חברות השכרת רכב בארץ מתלבטות לעיתים בשאלת הביצים והסלים. כידוע וכזכור, מגיל צעיר מלמדים אותנו שלא לשים את כל הביצים בסל אחד. בעולם המודרני לא יוצא לנו להתעסק יותר מדי עם ביצים וסלים ולכן החשיבות של הפתגם הזו מתמקדת בעולם העסקים. אם מתרגמים את השאלה לתחום של השכרת רכב בארץ היא לובשת את הצורה הבאה: האם חברות השכרת רכב בישראל צריכות לפנות לקהל רחב ככול האפשר של לקוחות או שמא חברות השכרת רכב בארץ צריכות לפנות לקהל יעד אחד ולהתמחות בו. מדובר בשתי אסטרטגיות שונות אך במידת הצורך אפשר גם לשלב ביניהן ולנצל את היתרונות של כל אחת מהן עבור חברות השכרת רכב בארץ.
כיום, רוב החברות של השכרת רכב בארץ נוקטות באסטרטגיית הסלים המרובים. חברות השכרת רכב בארץ פונות לכול הסוגים של הלקוחות ומנסות למשוך צרכנים מכול הסוגים ומכול הגוונים. רוב החברות שעוסקות בתחום של השכרת רכב בישראל פונות גם למגזר העסקי וגם למגזר הפרטי. חברות השכרת רכב בארץ מחזיקות לרוב צי רחב, גדול ומגוון שיכול לענות על כל הצרכים הקיימים בשוק, ממכוניות פשוטות וצנועות עד רכבי פאר וממכוניות קטנות ועד רכבים גדולים שנועדו למשפחות גדולות או רכבים מסחריים להובלת מטענים. חברות השכרת רכב בארץ פונות גם לתיירים מחוץ לארץ וגם לישראלים שרוצים לטייל בארץ בחופשים ובחוגים. רוב החברות גם אינן פונות לציבור מסוים אלא משתדלות למשוך את כל תושבי הארץ להשתמש בשירותים שלהן.
ניתן לומר שרוב החברות של השכרת רכב בארץ בוחרות לפזר את הביצים – את ההשקעה – במגוון סלים, במגוון תחומים שונים. כך הן מבטיחות לעצמן פיזור של ההשקעה בתקווה שאם תחום אחד של השכרת רכב בישראל יצליח פחות הרי שתחום אחר יכסה אותו. עם זאת, ולמרות שישנו הגיון רב בשיטה זו, היא איננה מתאימה לכול חברה. למעשה, חברות השכרת רכב בארץ שהינן קטנות יותר או שרק התחילו לפעול בשוק המתפתח, יעשו בחוכמה אם יבחרו באסטרטגיה שונה: אסטרטגיית ההתמחות: לשים את כול הביצים בסל אחד.
חברות קטנות של השכרת רכב בארץ, שאינן יכולות להתחרות בחברות גדולות בעלות צי רכב גדול ומשאבים פיננסיים משמעותיים, צריכות ליצור לעצמן יתרונות אחרים כדי להצליח בתחרות הקשה בשוק הרווי של השכרת רכב בארץ. חברות השכרת רכב בישראל יכולות לבחור להתמחות בתחום אחד או במספר תחומים ובמקום לנסות למשוך את כל סוגי הלקוחות, להסתפק בנאמנות של סוג לקוחות אחד. חברות השכרת רכב בישראל שיתמחו בתחום מסוים יוכלו אולי לגבור בתחום זה על החברות הגדולות ולבסס את מקומן בשוק.
תחום שכזה יכול להיות השכרת רכבים מיוחדים – רכבי פאר לחתונות וללקוחות שהפרוטה מצויה בכיסם, רכבי ספורט מיוחדים ונדירים. חברות השכרת רכב בארץ שיבחרו בתחום הזה יחזיקו צי מצומצם של כלי רכב וישרתו רק את הלקוחות שמעוניינים במכוניות שכאלה. עוד התמחויות שניתן לחשוב עליהן בשוק של השכרת רכב בארץ הן התמחות במגזר מסוים (המגזר הדתי, המגזר הערבי, העשירון העליון,) או בסוג מסוים של השכרה (השכרת רכב במחיר הנמוך ביותר האפשרי או להיפך השכרת רכב יוקרתית עם שירות VIP מיוחד במינו.)
הבחירה בין שתי האסטרטגיות, או הבחירה לשילוב מסוים ביניהן היא בחירה שחברות של השכרת רכב בארץצריכות לקבל.