ישנם כמה שיקולים וגורמים בכל הנוגע לעיצוב גרפי. להלן מהעקרונות הבסיסיים המכסים את כל סוגי העיצוב הגרפי.
פונט
חשוב להתאים את גודל הפונט בצורה נכונה. יתכנו השלכות שליליות במידה והטקסט קטן או גדול מידי. טקסט קטן מידי מציג בעיה מובנת מאליה; אנשים מתקשים לקרוא אותו ועלולים שלא להתייחס אליו. לעומת זאת, טקסט גדול מידי, גם זה לא בהכרח דבר חיובי, מאחר וזה עלול "לגנוב" את תשומת הלב מכל השאר, כלומר זה יכול להפריע למסר לעבור בשלמות.
הטקסט הוא חיוני. ברוב המקרים הוא יהיה האמצעי שמעביר את המסר, לכן הוא כן צריך לבלוט. יש לשים דגש על החלק החשוב בטקסט; החלק המעביר את תמצית הדברים. אם ישנם כמה מילים שממש מסכמות את המסר, על מילים אלה לבלוט יותר מכל היתר, אפשר לעשות זאת בעזרת גודל פונט גדול יותר, או סגנון פונט שונה.
ישנם הרבה סגנונות פונטים, ההחלטה באיזה מהם להשתמש, חשובה באותה מידה. איזה פונט בולט יותר, איזה פונט קל יותר לקריאה, ומה פשוט נראה טוב, כל אלה הם דברים שצריך להקדיש להם מחשבה. לפעמים עדיף לגוון בפונטים ולפעמים לדבוק בבחירה אחת באופן עקבי.
סכימת צבעים
ברוב המקרים, עיצוב צבעוני עדיף משחור-לבן, אבל ישנם מצבים שבהם ניתן להשתמש בשחור-לבן בצורה אמנותית כדי ליצור רושם.
אם העיצוב הוא עבור חברה, יש להשתמש בצבעי החברה והלוגו. יש לשמור על התדמית של החברה. כמו בחדר מעוצב, שבו הצבעים מתאימים ומשתלבים, כך יש לחשוב על הנושא של צבע בעיצוב גרפי.
יש לקחת בחשבון גם קונוטציות; אלו קונוטציות מתעוררות ע"י צבעים כאלה ואחרים, והאם אתה מעוניין לעורר את אותן קונוטציות או להימנע מהן.
תמונות
תמונות דורשות בחינה זהירה. חשוב שכל תמונה תתאים למסר שאנו מעוניינים להעביר ולתדמיתה של החברה, או למה שהחברה עושה. אין להשתמש בתמונות שאינן שומרות על עקביות עם הנ"ל, מכיוון שהן יבלבלו את קהל המטרה ויסיטו את תשומת ליבו מהמסר. בחירה שגויה של תמונה היא הזדמנות מוחמצת, כשם שבחירה נכונה יכולה להביא לרווח גדול.
מיתווה (עימוד/סידור)
משהו שיש להקדיש לו מחשבה, זה היכן נמצא כל אלמנט על הדף. חשוב מכל, העיצוב צריך להיות קל לקריאה ולהבנה. כל אלמנט צריך "לעבוד" עם כל שאר האלמנטים ולהתאים להם. הם אינם ישויות נפרדות, אלא חלק מאותו סיפור. המיקום של תמונות ביחס לטקסט הרלבנטי הוא גורם חשוב.
סידור פשוט עשוי להיות ברוב המקרים, גם הטוב ביותר. לרוב עדיף שלא להשאיר אזורים לבנים גדולים. במקביל, גם לא כדאי שהדברים יהיו צפופים מידי.
תדמית החברה
דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא תפיסת התדמית של חברה בעיני הציבור. אם החברה ידועה בזכות, או פופולרית בגלל, היבטים מסויימים, יש להביא את אותם היבטים לידי ביטוי. אם זו חברה מוכרת מאוד, זה חשוב אף יותר, ויכול לשמש כמנוף.