אירועים עסקיים, בדומה לאירועים פרטיים רבים, הם לא רק מפגש חברתי מהנה והפסקה קלה מעבודת היומיום. אירוע עסקי הוא אמצעי שיווק, אמצעי תקשורת שמטרתו להוות כמעין כרטיס ביקור לעסק שלך. תפקידם של אירועים עסקיים הוא בעיקר תפקיד פרסומי ושיווקי, בכדי להציג, לפרסם ולקדם רעיונות ומוצרים חדשים. כמו באירועים פרטיים, היצירתיות והמקוריות הם מילות המפתח.. בכדי שהאירועים ימלאו את תפקידם וישפיעו על העובדים או הלקוחות לאורך זמן, יש לארגן אירועים עסקיים ייחודיים, בעלי עניין משותף בקרב קהל המוזמנים.
היכן ניתן לעשות אירועים עסקיים?
בחירת מקומו של האירוע תלויה, במידה רבה מאוד, בצוות העובדים וההנהלה. יש להתאים את האירועים למטרת העל שלכם ולצוות העובדים. כצעד ראשון עליכם להגדיר את מטרת האירוע – הדרכה, השקת מוצרים, כנס, יום גיבוש, יום כיף ועוד. לאחר הגדרת המטרה יש לבחור רעיון אטרקטיבי, שהעובדים טרם התנסו בו, ולבחור את מקום האירוע. ישנם מקומות רבים בהם ניתן לבחור לביצוע אירועים עסקיים שונים, כגון בתי מלון, מסעדות, בטבע, מרכזי קונגרסים ועוד. מומלץ להיעזר במפיקי אירועים המתמחים ביצירה או הפקת אירועים עסקיים מסוגים שונים, שיעזרו לכם לבחור את המקום המתאים ביותר לאירוע שלכם, ויעזרו לכם לעשות אירוע בלתי נשכח. כל מקום שתבחרו, בין אם זה אירוע בטבע, טיול או במרכז קונגרסים, יכול להוות מקום לאירוע מרשים ובלתי נשכח, הכול בהתאם לפעילויות ולחידושים שתציגו באירוע.
אירועים עסקיים - התנהלות מול תקציב
במידה והנכם נעזרים בחברות הפקת אירועים, מומלץ להשוות מחירים בין החברות השונות ולבדוק את סוגי הפעילויות המוצעים על ידי החברות. במידה והחלטתם להפיק אירוע עסקי בעצמכם, השוו מחירים בין המקומות השונים, הקייטרינג ופעילויות שונות. לדוגמה, אירועים עסקיים במרכזי קונגרסים כוללים לעיתים קייטרינג מקומי, מה שחוסך הזמנה נפרדת של אוכל ושתייה. לעומת זאת, הפקת אירועים במקום ייחודי שאינו מציע זאת, בטבע לדוגמה, יעלה אמנם קצת יותר אך ייחקק בזיכרונם של המשתתפים לאורך זמן רב יותר.
אירועים עסקיים באולמות ומרכזי קונגרסים נשמעים סטנדרטים ומשעממים למדי, אך בתוספת של הרצאות, בידור, שירה, אוכל, בר אקטיבי, הופעות סטנד-אפ ומגוון הפעלות שונות, ניתן להפוך כל אירוע עסקיי משעמם לאירוע שידברו עליו עוד שנים.