השכרת רכב בארץ כיום איננה דומה למה שהיה קיים בעבר. אמירה זו איננה מפתיעה ואין בה כול חידוש למי שעיניו בראשו וכוחו במותניו. ההבדלים בין התחום של השכרת רכב בארץ כיום לבין מצבו בעבר הם רבים ומגוונים. הזמינות של השכרת רכב בישראל הינה גבוהה בצורה משמעותית מהעבר הלא רחוק וכיום הרבה יותר קל לאדם מן הישוב להשתמש בשירותיהן של חברות השכרת רכב בארץ. הזמינות הזו איננה מתבטאת אך ורק במחירים שירדו, בהגדלת ציי הרכב ושינויים אחרים שהגדילו את קהל היעד של חברות השכרת רכב בארץ. אחד השינויים הגדולים בתחום של השכרת רכב בארץ – שינוי שמשפר בצורה המשמעותית ביותר את רמת הזמינות של מכוניות להשכרה – הוא החיבור בין התחום של השכרת רכב בארץ לבין רשת האינטרנט.
תחומים רבים, אם לא כול התחומים כולם, הושפעו בצורה עמוקה מצמיחתה של רשת האינטרנט ומכניסתה רבת העוצמה אל תוך החיים של כולנו. לחלקים גדולים של הציבור בישראל ישנה גישה לרשת האינטרנט והדבר השפיע בצורות שונות על הרגלי הצריכה ודרך החיים של אנשים רבים. גם התחום של השכרת רכב בארץ הושפע בצורה עמוקה מהתפתחות רשת האינטרנט. חברות השכרת רכב בישראל שהשכילו להבין את הפוטנציאל השיווקי והטכני של רשת האינטרנט מיהרו להתמקם ברשת ולנצל אותה. חברות השכרת רכב בארץ מתחזקות אתרים וקשה לחשוב על חברת השכרת רכב בארץ שאין לה אתר, גדול או קטן, משוכלל או פשוט, ברשת.
האתרים של חברות השכרת רכב בארץ מאפשרים ללקוח הישראלי להשוות מחירים, לבחון הצעות שונות ואפילו לשכור רכב דרך הרשת. הלקוח, הצרכן הגולש, יכול כיום בצורה פשוטה מאוד להשוות את המחירים ואת ההצעות של חברות השכרת רכב בארץ מבלי לצאת מהבית. אם לא די בכך, ישנם אתרים שאינם שייכים לחברות השכרת רכב בישראל שמבצעים את השוואת המחירים עבור הלקוח. כך מתפתחת לה תעשייה שלמה של השוואות מחירים ברשת האינטרנט והלקוח יכול לבחור אם ברצונו להשוות לבד הצעות מחיר של השכרת רכב בישראל או לסמוך על אתרי השוואת מחירים שיעשו בשבילו את העבודה. כך או כך, רשת האינטרנט שיפרה פלאים את יכולת החשיבה הצרכנית הנכונה של הלקוח הרציונאלי.
ברשת האינטרנט ניתן גם למצוא מגוון גדול של מידע חשוב בכול התחומים בכלל, ובתחום של השכרת רכב בארץ בפרט. הלקוח המעוניין בכך יכול למצוא מאמרים שונים שיסבירו לו את הדברים שעליהם כדאי להקפיד כאשר בוחנים הצעות של חברות השכרת רכב בישראל, את המלכודות המסתתרות לעיתים בהן ואת היתרונות של חברה כזו או אחרת. הידע שניתן למצוא ברשת האינטרנט הוא רב בכמותו אך לא אחיד ברמתו ועל הגולש להשכיל להפריד בין מידע מהימן לבין מידע שאינו ראוי לאימונו.
רשת האינטרנט מציעה לגולש הצרכן שילוב של מידע כללי על השכרת רכב בישראל ומידע פרטני על חברות השכרת רכב בארץ. הצלבה של המידע ובחינתו מאפשרת ללקוח למצוא ולבחור בהצעה הטובה ביותר עבורו. כעת הוא יכול לפנות לחברת השכרת רכב בארץ כדי לשכור את המכונית שבה הוא מעוניין; גם את זה, כמובן, הוא יוכל לעשות דרך רשת האינטרנט.