן-עמי,אלי גורשטיין,הדס מורנו ומרינהשויף
השבת השחורה-גיא מרוז. בימוי אלדדזיו.14 משתתפים יושבים בשורה על הבמה ואחד עומד ומספר-ירון ברובינסקי מקריאים משךשעה את המחזה כאשר לכל אחד מהם בממוצע 4 דקות דיבור על פשעים קטנים,סדרותטלויזיה,פוליטיקאים ,שוטרים וכו'.
הנה עולה אור מאחורי-עודד ליפשיץ.בימוינועם שמואלי.קומדיה בה צעירים הגרים באותו בית מחליפים בני זוג ,מחפשים אהבהוחברה,באים על סיפוקם או מתאכזבים.המחזה משוחק היטב .אלברט כהן בתפקיד אבא מקסיםונהדר.למרות זכית המחבר בפרס כאשר המחזה הוצג בהידלברג שבגרמניה בשיתוף בית ליסיןוהקאמרי הוא לא מענין במיוחד.
אולי הדבר נבע והושפע מסינוור הקהל שישב בשורות הראשונותמפנסי האור האחורי שהיו מכוונים בהצגה שאני ראיתי אל הקהל...
אדמונטון-רון גואטה.בימוי יונתןאסתרקין.
המחזה מספר על השקעה באדמונטון בכוונה להתעשר מיד. ההשקעההופכת לאכזבה גדולה.
המחזה מוגדר "כקומדיה עצובה במקצת" אך בצורה שהוא מוגשומבויים הוא נראה לי לא מצחיק ולא מענין.את מחזות הקריאה "עתיד מתוק"-שלי ניידיץ ובימוי-קרן צורלא הספקתי לראות וכן "אחד על אחד"-אירוע ראשוני בישראל בו נייתן לכל אחד מהקהל לדברבאופן אישי בסבב בן 5 דקות עם 19 אנשי תיאטרון שונים.כהצגות יוצגו ארבע הפקות .שתיים בשיתוף פעולה עם התיאטרוןהעירוני של היידלברג ועליהם אכתוב בנפרד.לראות או לא לראות:אם שני המחזות הראשונים למעלה יועלו בהמשךכהצגות רגילות מומלץ בחום לראותם.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,30/8/2010 11:41