מבחוץ
לפעמים נדמה שלכל כיוון שמסתכלים רואים מאזדה. המון 3, הרבה 6 וגם די הרבה מאזדה 2. אבל עדיין, בכל פעם שרואים מאזדה 2 מתלהבים מהעיצוב העגלגל, הקימורים והזוויות שביחד מקנים לה תחושה ספורטיבית ודינמית גם כשהיא עומדת במקום. יש בה משהו שמושך הרבה קהלי יעד שונים – צעירים מתלהבים מהעיצוב, משפחות צעירות מתלהבות מזה שיש לה 6 כריות אויר (גימור "דינמיק") ובקרת יציבות אלקטרונית ואפילו מבוגרים נמשכים אליה הודות למוניטין של מאזדה שמסמל עבורם אמינות.
לא משנה מאיזו סיבה מסתכלים, רואים שהיא בהחלט קטנטנה – מבחינת האורך היא דומה לטויוטה יאריס. המימדים הקטנים שלה הם יתרון גדול למי שמחפש מכונית עירונית עם תוספת של מבטים.
ומבפנים
עם מידות קטנות כמו שיש למאזדה 2 אפשר לחשוב שהולכים לסבול בפנים מצפיפות אוכלוסין, אבל זה לא כך. בסיס הגלגלים ארוך יחסית ומאפשר ל-4 מבוגרים להתארח בפנים בלי בעיות, למרות שעדיף לשים את הגבוהים מקדימה.
לעומת זאת העיצוב הפנימי הכולל קצת מאכזב. הוא אמנם איכותי אבל הפלסטיק השחור שולט כאן וזה נותן תחושה קצת אפרורית וזולה. אחרי הקימורים בחוץ, היינו מצפים למראה קצת יותר ספורטיבי בפנים וזה לא קיים. לוח השעונים מסתפק בתואר "חמוד" וקצת פלסטיקי. הדיפונים אמנם קצת יותר טובים אבל לא בהרבה.
הריפוד של המושבים מרגיש טוב ואיכותי. המושבים מאחור מספקים – כאמור – מקום ל-2 מבוגרים בנוחות, אבל רוחב המושב קצת קצר ועלול לגרום לחוסר נוחות בנסיעה ארוכה. בתחום הזה יש מתחרות טובות ממנה.
מצד שני, מאזדה 2 היא מאזדה – וזה אומר איכות הרכבה מצוינת, אבזור חשמלי מלא וחומרים שיחזיקו מעמד להרבה זמן.
לכביש
כיאה למכונית סופר-מיני אמיתית ובהתחשב במידות הצנועות ובמשקל האנורקסי שלה, מאזדה 2 בהחלט קלילה, זריזה ובעלת תגובות מהירות בדיוק כמו שמצפים ממנה. האמת, התגובות שלה הן על גבול ה"עצבנית" עם הגה קל ומהיר, ההילוכים עוברים בצורה חלקה וגם במהירויות שיוט היא תשמח להוריד הילוך בלחיצה על הדוושה לצורך עקיפה. המשקל הנמוך שלה תורם גם לבלימות טובות.
נוחות הנסיעה די טובה מחוץ לעיר. יחסי ההעברה הארוכים תורמים לסל"ד יחסית נמוך בשיוט קליל, שדה הראיה מצוין מסביב הודות לחלונות הגדולים, המושבים נוחים – מה צריך יותר מזה? אז זהו, שכשחוזרים לעיר – וזהו מרחב המחייה הטבעי של הסופר-מיני, נוחות הנסיעה קצת יורדת בכבישים העירוניים המשובשים והנוסעים מקפצים. יתכן שזה קשור לחתך הצמיגים הנמוך – דגם ה"דינמיק" מצויד בצמיגים כאלה על חישוקים גדולים אך ה"אקטיב" נועל צמיגים בחתך גדול יותר שאולי משפרים את התחושה.
חוזקות וחלושות
בכביש היא משייטת בנוחות אך כשמטפסים בסל"ד עולים גם רעשי המנוע עד לדרגה בלתי נסבלת ומתכתית. לא היה מזיק למהנדסי מאזדה להוסיף כמה קילוגרמים נוספים של חומרי בידוד – עם המשקל הקליל של המאזדה 2 היא בהחלט יכלה לספוג את זה בלי בעיה.
נוחות הנסיעה טובה אך בכבישים משובשים היא עלולה להפוך להיות קופצנית.
מצד שני, יש לה יתרון אחד גדול – מאזדה 2 בהחלט מספקת הנאה בנהיגה, התנהגות זריזה וקלילה ואפשר לסלוח לכמה חסרונות קטנים.
ולסיכום
במחיר שלה היא אחת ממכוניות הסופר-מיני המוצלחות ביותר שיש לנו. היא לא מושלמת, אבל היא בהחלט נותנת תמורה מצוינת למחיר.