1. מאפייני המודעה - המיקום של המודעה בתוצאות החיפוש של גוגל עבור מילה מסוימת מושפע מהפרמטרים הבאים:
·סכום ה- bid
· מספר הכניסות למודעה
·והרלוונטיות של הקמפיין
נניח ששני עסקים מתחרים על אותה מילת חיפוש. אם עסק אחד מוכן לשלם סכום גבוה יותר מהשני עבור אותה מילה, הוא יופיע במקום גבוה יותר, נכון? אז זהו, שלא... יתכן שפחות גולשים יכנסו למודעה- ומשם לאתר העסק, מאשר למתחרה (למשל כיוון שהעסק השני רלוונטי יותר למילת החיפוש)
ולכן, למרות שעסק זה הציע סכום גבוה יותר, הרווח של גוגל יהיה גדול יותר אם ימקמו את המודעה של העסק המתחרה במקום גבוה יותר.
לאחר שהקמפיין ירוץ זמן מה, נראה כמה אנשים משתמשים בכל אחת ממילות החיפוש ובאיזה מקום המודעה שלנו נמצאת בתוצאות החיפוש עבור כל מילה ונוכל להגדיל או להקטין את הסכום שאנו מעוניינים לשלם עבור כל מילה בהתאם.
ג. ניסוח מודעות
אחרי שהגדרנו מילות מפתח שיובילו את הגולש למודעה שלנו, הגיע הזמן לנסח את המודעה עצמה, או ליתר דיוק, את המודעות. בקמפיין אד וורדס ניתן לנסח מספר מודעות כשגוגל עושה רוטציה ביניהן, כך שכל מודעה מוצגת זמן מסוים וניתן להשוות בין התוצאות שכל מודעה משיגה.
מדוע יש צורך במספר מודעות?
המודעות באדוורדס הן תמציתיות מאוד, עד 25 תווים בכותרת ועד 35 תווים בשורה הראשונה והשנייה, התמצות גורם לכך שלכל מילה ולכל אות יש חשיבות ניכרת, לעיתים קרובות שינוי שיראה שולי יגרום להבדל משמעותי ב-click through rate) CTR), כלומר, אחוז הנכנסים למודעה מתוך כל האנשים שצפו בה.
זה הזמן להיות יצירתיים, לסמוך על האינטואיציה שלכם, לעשות ניסויים, אבל לזכור שבסופו של דבר, עד שהמודעות לא יעמדו למבחן, אין לכם שום דרך לדעת אם האינטואיציה לקחה אתכם לכיון הנכון ולהזהר מהתקבעות על כיוון מסוים. יתכן שבעיניכם כותרת כמו "חופשת חלומות" היא כותרת מושכת, אולם היא לא תעורר עניין בקרב הגולשים כמו הכותרת "דילים לאנגליה" , יתכן שהקדשתם תשומת לב רבה לניסוח, אבל דווקא שינוי בלינק לאתר (למשל הדגשת אותיות מסויימות) היה מקפיץ את ה-CTR.
מדידת אפקטיביות המודעות
כיוון שאינכם יכולים לדעת בוודאות איזו מודעה תהיה אפקטיבית, יש צורך לנקוט בדרך של ניסוי וטעייה על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר- לנסח מספר מודעות שיתחרו זו בזו כשמודעה שמקבלת CTR נמוך, תוחלף במודעה חדשה, שוב המודעות יתחרו זו בזו וכן הלאה.
בנוסף, באמצעות גוגל אנאליטיקס, נאבחן את "איכות הגולשים" שהגיעו ממודעה מסוימת לדוגמא, כמה זמן שהה הגולש שהגיע ממודעה מסוימת באתר, ובכמה דפים הוא צפה.
המודעות טובות כאשר הגולשים שהגיעו מהן לאתר שהו מן ארוך יותר וצפו במספר גדול יותר של דפי האתר.
סיכום
מערכת אדוורדס היא מערכת פרסום לניהול קמפיינים של קישורים ממומנים בגוגל. יתרונותיה למפרסם:
1. העברת המסרים השיווקיים באופן ממוקד - ניתן ואף מומלץ לשנות את הקמפיין לפי המסרים והיעדים השיווקיים של החברה המשתנים מעת לעת.
2. עלות אפקטיבית - אתם משלמים רק אם הגולש הקליק על המודעה שלכם (ולא רק על הופעת המודעה), מה שהופך את זה לפרסום יעיל והאפקטיבי
3. קמפיין מהיר ומדויק - הפרסום שלכם מגיע לקהל היעד שלכם שכרגע מחפש את המוצרים או השירותים.
4. גמישות - הוספה ועדכון מילות חיפוש ללא הגבלה עם שליטה מלאה כמה לשלם לקליק עבור כל מילה.
5. תקציב הפרסום - התקציב הינו דינאמי ויכול להשתנות לעלות או לרדת כל יום בהתאם לצרכים השיווקיים של העסק.
לפרטים נוספים ניתן לגלוש ל- www.visionpoint.co.il