קצת רקע
יונדאי גטס מוצעת בגרסת האצ'בק 5 דלתות, ומציעה תחבורה עירונית פשוטה עם עיצוב בסיסי והתנהגות כביש סבירה. ההצלחה הגדולה שלה אצלנו נובעת מהנחות שמקבלים חברות הליסינג וההשכרה וכך הם בעצם הפכו מכונית די אפרורית להצלחה שיווקית. הגדלת נפח המנוע ל-1.4 ב-2006 שיפר מעט את המאזן לטובתה, אבל לא בהרבה. אז מה עושה אותה כל כך פופולארית?
נכנסים פנימה
גם אחרי מתיחת הפנים שעברה, הגטס עדיין לא מעודכנת כמו המתחרות שלה. תא הנוסעים כולל את כל מה שצריך, הצבעוניות של הריפוד והדיפונים בהיר ומזמין, אבל אין בו חדשות מרחיקות לכת. סביבת הנהג סבירה, אך למתגים ולפלסטיקה יש תחושה זולה וכל המתחרים של הגטס כבר עברו אותה בתחום הזה ומציעים הרבה יותר פינוק.
הנהג יושב בנוחות יחסית, למרות שגלגל הגה ניתן לכוונון רק לגובה. המושב מאחור לא רע אבל קצת קצר, אך מצד שני אפשר לפצל את משענת הגב של המושב כדי להגדיל את תא המטען – שזה לא רע בכלל.
בתחום הבטיחות דווקא יש על מה לסמוך, חוץ מאם בחרת את דגם הבסיס המציע כרית אויר אחת בלבד לנהג. שאר הדגמים מגיעים עם 4 כריות אויר ובקרת יציבות אלקטרונית. גטס גם זכתה ב-4 כוכבים מתוך 5 במבחן ריסוק פומבי של EuroNCAP.
מניעים ונוסעים
הגטס המקורית הגיעה ארצה עם מנוע 1.3 ליטר וצריכת דלק מוגזמת. אחרי המעבר למנוע 1.4 ליטר צריכת הדלק השתפרה, וכך גם ההספק. התחושה על הכביש היא שיש לגטס מה להציע, הנסיעה נעימה אם לא לוחצים אותה לפינה, אבל ההנאה הגדולה היא בתוך העיר עם היגוי זריז והעברת הילוכים חלקה בתנועה הצפופה.
ברגע שיוצאים מחוץ לעיר הגטס מרגישה הרבה פחות בבית. בתחום התנהגות הכביש היא זוכה לציון סביר – כאשר הגטס מלאה נוסעים מרגישים כל קפל בכביש והבלמים פחות מדויקים עם רעידות לא נעימות בבלימות חזקות. בפניות חזקות מרגישים איך הגוף לא יציב והיא גם רועשת מדי.
צריכת הדלק אמנם השתפרה אבל הנתונים לא מפילים אף אחד מהכסא.
כמה נקודות למחשבה
אז מה בכל זאת סוד הקסם של הגטס? כנראה שאם משתמשים בה לנסיעות עירוניות או ככלי תחבורה אמין וזול יחסית להגעה מנקודה לנקודה, מתנהגים איתה בעדינות, לא דוחפים אותה ולא דורשים ממנה יותר מדי וגם לא מצפים לזיקוקי דינור בתחום "חדוות הנהיגה" – מקבלים מכונית סבירה בהחלט, או מה שנקרא "קנייה נבונה".
מצד שני, המחיר שלה בהחלט לא מציאה יחסית למתחרות שנותנות הרבה יותר. מצד שלישי – אצל ציי רכב וחברות השכרה הגטס היא בהחלט אטרקציה.
משפט מסכם
כלי תחבורה עירוני בסיסי, לא פחות ולא יותר.