667לילה לא שקט-שירי שלמה ארצי-תיאטרוןהקאמרי667
תמונות-אלי ליאוןאתחיל הפעם בגילוי נאות קטנטן.
אינני מחסידי שירי שלמה ארצי ולא כאן המקום לפרט מדוע.ראיתיאת"לילה לא שקט"פעם וחצי דהיינו בפעם הראשונה ראיתי חלקים ממנו שהוצגו למוזמניםובפעם השניה בסמיכות בשלמות.כשראיתי את המופע בפעם הראשונה נהנתי, זה סיקרן אותימאוד ורצתי לראות את המופע השלם.נכון המופע אינו תיאטרון במלוא מובן המילה. אין עלילה אונכון יותר אין כל חשיבות לעלילה ואם יש כזו היא מסובכת ואין טעם להכנס אליה כי היאבאמת לא חשובה.העלילה דומה לאפיזודות שונות כדברי קישור שאינן נקשרות ביחד אלא בחוטדק וחלש ביותר.
זה מופע של שירים שכתב שלמה ארצי ושקיבלו במופע זה פניםחדשות,שינויים קטנים בטקסט,עיבוד מוסיקלי חדש מעולה של טל פורר
והגשה בצורה נהדרת.כתבה וביימה את המופע יעלרונן.
למרות מה שכתבתי בהתחלה, כאמור נהנתי הנאה מרובה מהשיריםואשמח לשמעם פעם נוספת בעיבוד הזה.כאשר רואה אני את הקהל הבא לתיאטרון מרצונו החופשי דהינו-קונה כרטיס ישירות בקופה ,אני רואה שהצעירים לא עושים זאת בהמוניהם ורוב הקהל הזההוא בדרך כלל בגיל מבוגר יותר .
מופע כמו " לילה לא שקט"הנו מופע שיקרב את הצעירים לתיאטרון,יסקרן אותם ואני מקוה ,ימשיכו גם לבקר להבא מיוזמתם בהצגות תיאטרון חשובותורציניות .
טוב עשה מנהל הקאמרי נעם סמל ולו ,בגלל נקודה זו בלבד,אך לאכן הדבר,שהעלה מופע זה ולקח על עצמו את הסיכון בהעלאתו.זאת לא הפעם הראשונה שמועלת הצגה בתיאטרונים בארץ המבוססת עלהשירים של משורר ופיזמונאי ידוע .ברוב המקרים בהצגות אלו העלילה תפורה תפירה גסה,לא מענינת ולא חשובה .העיקר הם הפיזמונים וכך גם במופע בקאמרי.
מיותר לציין שהצגות כאלו זוכות למספר הצגות רב והצלחה גדולהבקהל.השאלה היא האם מופע זה עמד בקריטריונים אמנותייםסבירים שתיאטרון מקצועי צריך לשמור ולעמוד בהם.
לדעתי,התשובה היא כן.
יתכן ואפשר היה למצוא כותב עלילה מענינת ורצינית יותר אך זההסטנדרט בסוג כזה של "עלילות".
הצד המוסיקלי שעליו היה אחראי כאמור טל פורר עמד על סטנדרטגבוה.
הוא חידש את השירים של ארצי,הפיח בהם רוח חדשה וצעירה יותרונראה לי שרבים מהם אפילו נשמעו לי במופע טובים יותר מהמקור.להקת המשתתפים הורכבה כולה מאנשים צעירים, חלקם כבר ידועיםביותר וחלקם פחות. הם בעיקר שחקנים וזמרים .הכוריאוגרפיה של סער מגל התחשבה בזאתוהיא היתה בהתאם בהחלט סבירה ורעננה.בהעמדת השירים והכוריאוגרפיה המלווה אותם היההרבה,תשוקה,סקס,התעלסות.
הקצב ,התנועה,ההתרוצצות על הבמה היו במידה הנכונה.ראינו כמעט את כל המשתתפים ,הבחורים בחצי גוף עליוןחשוף לפחות והבחורות בבגדים תחתוניים סקסיים כאשר כמעט כולם מתפשטים ומתלבשים עלהבמה מספר פעמים.
התפאורה -טל פריד היתה רקע לא חשוב להתרחשויות על הבמה ולאהוקדשה לה תשומת לב מיוחדת.
התלבושות היו יפות ,יום יומיות ונשבה בהן רוח צעירהכנדרש.
התאורה היתה טובה -קרן גרנק- ולא יותר והסאונד מצויין ,מאוזןולא צעקני .
השתתפה במופע תזמורת של 7 נגנים שישבו כל הזמן על הבמהכשאר המשתתפים ששימשו כלווי מקהלתי לסולן השר את השיר.12 היו השחקנים המשתתפים.
אציין כמה מהם שהתבלטו במופע.
עידו מוסרי היה מצויין הן כאשר ביצע את השירים שלו והןבמשחקו.
מי פיינגולד היתה מעולה ומרגשת כאשר שרה.
אמיר דדון התגלה כבעל קול מעולה היודע להגיש שיר כפישצריך.
בשירתו של אקי אבני שמעתי לפעמים הד מקולו של ארצי עצמוושירתו ושירתה של יעל בר זוהר היו סבירים .
הצטיין במשחק גם זהר ליבה.
הדגש במופע היה כאמור על השירים לכן המשחק היה טוב אך לאעמד על רמה אחידה.
בנוסף לאלו שציינתי השתתפו עוד אפרת גוש,אבי גרייניק שהיו לורגעים טובים מאוד,רוני הדר,ניר זליחובסקי,כנרת לימוני,ואיילתרובינסון.אין לי ספק שהמופע יזכה לדעות קיצוניות שונות משני הקצבות אך בדבר אחד אני בטוח,לא חשוב מה יהיו הדעות הוא יזכה למספר הצגות רב והצלחה גדולהבין הקהל.
בהצגה הרגילה שהיתי, הקהל בסוף המופע קם על רגליו והריע משךכ 10-12 דקות ללא הפסק ואילץ את השחקנים לחזור ולהשתחוות פעמים רבות.
בכוונה לא השתמשתי הפעם במילה הצגה או מחזמר כי המופע שראיתיאינו מחזמר וגם לא הצגה במובן המקובל של הצגת תיאטרון.לראות או לא לראות:שעה וחמישים של שירים יפים בתנועה,תשוקהוסקס.מוסיקה מוכרת בעיבודים חדשים מעולים וקצביים ביותר .מלל המיועד להעביר אותנומשיר לשיר.אלך למופע פעם נוספת.
נכתב על ידי ELYBIKORET-אליליאון5.7.10,08.11