חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

5 דברים שכדאי להקדיש להם מחשבה בעבודת עיצוב גרפי

מאת: יהושע מרוםעיצוב גרפי03/08/20101430 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישנם כמה שיקולים וגורמים בכל הנוגע לעיצוב גרפי. להלן מהעקרונות הבסיסיים המכסים את כל סוגי העיצוב הגרפי.

פונט

חשוב להתאים את גודל הפונט בצורה נכונה. יתכנו השלכות שליליות במידה והטקסט קטן או גדול מידי. טקסט קטן מידי מציג בעיה מובנת מאליה; אנשים מתקשים לקרוא אותו ועלולים שלא להתייחס אליו. לעומת זאת, טקסט גדול מידי, גם זה לא בהכרח דבר חיובי, מאחר וזה עלול "לגנוב" את תשומת הלב מכל השאר, כלומר זה יכול להפריע למסר לעבור בשלמות.

הטקסט הוא חיוני. ברוב המקרים הוא יהיה האמצעי שמעביר את המסר, לכן הוא כן צריך לבלוט. יש לשים דגש על החלק החשוב בטקסט; החלק המעביר את תמצית הדברים. אם ישנם כמה מילים שממש מסכמות את המסר, על מילים אלה לבלוט יותר מכל היתר, אפשר לעשות זאת בעזרת גודל פונט גדול יותר, או סגנון פונט שונה.

ישנם הרבה סגנונות פונטים, ההחלטה באיזה מהם להשתמש, חשובה באותה מידה. איזה פונט בולט יותר, איזה פונט קל יותר לקריאה, ומה פשוט נראה טוב, כל אלה הם דברים שצריך להקדיש להם מחשבה. לפעמים עדיף לגוון בפונטים ולפעמים לדבוק בבחירה אחת באופן עקבי.

סכימת צבעים

ברוב המקרים, עיצוב צבעוני עדיף משחור-לבן, אבל ישנם מצבים שבהם ניתן להשתמש בשחור-לבן בצורה אמנותית כדי ליצור רושם.

אם העיצוב הוא עבור חברה, יש להשתמש בצבעי החברה והלוגו. יש לשמור על התדמית של החברה. כמו בחדר מעוצב, שבו הצבעים מתאימים ומשתלבים, כך יש לחשוב על הנושא של צבע בעיצוב גרפי.

יש לקחת בחשבון גם קונוטציות; אלו קונוטציות מתעוררות ע"י צבעים כאלה ואחרים, והאם אתה מעוניין לעורר את אותן קונוטציות או להימנע מהן.

תמונות

תמונות דורשות בחינה זהירה. חשוב שכל תמונה תתאים למסר שאנו מעוניינים להעביר ולתדמיתה של החברה, או למה שהחברה עושה. אין להשתמש בתמונות שאינן שומרות על עקביות עם הנ"ל, מכיוון שהן יבלבלו את קהל המטרה ויסיטו את תשומת ליבו מהמסר. בחירה שגויה של תמונה היא הזדמנות מוחמצת, כשם שבחירה נכונה יכולה להביא לרווח גדול.

מיתווה (עימוד/סידור)

משהו שיש להקדיש לו מחשבה, זה היכן נמצא כל אלמנט על הדף. חשוב מכל, העיצוב צריך להיות קל לקריאה ולהבנה. כל אלמנט צריך "לעבוד" עם כל שאר האלמנטים ולהתאים להם. הם אינם ישויות נפרדות, אלא חלק מאותו סיפור. המיקום של תמונות ביחס לטקסט הרלבנטי הוא גורם חשוב.

סידור פשוט עשוי להיות ברוב המקרים, גם הטוב ביותר. לרוב עדיף שלא להשאיר אזורים לבנים גדולים. במקביל, גם לא כדאי שהדברים יהיו צפופים מידי.

תדמית החברה

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא תפיסת התדמית של חברה בעיני הציבור. אם החברה ידועה בזכות, או פופולרית בגלל, היבטים מסויימים, יש להביא את אותם היבטים לידי ביטוי. אם זו חברה מוכרת מאוד, זה חשוב אף יותר, ויכול לשמש כמנוף.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יהושע מרום, מעצב גרפי ובונה אתרים, מנהל הבלוג יהושע - עיצוב גרפי . מאמין בהפריה הדדית כתנאי הכרחי להתפתחות אישית ולפיתוח יצירתיות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יהושע מרום

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גרפי

מאת: בנימין קלינגרעיצוב גרפי21/06/214013 צפיות
רישוי זמין וכל מה שצריך לדעת בכדי להגיש בקשה להיתר בניה ! כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי03/04/162383 צפיות
בעוד רבים נוטים להאמין שהחלפת הלוגו או יצירתו של לוגו חדש (אם לא היה כזה קודם) יחד עם שינוי צבע או אלמנט גרפי, זהו שם קוד למיתוג.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162104 צפיות
עיצוב לוגו מדויק וטוב דורש התייחסות למספר גורמים עיקריים, אבל נדמה שאחד המרכזיים שבהם (אם לא המרכזי ביותר) הוא גורם הצבע.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162470 צפיות
כל ארגון ועסק בישראל, קטן או גדול, אשר שואף לפרסם את עצמו כדי להגיע לקהל יעד רחב ככל האפשר ולהגדיל את מחזור המכירות שלו, זקוק לפרסום. כאשר התקציב מאפשר זאת והארגון מוכן לכך, משרד פרסום הוא בהחלט דרך טובה לקדם את מטרותיו השיווקיות של העסק.

מאת: רונית בילרעיצוב גרפי24/02/162040 צפיות
כל עסק צריך לוגו, עסקים גדולים וקטנים כאחד!

סלוגן-דוגמאות

לעיצוב לוגו חשיבות רבה בתהליך המיתוג

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica