688נדל"ן-פותחים במה-בית ליסין-רוניקובן-בצ"א688
צילום-דניאל קמינסקי
במסגרת "פותחים במה"של תיאטרון בית ליסין הוצגו השנה בבימוימלא ארבע הצגות.הצטערתי שיכולתי לראות רק שלוש הפקות בלבד ולא את הכל אך הפעם זה לאהיה ב"אשמתי".ראשונה ראיתי את נדל"ן
זהו מחזה מאת רוני קובן בבימוי גילי אמיתי.
הבמה מחולקת לשלושה חלקים בעיצוב ניב מנור.
העלילה מתרחשת לסירוגין באחד או יותר חלקים אלו,בהתאם לשלושתקופות בחייה של משפחה אשר אמה נמצאת בחלק מההצגה בתרדמת אך בחלקים האחרים פעילהמאוד ומהוה את הציר עליו נרקמת כל העלילה.
בימוי ההצגה היה מעולה,נקי ויעיל ביותר.
אמיתי מצא פתרונות גם באמצעות התפאורה של ניבמנורוביים הצגה קיצבית ביותר,מעברים מהירים מאוד ביןעבר להווה בין סצינה לסצינה.בימוי מלא ענין,קומפקטי השומר על מתח פנימי רב לאורך כלההצגה.הנושא מציאותי מאוד.ריב משפחתי על ירושה בטרם זמן,בטרם ישבפועל ירושה כלל.
משחקם של כל המשתתפים ובראשם רבקה גור טובמאוד.
התוכן אמנם נדוש ובנאלי אך מלא ענין.הבעיה היא שקובן מזכירתוך כדי הנושא המרכזי עשרות נושאים אחרים.אמנם חלק מהנושאים אינם מטופלים ורקמוזכרים אך זה הופך את המחזה לגדוש מדי ,לעמוס מדי בנושאים משניים ההופכים אותו ללאאמין במקצת.מה אין במחזה.יש בו סכסוך וריב משפחתי,ירידה מנכסים של אישמצליח המנסה להחלץ ממצבו באמצעות ירושה שטרם הגיעה זמנה לקבלה,אמצעים לא כשריםלהשגתה,איום של מלוים בריבית,יחסים לא תקינים בין אחים הנובעים מתסכול ואהבת הוריםשונה,רופא ערבי טוב לב הדואג לחולה שלו אך יחד עם זאת חושק בקירבת בנה היפה,בתשאינה אוכלת ועוד.רבקה גור נהדרת.היא המניעה את העלילה.היא עקשנית העומדת עלשלה אך גם אימא טובה שאינה מוכנה לקבל את המציאות כפי שהיא למרות שבתת ההכרה שלההיא יודעת הכל.
אבי טולדנו כאבי-בנה שירד מנכסיו אימפולסיבי ביותר,גסבהתנהגותו.
יעל הדר אשת הבן היתה תחליטית ביותר,קרת מזג ורוח ופועלתלתועלתה האישית ובעלה מבלי להתחשב במקובלות ובנורמות חברתיות ומשפחתיות.דבי יבלונקהוחייקה מלכה גילמו היטב את בטי הצעירה ובעלה לעתיד.ההצגה לוותה במוסיקה הנעימה של אפי שושני ,תלבושות יפות שלדפנה פרץ ותאורה נאה של דולב ציגל.לראות או לא לראות:אם ההצגה תצורף לרפרטואר של בית ליסיןההמלצה לראותה חיובית ביותר.
נכתב על ידי elybikoret אלי ליאון,3/9/2010 14:08