מנתוני פמי פרימיום, חברת מתן השירותים המובילה בישראל, עולה כי חודש אוגוסט הינו החודש העמוס ביותר בתקלות וכי התקלות השכיחות ביותר אירעו במכשירי המזגן – 65%.
שנת 2010 הוגדרה כשנה החמה ביותר מזה שנים רבות מדובר באחת מעונות הקיץ החמות ביותר אשר פקדו את ישראל, הטמפרטורות הגבוהות שברו את שיאי העבר במקומות רבים בארץ. בחודש זה, טיפלה חברת פמי פרימיום ב- 6,300 פניות שרות למזגני אוויר וזאת בעקבות גל החום הכבד אשר הביא עימו עלייה חדה בשימוש באנרגיית חשמל ובראש הרשימה עומדים המזגנים, בהם נעשה שימוש מוגבר בימים חמים, ואשר אותם המליצה חברת החשמל לכוון כך שהטמפרטורה בחדר תהיה כ-25 מעלות.
קריאות השירות בנוגע לתקלות מזגנים מגוונות וכוללות בעיקר הפסקת עבודה של המזגן או ירידת תפוקה שמלווית באיטיות בקצב הקירור של המזגן. בעיה נוספת עליה דיווחו טכנאים הינה ריבוי של סוגי דגמים וחלקים, כך שחלק החילוף לא תמיד זמין והלקוח נאלץ להמתין.
חברת פמי פרימיום, אשר מתמחה בין היתר במתן שירותי תיקון והרחבת חבות למוצרי חשמל ואלקטרוניקה בייתים ללקוחות חברות הביטוח, מדווחת על עלייה חדה בפניות למוקד השירות של החברה בנוגע לקלקול מזגנים.
"במהלך חודש אוגוסט התמודדנו בכמות פניות אשר לא הכרנו בעבר", אומר ישראל בסן, מנהל תחום חשמל בחברת פמי פרימיום. "לשם השוואה במהלך חודש אפריל 2010 טיפלה החברה ב- 228 אירועים של טיפול במזגנים, בעוד שבאוגוסט כמות הטיפולים עמדה על כ - 6,300 פניות.
לצורך השוואה נוספת, כמות הטיפולים בחודש אוגוסט אשתקד עמדה על 3,500 פניות למרות הביקוש העז לשירות ותיקון. כ 75% מן האירועים טופלו על ידי החברה עוד באותו היום ו – 25% טופלו ביום שלמחרת. על מנת לעמוד בציפיות הלקוחות ביצענו סקרים יומיומיים מול הלקוחות אשר קיבלו את השירות, קיימנו הדרכות מקצועיות לטכנאים ולנציגי השירות ונערכנו בהתאם".
מהנתונים, שנמסרו על ידי חברת פמי פרימיום, נמצא כי לצורך תיקון התקלות השכיחות ביותר במזגנים התעורר הצורך בהחלפת מדחסים (30%), פילטרים (5%) ובמילוי גז (45%) וכי כמות הפניות הגבוהה הגיעה בעיקר מאזורי ירושלים, בקעת הירדן וגוש דן.
תקלות במזגנים קורות בד"כ החל מהשנה השלישית ומעלה, וזאת למרות שמזגני אויר מופעלים בחלק מהשנה) בעונות החמות והקרות), בניגוד ליתר מוצרי החשמל אשר פועלים בכל ימי השנה. שכיחות התיקונים הינה במזגנים ישנים יותר - ישן יותר, מתקלקל יותר.